Wiadomości

Al. Jerozolimskie i ul. Poznańska do przebudowy
Autor fotografii: Dron Polska

Al. Jerozolimskie i ul. Poznańska do przebudowy

Autor artykułu: AZ | 25 czerwca 2021 7:45 |

11
Al. Jerozolimskie i ul. Poznańska do przebudowy
Autor fotografii: Dron Polska
Pruszków

Stało się! Władze województwa mazowieckiego zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami zajmą się układem dróg wojewódzkich nr 718 i 719. Przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej został już ogłoszony.

Rozmowy o przebudowie wiaduktu nad torami PKP w Pruszkowie w ciągu ul. Poznańskiej (droga wojewódzka nr 718) trwają od wielu lat. Wiadukt w ubiegłym roku przeszedł remont w trybie awaryjnym. Konieczna była wymiana łożysk. Dzięki temu przeprawa posłuży kierowcom jednak przez jakiś czas. Jednak takie doraźne remonty nie rozwiązują problemu. Pruszkowski wiadukt nad torami PKP ma za małą przepustowość. Podobnie jak ulica Poznańska (dw 718) prowadząca do węzła autostrady A2. Dowodem na to są gigantyczne korki w porannym i popołudniowym szczycie. Rozwiązaniem tych problemów ma być budowa węzła drogowego w miejscu istniejącego wiaduktu raz poszerzenie ul. Poznańskiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach.

Jeszcze w ubiegłym roku trwały żywe dyskusje między władzami województwa mazowieckiego a włodarzami Pruszkowa. Władze Mazowsza chciały wybudować nowy wiadukt. Natomiast pruszkowscy włodarze, podobnie jak ich poprzednicy, forsowali wizję budowy węzła drogowego z bezkolizyjnymi łącznicami.

Okazuje się, że jest szansa na realizację tych założeń po myśli władz i mieszkańców Pruszkowa. Władze Mazowsza szukają firmy, która zajmie się opracowaniem dokumentacji projektowej dla rozbudowy dw 718 od węzła autostrady A2 . „Pruszków” do skrzyżowania dw 719 z ul. Partyzantów oraz rozbudowy dw719 od skrzyżowania z ul. Partyzantów do granicy Warszawy.

Oferty zainteresowanych przygotowaniem dokumentacji firm poznamy już 26 lipca. A cała dokumentacja ma być gotowa w ciągu 3 lat (dokładnie 37 miesięcy). Szacowane koszty jakie województwo poniesie na przygotowanie samych tylko dokumentów to aż 6,4 mln zł.

Jednak najważniejsze są tu założenia projektowe. A te są bardzo korzystne dla Pruszkowa. Zacznijmy może od ul. Poznańskiej, czyli dw 718. Władze województwa chcą, by ul. Poznańska zaprojektowana została jako droga dwujezdniowa I tu ważna informacja skrzyżowanie drogi 718 i 701, które jest projektowane przy okazji tworzenia projektu „Paszkowianki” będzie miało formę ronda (skrzyżowania z wyspą centralną) z sygnalizacją świetlną. Co więcej sama „Paszkowianka” z autostradą ma się łączyć bezkolizyjną łącznicą – w kierunku do Warszawy. Połączenie w kierunku – do Grodziska – będzie odbywać się przez skrzyżowanie.

Najważniejszy jest jednak zapis dotyczący wiaduktu nad torami PKP. Tu ma się pojawić dwujezdniowy wiadukt z niezbędnymi łącznicami. Sam projekt ma w „maksymalny sposób wykorzystać założenia obowiązującego dla tego obszaru miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Anielin” – czytamy w dokumentacji przetargowej. Co to oznacza? Zaprojektowany ma zostać dwujezdniowy wiadukt z bezkolizyjnymi łącznicami z dw 719.

