32. Finał WOŚP coraz bliżej!

Region

Przed nami kolejny Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Tradycyjnie w pomoc zaangażowały się sztaby z naszego regionu.

Ta największa w Polsce zbiórka publiczna odbędzie się 28 stycznia 2024 roku. W akcję WOŚP zaangażuje się około 120 tys. wolontariuszy z 1,6 tys. sztabów. Liczby mówią same za siebie. Na co tym razem będą zbierane środki? W tym roku celem jest: „Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych!”. Finałowi przyświeca motto „Tu wszystko gra OK!”. Pieniądze ze zbiórki przeznaczone będą na zakup sprzętu do diagnozowania, monitorowania i rehabilitacji chorób płuc u pacjentów na oddziałach pulmonologicznych. – 28 stycznia 2024 roku po raz 32. zmierzymy się z problemem, zapraszając wszystkich rodaków, Polaków, na całym świecie, by grali razem z nami. Temat zbliżającego się Finału to: „Płuca po pandemii. Gramy dla dzieci i dorosłych”. Problem ogromny, z którym chcemy się uporać. Chcemy kupić sprzęt dla 15 oddziałów pulmonologicznych dla dzieci i 49 oddziałów dla dorosłych – mówił Jurek Owsiak.

Fundacja WOŚP podjęła decyzję o wyborze celu akcji po konsultacji z Polskim Towarzystwem Pneumonologii Dziecięcej, które zwróciło uwagę na zdrowotne konsekwencje pandemii –  bardzo poważne zarówno wśród dzieci, jak i dorosłych. Sytuację pogarsza, a tym samym zwiększa liczbę osób z chorobami układu oddechowego, zła jakość powietrza w Polsce. Dodatkowo Fundacja chce wspomóc pacjentów z mukowiscydozą – w Polsce żyje z tą chorobą około 1 800 osób, odsetek dorosłych pacjentów chorych na mukowiscydozę nie przekracza 40%

O godzinie 20:00 w finałową niedzielę wszyscy mogą wziąć udział w happeningu pt. „Światełko do Nieba”. W tej jednej chwili prosimy wszystkich, którym bliskie są idee WOŚP, o wysłanie w stronę nieba, czyli w kierunku Dobrych Aniołów, światełka w postaci np. zapalonej zapałki, świeczki, pochodni czy sztucznych ogni.

Powiat pruszkowski
Sztab nr: 265 Gminny Ośrodek Kultury w Brwinowie, Pałacowa 1, 05-840 Brwinów; Polska
Sztab nr: 1028 Zespół Szkolno – Przedszkolny w Nowej Wsi ul. Główna 96 05-806 Granica; Polska
Sztab nr: 4998 ZSO im. Marii Dąbrowskiej w Komorowie Al. Marii Dąbrowskiej 12/20 05-806 Komorów; Polska
Sztab nr: 5979 Szkoła Podstawowa w Michałowicach ul. Szkolna 15 05-816 Michałowice; Polska
Sztab nr: 275 Nadarzyński Ośrodek Kultury Plac Poniatowskiego 42 05-830 Nadarzyn; Polska
Sztab nr: 7372 Hufiec ZHP Piastów ul. Bohaterów Wolności 23 05-820 Piastów; Polska
Sztab nr: 3284 Szkoła Podstawowa nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego ul. Jasna 2 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 5956 Szczep Harcerskich Drużyn Sokolich ul. Bohaterów Warszawy 4 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 581 Szkoła Podstawowa Nr 10 im. Marii Konopnickiej ul. Pływacka 16 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 6939 Zespół Szkół nr 1 ul. Promyka 24/26 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 7529 Szkoła Mistrzostwa Sportowego LO ul. Gomulińskiego 2 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 3464 Szkoła Podstawowa nr 8 im. Wł. Broniewskiego ul. Obrońców Pokoju 44 05-800 Pruszków; Polska
Sztab nr: 6251 Centrum Sportu Raszyn ul. Sportowa 30 05-090 Raszyn; Polska

