Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie dokumentacji potrzebnej do poszerzenia autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu. Inwestycja będzie realizowana w systemie tradycyjnym – najpierw projekt, następnie roboty budowlane.
GDDKiA ogłosiła przetarg dopiero w momencie, w którym była pewna, że na ten cel zostaną zabezpieczone fundusze z nowego Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Dotrzymujemy słowa. Deklarowaliśmy poszerzenie autostrady A2 między Warszawą a Łodzią i dzisiaj ogłaszamy przetarg na projekt tego przedsięwzięcia. Dzisiaj ta trasa coraz częściej się korkuje i kierowcy oczekują od nas zdecydowanych działań, które ułatwią komunikację między obiema aglomeracjami – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Rozbudowa jest planowana ze względu na wciąż rosnące natężenie ruchu i budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego. Rozbudowie będzie podlegać 89-kilometrowy fragment autostrady A2 między Warszawą a Łodzią. Docelowo droga między węzłami Łódź Północ i Pruszków będzie miała trzy pasy ruchu, a dalej – do węzła Konotopa – po cztery pasy w każdym kierunku.
Poza rozładowaniem korków, poszerzenie A2 przyniesie ze sobą wiele rozwiązań ekologicznych. Zadaniem projektantów będzie opracowanie minimum dwóch wariantów instalacji do pozyskiwania energii odnawialnej, z wykorzystaniem magazynów energii. Przedstawią również szczegółową analizę ekonomiczną, pozwalającą na optymalny wybór rozwiązania zarówno pod względem rodzajowym, materiałowym, jak i lokalizacyjnym. Analiza będzie musiała uwzględniać koszty realizacji zadania, późniejszą eksploatację instalacji oraz jej utrzymanie – informują drogowcy z GDDKiA.
Zmodernizowane będą także istniejące elementy autostrady, jak choćby oświetlenie. Zostanie ono dostosowane (zmodernizowane lub wybudowane na nowo) do lamp LED. Pojawią się one na węzłach, MOP-ach i obwodach utrzymania autostrady od węzła Łódź Północ do Pruszkowa. Dodatkowo oświetlenie będzie posiadać rozwiązania umożliwiające efektywne sterowanie oświetleniem np. przy zmniejszonym natężeniu ruchu i zmianie jasności otoczenia.
GDDKiA chce podejść nowatorsko do tej inwestycji. Zastosowane rozwiązania mają przyczynić się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej i pozyskiwania jej ze źródeł odnawialnych. Rozwiązania zastosowane na tym odcinku autostrady będziemy mogli wprowadzać przy budowie lub rozbudowie innych odcinków dróg zarządzanych przez GDDKiA – podsumowują urzędnicy.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Roll kto cię tak nauczył myśleć?.otumaniony przez wrogich Polsce dziennikarzy.
To chyba trzeba być zaślepionym fanatykiem żeby tego nie widzieć.
Będzie to możliwe tylko i wyłącznie jeśli PiS wygra wybory , zapomnieli dodać
Przecież znamy i pamiętamy tuskolandie jak wtedy było, kiedy to nam wmawiano, że Polski nie stać, że nie ma pieniędzy itp…
Teraz też Polski nie stać, tylko że pisiory w imię populistycznej propagandy zadłużają ten kraj bardziej niż Gierek jednocześnie dowalając nam kolejne podatki. A ciemny pisowski lud łyka to wszystko jak pelikany. Inflację też rozpędzili jeszcze zanim ruscy najechali Ukrainę.
👎
…i chyba nie trzeba tłumaczyć, że ta inwestycja jeśli możliwa tylko i wyłącznie pod warunkiem, jeśli PiS wygra zdecydowanie wybory samorządowe …
Inaczej to nie będzie możliwe !