Projekt ma również objąć przebudowę całych Al. Jerozolimskich aż do granic Warszawy. „Budowa (rozbudowa) drogi powinna obejmować w zależności od potrzeb budowę/przebudowę: jezdni, poboczy, skrzyżowań, obiektów inżynierskich, dróg serwisowych, ciągów pieszo-rowerowych lub pieszych i rowerowych, zatok autobusowych, systemu odwodnienia, miejsc do kontroli pojazdów oraz budowę innych niezbędnych elementów drogi, a także rozbiórkę i budowę istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z planowaną drogą” – czytamy w dokumentach.

Warto jednak raz jeszcze podkreślić, że sam proces projektowy będzie trwał przeszło trzy lata. Co więcej inwestycja będzie prowadzona etapami. Dziś nie wiadomo jeszcze czy realizację tego gigantycznego drogowego przedsięwzięcia województwo będzie prowadziło „od strony” autostrady, czy może od granicy z Warszawą. Jedno jest pewne. Przetarg na przygotowanie dokumentacji to na przebudowę ciągu dróg wojewódzkich 718 i 719 to duży krok w kierunku poprawy płynności ruchu na drogach nie tylko Pruszkowa, ale i okolic.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: biuro@wpr24.pl.

Komentarze

11 odpowiedzi na “Al. Jerozolimskie i ul. Poznańska do przebudowy”

  1. rety pisze:

    kiedyś przez lata maglowano temat trasy książąt mazowieckich, o której mało kto już pamięta, później był temat paszkowianki o której jeszcze niektórzy pamiętają, ale struzik próbuje wszystkim wymazać ją z pamięci, teraz rozbudowa poznańskiej i alei. Pożyjemy zobaczymy.

  2. Smoczyca pisze:

    A co z dojazdem autobusem ZTM z Warszawy.
    Dlaczego do Legionowa, Piaseczna czy Otwocka można dojechać 700 tkami a do Pruszkowa nie.
    Muszę kupować co najmniej bilet dzienny na 2 strefy bo inne nie są honorowane. Po co mi remonty dróg jsk i tak jestem skazana na kolej.

  3. Itr pisze:

    20 lat także spoko.

  4. Żorż pisze:

    Niech przebudują przyczynę korków czyli węzeł autostradowy. Ten kto projektował i ten kto zatwierdził ten bubel powinien jeździć tam codziennie w godzinach szczytu.

  5. parzniewianin pisze:

    Kiedy ?……………………………………………………………………………………………………. Kiedy? Kiedy skończy się gadanie o Paszkowiankach , nowych węzłach, drogach dwujezdniowych. Kiedy ? Ciągle co jakiś czas wyciąga się temat dróg i niewiele z tego mamy. jedynie projektanci, różnego rodzaju konsultanci i cała reszta zgrai z branży ma zarobek. A potem to wszystko do kosza i abarot to samo. Kiedy to się skończy i naprawdę coś wybudują ku usiesze nas , zwykłych urzytkowników tych dróg ?

  6. Radek pisze:

    Super decyzja!!! Teraz jezdzac do Sochaczewa będę miał już dużą przepustowość trasy !!!

  7. paca pisze:

    Przebudowa Alej aż do Warszawy to chyba przesada. Owszem są miejsca fatalne jak skrzyżowanie w Regułach ale poza tym Aleje dają radę.

    • Daro pisze:

      Teraz tak, ale jak sam projekt ma trwać trzy lata to budowa będzie za 10 lat 😉 wtedy aleje będą już w złym stanie

    • Mk79 pisze:

      Są fatalne. Koleiny wzdłużne, rozlewający się na boki asfalt, brak pobocza, oświetlenie, śpiący się pas zieleni między pasami ruchu.
      Poza tym, warto poprawić coś wcześniej niż później, kiedy będzie już tot lny armagedon

    • mm pisze:

      Za Regulami juz jest Ursus wiec Warszawa. Na odcinku pruszkow az do wezla opaxz to jest tragedia. A co bedzie za pare lat.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Reklama