Powiat grodziski
Sztab nr: 6416 Szkoła Podstawowa W Golach im. Marii Konopnickiej Gole 51 96-314 Baranów; Polska
Sztab nr: 6341 Ośrodek Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki ul. Spółdzielcza 9 05-825 Grodzisk Mazowiecki; Polska
Sztab nr: 7367 Zespół Szkolno przedszkolny w Jaktorowie ul. Warszawska 88 96-313 Jaktorów; Polska
Sztab nr: 1967 Hufiec ZHP Milanówek im.Janusza Kusocińskiego ul. Królewska 69 05-822 Milanówek; Polska
Sztab nr: 5174 Podkowiańskie Liceum Ogólnokształcące nr 60 ul. Wiewiórek 2/4 05-807 Podkowa Leśna; Polska
Sztab nr: 3597 Szkoła Podstawowa w Józefinie Mazowiecka 1 96-321 Żabia Wola; Polska

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 25

25 odpowiedzi na “32. Finał WOŚP coraz bliżej!”

  1. TKM pisze:

    Pan Owsiak wyrósł na postać medialną dzięki znajomościom i rodzinnym konotacjom w nomenklaturze uwłaszczonej na transformacjach 3RP. Stosując szantaż emocjonalny zaangażował w działalność zbiórkową mnóstwo naiwnych młodych ludzi działających w dobrej wierze. Jego nietransparentne wędrówki finansów można było jeszcze tolerować w świetle autentycznych zakupów dla zakładów opieki zdrowotnej – dopóki nie zaangażował się otwarcie po jednej stronie sporu politycznego. Teraz wpłata na WOŚP to jednoznaczna deklaracja polityczna. I w sumie dobrze. Niech się składają. Na biednego nie trafiło.

  2. Anonim pisze:

    Wyłudzając/wymuszając w sensie 7 latek zastrasza cię że jak nie wrzucisz pieniędzy do puszki to pożałujesz? I ty w państwie w którym takie groźby chodzą jesteś w stanie publicznie napisać, przecież te 7 latki z puszkami ogarniają komputery lepiej niż ty i zaraz cię namierzą i wtedy nie będzie już 5 zł do puszki tylko cały dom na co ci zlicytują żeby na onkologię trafił nowy sprzęt. Jak było państwo pisowsko religijne to siedziałem cicho bo sobie kaczorek zawsze mógł zrobić polowanie na czarownice za niepochlebny komentarz, ale teraz widać w Wolnej POlsce jaką jest wolność nawet jak jesteś pisowskim wieśniakiem i religijnym ekstremistą w jednym.

  3. adam misiek pisze:

    po grzyba jasnego pomagać deklom co mają problem z czytaniem ze zrozumieniem?? szczypawki na kozozwida to był i jest eksperyment medyczny – było napisane na ulotce zgody na wyszczepienie . nie widzę powodu aby teraz dokładać się do szemranego interesu , wyłudzania pieniędzy od i tak biednego społeczeństwa .
    po co leczyć tych co chcą się zabić ? szkoda pieniędzy i lepiej zalegalizować eutanazję będzie taniej ! w normalnej części europy już istnieje i ma się całkiem dobrze ;-p
    niech lekarze pielęgniarki i inny personel medyczny wypowiedzą się ile zarobili na oddziałach kowidowych?

    ci co na prawdę leczyli teraz są ciągani po sądach z groźbą odebrania prawa do leczenia.

    skowid to był test na inteligencję a skutki poszczepienne to selekcja na ograniczonych intelektualnie .
    bawcie się moje owieczki / lemingi aż wam światełko zgaśnie, przedtem zbadajcie sobie odporność organizmu .
    rodzice dekle wychowali pokolenie baranów co ZA DARMO ganiają z puszkami wyłudzając/wymuszając pieniądze – pruszków może się uczyć jak robić kasę 😀
    głupich mi nie żal , płaćcie dalej i coraz więcej .
    nie pozdrawiam bo nie warto

    • Anonim pisze:

      Akurat dziś to już mamy wszystkie informacje żeby z całą pewnością sobie powiedzieć, że szczepienie było dobre decyzje i społecznie przyniosło korzyść w postaci zdrowszej i dłużej żyjącej populacji.oczywiscie nie każdy kto się nie zaszczepił zmarł, choć nadwyżka umieralności wśród niezaszczepionych była istotnie wyższa i w ich populacji więcej osób nie żyje lub ma trwałe konsekwencje zdrowotne związane z zachorowaniem na covid których można było uniknąć szczepiąc się.
      Niestety ale nie ma tutaj pola do dyskusji, nauką pokonaliśmy i wirusa i brednie antyszczepow.

