Wiadomości
Autor artykułu: red. | 07 kwietnia 2023 13:00 |
12Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w styczniu ogłosiła przetarg na poszerzenie autostrady A2 o jeden pas w obu kierunkach. W postępowaniu udział wzięło osiem podmiotów.
Modernizacja A2 wydaje się niezbędna, biorąc pod uwagę fakt, że w niedalekiej przyszłości powstanie Centralny Port Komunikacyjny. Już teraz trasa jest postrzegana jako jedna ze strategicznych na mapie zarówno Polski, jak i Europy. Po 11 latach od jej wybudowania okazała się najbardziej obciążonych szlaków komunikacyjnych w kraju. Dlatego też mimo że decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych nie przewidywała budowy trasy trzypasmowej, projektanci zadbali o to i w projektach zarezerwowali miejsce pod budowę dodatkowych pasów.
Rozbudowywany będzie odcinek między Łodzią a Warszawą. Przed podjęciem tematu GDDKiA zorganizowało szereg spotkań z podmiotami, które wyraziły chęć udziału w konsultacjach rynkowych. Dzięki tym spotkaniom, GDDKiA pozyskało informacje, które przydały się do przygotowania dokumentacji przetargowej.
Rozbudowa ma toczyć się przy odbywającym się ruchu, przez co wykonawca będzie musiał opracować i wdrożyć skomplikowaną czasową organizację ruchu. Na czas prac udostępnione będą po dwa pasy zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania. Będzie to także wyzwanie dla wykonawcy, do którego będzie należało opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu.
Poza dodatkowym pasem, A2 będzie jedną z najbardziej innowacyjnych dróg w Europie. To za sprawą szeregu ekologicznych rozwiązań, jakie będą zastosowane. Odnawialne źródła energii – fotowoltaika i miniturbiny wiatrowe – ma być wystarczalnym, zielonym źródłem energii do oświetlania węzłów, MOP-ów, zasilania stacji pogodowych, tablic zmiennych treści i innych,
Finalnie A2 będzie miała po 4 pasy na odcinku od Konotopy do Pruszkowa, a od Pruszkowa do Łodzi Północ – po 3 pasy. – Przed nami teraz niełatwe zadanie, różnice w poziomie cen złożonych ofert, od najtańszej do najdroższej, sięgają aż 256 proc.! Może to wynikać z opisywanego uprzednio, bardzo skomplikowanego procesu przygotowania inwestycji. Aby wybrać najkorzystniejszą z ofert, wymaga to od nas dokładnego i starannego ich sprawdzenia – mówią drogowcy z GDDKiA
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Trzy zwężone pasy do tego także zwężone pas awaryjny i do tego bez pasa rozdziału to zwiastuje tragedię za tragedią podczas każdej kolizji.
Niech zebrane tu kmioty nie jęczą. Gdyby nie obecna władza to dalej byś hołoto chodziła oddawać kał do wiadra.
Olo, Olo ty pierdoło. Idź zamieszaj w wiaderku.
No wreszcie! Wszystkie babcie, ciężarówki z toaletami, wywrotki i inne zawalidrogi w końcu będą miały swój środkowy pas.
A dla ciebie bez zmian.. biała fabia w gazie od szefa i 130 tniesz lewym .. bo twój grat na podwórku u rodziców pod grojcem.. i 5tys przebieg w rok..
Bravo za decyzje !
Nie wiem co za nie kompetetni ludzie projektowali na dwa pasy ruchu miedzy takimi miastami jak Warszawa , Łódz i Poznan odrazu powinna być robiona na trzy pasy a teraz trzeba bedzie zapłacić za to potrójnie przy dzisiejszych cenach .
To Tusk i jego złodzieje jak aresztowany Sławomir N tak zbudowali A2
Za mało, za późno, za wolno.
Na razie to GDDKiA ogłosiła przetarg, ale na przygotowanie dokumentacji projektowej – czyli generalnie sama „papierkologia” (upraszczam).
Więc do samej fizycznej rozbudowy to jeszcze ładny kawałek drogi i po drodze kolejny przetarg na prace budowlane.
Przynajmniej od 5 lat jest o tym mowa…
W takim tempie to może za kolejne 5 będą gotowe do użytkowania.
A zapytaj Kulczyka kiedy zabierze się za robotę za 30 lat