      • Plaskoziemiec malpoludzi pisze:

        Ty tak na poważnie? Pomijając fakt że wyszczepieni nie należą teraz do okazów zdrowia (jeszcze nie jestem na tyle głuchy żeby nie słyszeć rozmów w pracy i nie tylko), „płaskoziemcze nieszczepy” trochę lepiej się trzymają to z ostatnich udostępnionych badań MZ (niestety od dłuższego czasu nie ma nic nowego, prawda boli) że w ostatnim półroczu danych szczepieni stanowili od 5x do 68 procent całości zgonów covidowych czyli nie za bardzo to zadziałało (przypomnę że w ogóle nie mieli chorować, nie mówiąc o umieraniu). Polecam też stronę openVaers o NOP poszczepiennych, ponad 35 tys. zgonów i ponad 200 tysięcy hospitalizacji robi wrażenie.

        • Anonim pisze:

          No oszczywiscie skoro niewyszczepieni poumierali jak psy i w populacji pozostałi głównie wyszczepieni to też populacyjnie będzie duży odsetek zaszczepionych umierał. A ty co niedouczony knurze myślałeś że jak szczepionka na covid skutecznie pomogła ograniczyć liczbę nadmiarowych zgonów to zapewni nam nieśmiertelność na wieki?
          I znajomi gdzie ? Opowiadają ci bajki bo jesteś tym oszołomem co nie umie myśleć. Też bym ci snuł historię że od zaszczepienia dostałem dwóch raków i już trzy razy umarłem. Jeszcze tacy jak ty zawsze mieli rodzinę okazów zdrowia ci się zaszczepiła i nagle umarła, co sugeruje że nie odróżniasz człowieka totalnie wyniszczonego.
          35 tyś zgonów nie robi wrażenia. Normalna liczba, istotnie mniejsza niż gdyby złapać antyszczepow psów i poddać statystyce kto z nich umarł w takim samym okresie.

  4. PO to ZŁO pisze:

    Gdyby PiS miało w sobie tyle nienawiści co PO-KO-HOŁ to Owsiakowe koncerty na nasz koszt już dawno zostałyby zlikwidowane ! Tusk jakoś nie miał problemu żeby tuż przed świętami zlikwidować TVP 1/2 WOT …Teraz już będzie telewizja zgodna z nurtem TVN .
    Partia, która wygrała przecież wybory nie ma nawet swoich mediów . Teraz będzie się dziać źle, a wy się o tym nawet nie dowiecie głąby!
    No jakie to ma dla was znaczenie, że np. unieważnią przetargi dla polskiej armii w zakładach zbrojeniowych Stalowa Wola, region uzależniony jest od zamówień publicznych. I teraz wyobraźcie sobie, jak 100 tys osób powiązanych ze zbrojeniówką ląduje na bezrobociu ! Gdzie te 100tys osób przyjedzie szukać pracy ?
    Do Warszawy !!!
    Tak właśnie PO likwiduje w PL klasę średnią !
    Im więcej osób na rynku pracy to tym mniejsze zarobki bo to pracodawca decyduje kogo i na jak długo zatrudnia !
    Czy to jest na prawdę tak trudno wam głąby z PO zrozumieć ???
    Głosując na PO sami sobie (swoim dzieciom) zrobiliście krzywdę !
    A dałem tylko jeden przykład , jednej tylko branży !
    Teraz mając 100% mediów będą robić co chcą, nie zobaczycie nawet ludzi, którzy protestują bo gdzie ???
    PO to ZŁO!!!

    • Anonim pisze:

      Piszesz, partia która wygrała wybory, ale wybory wygrała koalicja obywatelska, a nie jedna partia.
      Rozumiem że chciałeś użyć propagandowej retoryki PiSu jakoby fakt, że PiS miał najwięcej procent że wszystkich partii liczonych oddzielnie, miał dawać jakieś nieprzewidziane w prawie korzyści tej partii. To rzeczywiście bardzo pisowskie żeby bezprawnie domagać się czegoś czego prawo nie przewiduje ale teraz w Wolnej POlsce takie numery rodem z rządów afrykańskich plemion już nie przechodzą.
      Nie ma też żadnej ustawy a i przepisu który miałby dać PiSowi telewizję, jak jesteś starym dziadem który jest że wszystkimi w konflikcie to teraz nie placz że nie jesteś traktowany jak ktoś z kim można się dogadać tylko jak stary dziad z którym zawsze są problemy.

      Zresztą PiS od początku wiedział, że w Wolnej POlsce będą panować normalne demokratyczne zasady i próbował zabetonować sobie telewizję, a że PiS ustawy piszę jak piszę to telewizja została tak idealnie zabetonowana jak ich walka z covidem i reszta ustaw.

      • Anonim pisze:

        Koalicja Obywatelska przegrała z PiS-em, mówisz raczej o zsumowanych wynikach trzech partii, KO, Lewicy i Trzeciej drogi. Każda z nich przegrała, PiS nie miał większości, powyższe partie doszły do porozumienia i stworzyły koalicję, czego nie udało się pisowi. Aby mówić o wygranej, musiałyby te trzy partie startować pod wspólnym szyldem, a tak nie było. Duża część wyborców poszczególnych partii, nie chciała koalicji z powiedzmy KO, więc wybrało Trzecią Drogę lub Lewicę, ale nie mają już wpływu na to, z kim ich wybrańcy się ułożą. W polityce naszego kraju, brakuje nowych młodych twarzy, ciągle są te same zgrane karty i wybór między dżumą lub cholerą. Politycy pokroju J. Kaczyńskiego, W. Czarzastego i D. Tuska powinni zejść ze sceny, zrobić miejsce młodym z inną optyką spojrzenia na obecne czasy, zaś mówienie o doświadczeniu to w buty można włożyć. W każdej partii są ludzie, którzy znajdą nić porozumienia z drugą stroną dla dobra kraju, a obecna sytuacja tego by wymagała, trzeba tylko dać im wejść na tę scenę.

        • Anonim pisze:

          „Koalicja Obywatelska przegrała z PiS-em, mówisz raczej o zsumowanych wynikach trzech partii, KO, Lewicy i Trzeciej drogi. Każda z nich przegrała, PiS nie miał większości, powyższe partie doszły do porozumienia i stworzyły koalicję, czego nie udało się pisowi. ”
          To jest właśnie definicja wygranej w wyborach. Wygrał ten co ma władzę czyli koalicja.

        • Anonim pisze:

          „Aby mówić o wygranej, musiałyby te trzy partie startować pod wspólnym szyldem, a tak nie było.”
          Nie ma żadnej takiej zasady w przepisach. To po prostu twoja subiektywna opinia, równie dobrze mógłbyś napisać „aby mówić o wygranej w wyborach trzeba mieć najwięcej liter P, S oraz I w nazwie partii.” i na tej podstawie stwierdzić że PIS wygrał choćby progu wyborczego nie przekroczył. Faktem jest że wygrała koalicja i dlatego ona rządzi a PiS płacze i szuka argumentów żeby wybielić swoją porażkę przed moherowym elektoratem.

    • Grabarz pisze:

      Robotnik w fabryce to klasa średnia? Nie rozśmieszaj mnie! To przecież ulubiona przez PiS klasa robotnicza. Czemu tak się boisz konkurencji na rynku pracy? W końcu żyjesz z moich podatków darmozjadzie. Pożegnaj się z 13 i 14 emeryturą.

  5. ***** owsika pisze:

    Ani grosza jak co roku!

    • Anonim pisze:

      Prawda PIS dał ci żyć z socjalu, biedniutki jesteś zapracować się nie chce, to nic nie dasz. Spoko akcje charytatywne nie są obowiązkowe, takich jak ty są miliony, lepsi dają a życie jest ratowane.

      • Anonim pisze:

        Lepsi powiadasz, a że z moich i milionów innych obywateli składek zdrowotnych leczeni są chorzy, to zapomniałeś? Budżet NFZ to ponad 167mld złotych na 2024rok, a zebrana kwota przez WOŚP przez ponad 30 lat to zaledwie 1,1% tego budżetu, a krzyku jakby całe społeczeństwo dzięki Jerzemu Owsiakowi było leczone. Dobry marketing, a ludzie już mają wyobrażenie, że oto wybawiciel wszelkich kłopotów służby zdrowia przyszedł. Wystarczy tylko zadać sobie trochę trudu i porównać te kwoty.

        • Anonim pisze:

          Masz rację że to co zebrała orkiestra to ułamek tego co jeste w budżecie. Niestety dla twojego argumentu kasa z budżetu jest mniej efektywnie wykorzystywana, gdyby budżet został zwiększony o tej zaledwie 1,1% to pokusa zrobienia sobie jakiegoś biznesu przez polityków spowodowałaby to że do szpitali za tę samą kasę trafiłoby mniej sprzętu. Jak tow biurokracji. Myślisz że czemu głupie ławeczki miejskie jakie do ogrodu sobie kupujesz za niecałe 2 tyś zł kosztują tyle co samochód każda gdy za stawianie ławek zabierają się biurokraci? Teraz i tak będzie lepiej ale za pisi pompowanie kosztów urosło do rangi sztuki…

        • Anonim pisze:

          Z drugiej strony skoro to takie nieistotne to właśnie o co tyle krzyku? Załóżmy że masz rację to co cię boli że Owsiak rodem przeciętnego PiSowca zgarnie kasę na szczytny cel i wykorzysta dla siebie, ty możesz nie dać, głupi lud da jak pisowszczyką pozwalał na przekręty. I co cię to boli?
          Znaczy się ja wiem czemu cię boli, bo Owsiak jest skuteczny i robi to z czym państwo sobie na radzi, a PiS miał pod górkę z Owsiakiem i nagle jak okazuje się że Owsiak robi więcej tylko taniej i pokazuje że kaczka też mogłaby swoim urzędasą kazać osiągnąć taka efektywność kosztową, to nagle Owsiak staje się wrogiem.

          • Anonim pisze:

            Dlaczego zakładasz z góry, że ktoś jest pisowcem, pisowszczykiem czy kim tam jeszcze. To, że ktoś nie widzi w Owsiaku Mesjasza, nie oznacza, że przypisany jest do danej partii.

          • Anonim pisze:

            Bo czepianie się kogoś kto robi obiektywnie coś dobrego i jest transparentny co do wyników jego działań to coś co tylko dziaderstwo z piesowską mentalnością potrafi.

  6. turecki pisze:

    A do czego to komu normalnemu potrzebne? Precz z owsiakiem!

    • Anonim pisze:

      Normalnym osobą takim jak mi na szczęście na nic nie jest to potrzebne. Mógłbym całe życie przeżyć że szpitalami w których nie ma ani jednej sztuki sprzętu od WOŚP i dziękuję za to każdemu Bogu jakiego wymyślił sobie człowiek, że mam tak proste i normalne życie.
      Natomiast ludziom którzy nie mają normalnego życia i rodzi im się chore dziecko, to dla nich sprzęt od Wielkiej orkiestry świątecznej pomocy to było różnica między mieć zdrowe dziecko lub nawet mieć w ogóle dziecko, a mieć kolejny mały grobek na cmentarzu. Ty też dziękuj Allahowi czy innej Sziwie czy tak swiatowidowi bo nie pamiętam który jest teraz na czasie w którym rejonie świata to się tak często zmienia, że nie musisz korzystać z tego sprzętu.

      • turecki pisze:

        Aha, w pierwszym zdaniu powinno być OSOBOM, nie „osobą”, bo to nielogiczne i z błędem ortograficznym z poziomu II. klasy szkoły podstawowej.

        • Anonim pisze:

          Wiem widziałem, nie wykonuje tu pracy tylko wysyłam komentarz w trakcie srania, jak słownik podpowiedziała osobom a nie osoba to nie licz że dla ciebie będę cokolwiek poprawiał.
          Żaden błąd tylko zwyczajne planie tematu z mojej strony.
          Czas na proofreading i korektę poświęcam gdy mi ludzie za coś płacą.
          Natomiast jeżeli przez to nie możesz zrozumieć sensu mojej wypowiedzi, to niestety oznacza tylko tyle że edukacja cię zawiodła.

        • Anonim pisze:

          Widzisz żyjesz z socjalu to masz czas na szukanie błędów, normalni ludzie w tym czasie zarabiają pieniądze, a potem mogą sobie z nimi robić co chcą. Szczególnie zaraz gdy Po posprząta po pisowskim rozkładaniu żeby na socjal dla pijaczków było.

          • Mocca pisze:

            Tekst „żyjesz z socjalu to masz czas na szukanie błędów” może napisać tylko ktoś, kto nie pokalał się w szkole nauką ortografii, ponieważ nie zamierzał w życiu niczego pisać. Pozostańmy przy tym. Po prostu nie pisz, proszę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły