Powiat pruszkowski zabiera się za przygotowanie projektu przebudowy kilku dróg, w tym ul. Sienkiewicza w Pruszkowie i połączenia jej z ul. Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej.
Przedłużenie ul. Sienkiewicza do ul. Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej w Pruszkowie to element wspólnej strategii komunikacyjnej miasta i powiatu. Obecnie trwa przebudowa drugiej z tych ulic. Polega ona m.in. na wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego na całej długości i budowie pasów do skrętu w lewo w al. Wojska Polskiego.
Kolejnym elementem tej drogowej układanki ma być przedłużenie ul. Sienkiewicza do ul. Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej. W ten sposób powstać ma „mała obwodnica” centrum Pruszkowa. Władze powiatu ogłosiły przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia. Chodzi o nowy odcinek do skrzyżowania z ul. Owocową, budowę jezdni, chodnika, ścieżki rowerowej, odwodnienia. Przygotowany zostanie też projekt przebudowy ul. Sienkiewicza od ronda przy galerii handlowej.
W tym samym przetargu uwzględniono jeszcze trzy inne zadania. To projekt przebudowy Al. Tysiąclecia w Piastowie od skrzyżowania z drogą wojewódzką 719 do wiaduktu nad linią kolejową, projekt budowy ronda na skrzyżowaniu ul. Platanowej i drogi powiatowe nr 3103W w Młochowie oraz projekt przebudowy drogi powiatowej 1509W na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką 720 do mostu na Rokitnicy oraz na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową 4108W do granicy powiatu.
Dokumentacja dla wszystkich tych fragmentów ma być gotowa w ciągu 122 dni od momentu podpisania umowy z wybraną firmą. Na oferty powiat czeka do 11 lipca.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Przejrzałem mapę satelitarną i zastanawiam się jak zmieszczą to połączenie w wąskim przesmyku pomiędzy istniejącą zabudową i ogrodzeniem torów PKP. Być może na „wcisk” się uda, ale czy takie wciskanie ma sens?
Zamiast Miry Zimińskiej-Sygietyńskiej to powinni się zająć wiaduktem, bo później będzie problem, że zmiany planów przebiegu wiaduktu nie będą możliwe, bo niedawno były remonty.
Powinno iść to w tej kolejności:
– wiadukt na styku z Piastowem i dokończenie tunelu pod torami
– przebudowa wiaduktu ( ze zjazdem na jerozolimskie i dwoma pasami)
– dopiero dostosowanie lokalnych dróg.
Wam to ku..a komentatorzy wszystko nie pasuje. Jak nie pasuje wracać na wioskę i jeździć powozem I mieć święty spokój od utrudnień
Optymizm , dobra rzecz ale z daleka widać że inwestycje są robione na siłę ! Przychodzi wagon Unijnej kasy i zaczyna się kombinowanie na co ją wydać .
Nowa Stacja zwiększyła ruch – obawiałem się tego już kiedy ją budowano – wiec teraz władze bohatersko walczą z problemem który same stworzyły niszcząc przy okazji centrum miasta. Mam nadzieję, że okoliczni mieszkańcy oprotestują tę budowę.
Ten łącznik jest potrzebny na 20 lat temu. Twoje lamenty na nic. Protestujących będziemy wytykać palcami.
Dokładnie… dobrze mówisz Anonim
Ludzie wynieście się z tego „miasta”. Niech zostaną: hrabia Potulicki i kilku Żydów . Będzie spokojnie.
Mieszkancy okolicznych domow z pewnoscia bardzo sie uciesza.
Takie sa konsekwencje wieloletnich zaniedban ( na moje oko 20-30 lat) w sprawie utworzenia alternatywnego do Wojska Polskiego ciagu komunikacyjnego. Boleslawa Prusa sie do tego nie nadaje, a rezerwe pod Trase Ksiazat Mazowieckich utworzona jeszcze za PRL wladze Pruszkowa przez lata pozwolily zabudowac.
@Wilku Starszy to lokalny chejter. Nie wchodźcie z nim w ogóle w dyskusje .
U niego jest tyle pesymizmu że aż głowa boli .
Merytorycznie potrafisz, czy tylko przeszkadza ci co pisze i probujesz mnie zdyskredytowac?
Nowa Stacja zwiększyła ruch – obawiałem się tego już kiedy ją budowano – wiec teraz władze bohatersko walczą z problemem który same stworzyły niszcząc przy okazji centrum miasta. Mam nadzieję, że okoliczni mieszkańcy oprotestują tę budowę.
Wilku idąc Twoim tokiem myslenia- mieszkańcy Kosciuszki bardzo się ucieszą że w koncu rozładuje się gigantyczny korek ktory tworzy się na tej ulicy:) Ja osobiście wspieram ten pomysł.
Czyli uważasz że sąsiadowi z ulicy obok można nasrać na wycieraczkę? Trzeba było protestować kiedy budowano Nową Stację. To było oczywiste, że ona zwiększy ruch. Dlaczego ludzie w Polsce wolą robić na złość sąsiadowi niż wspólnie zadbać o wspólne interesy?
Ale jak ma aie rozladowac korek skoro do obecnego dolacza nowe samochody jadace z Gasina do Warszawy?
Samochody z centrum trzeba wyprowadzac o ile to centrum nie jest celem ich podrozy a nie wprowadzac nowe.
Myślę, że akurat jadący do Warszawy wybieraliby przeprawę przez tory wiaduktem, bo jak sam piszesz tamtejszy lewoskręt jest dość „wydajny”. Przeprawa pod torami w tym miejscu byłaby raczej atrakcyjna dla tych, którzy chcą skręcać w prawo, w stronę Grodziska. Teraz chcąc jechać w tym kierunku od strony Żbikowa/Gąsina trzeba za wiaduktem skręcić w prawo w B. Prusa i potem znowu w Miry Z-S. lub pchać się dalej w środek miasta żeby w końcu dotrzeć do Wojska Polskiego.
Myślę, że połączenie Waryńskiego z Kościuszki tunelem pozwoliłoby rozdzielić potok samochodów, które teraz wszystkie dojeżdżają do ronda i dalej na wiadukt.
Ale masz rację, że to zwiększyłoby ruch w okolicy Parkowej i Owocowej, a to jest akurat ładny i sokojny fragment blisko centrum miasta.
A, dobra. Odpowiedzialem tak, bo myslalem ze piszesz o tunelu, a Tobie chodzi o moj najwczesniejszy wpis.
Korek sie troche zmniejszy na Kosciuszki ale nie zniknie.
Anonimie, ruch w stronę Grodziska jest minimalny, wszyscy jeżdżą z i do Warszawy. A ci co potrzebują do Grodziska będą mieli tunel na Działkowej. Do obsłużenia tego ruchu nie potrzeba nowego tunelu w centrum miasta, a pchanie tam ruchu na Warszawę to działanie na szkodę tego miasta.
Kiedy zaczną projektować tunel od Kościuszki do Waryńskiego? Ten pomysł pojawił się już za starej ekipy. Czyżby Makuch i PiS nie chcieli dodatkowego połączenia ze Żbikowem i Gąsinem?
Może się i pojawił, ale kasę woleli wpompować w nikomu niepotrzebny czarny bunkier przy Zniczu.
Już teraz masz na Kościuszki korek do lewoskrętu w Wojska Polskiego do Warszawy. Jak myślisz, jakiej byłby długości, gdyby jeszcze Gąsin tamtędy jeździł?
@Wilku Starszy – jakby był tunel to nie byłoby korka w stronę Warszawy. To są samochody, które muszą jechać przez wiadukt bo nie mają tunelu.
Lewoskret na wiadukcie jest obecnie dosc wydajny. Korek jest do ronda przed wiaduktem i to tam jest problem.
Tunel na Kosciuszki to jest pchanie nowych samochodow do centrum i to na niewydolne zapchane juz teraz skrzyzowanie.
Jak juz cos robic to budowac przeprawy dalej od centrum albo rozbudowac istniejacy wiadukt.
@Wilku Starszy – bzdura. Samochody i tak są już w centrum. Dzięki tunelowi będzie łatwiejszy dojazd, ponieważ nie trzeba będzie pchać się przez wiadukt.
Czego nie rozumiesz w fakcie, ze zwiekszysz ilosc aut w centrum, bo nie pojada wiaduktem tylko przez centrum jak sam piszesz?
Czy to ze w centrum juz jest duzo aut i korek to znaczy ze mamy sytuacje jeszcze pogorszyc?
@wilku: te samochody i tak są już w centrum więc nic się nie zwiększy. Jadąc naokoło tworzą korki w całym mieście. Tunel przy Kościuszki jest bardzo potrzebny.
Po pierwsze to większość aut, które pojechałyby tym tunelem to Gąsin jadący do Warszawy. Te samochody jeżdżą wiaduktem a potem w Aleje, więc do centrum teraz w ogóle nie zaglądają. Zbudujesz tunel to zaczną.
Poza tym ten ruch, o którym piszesz, że już jest w centrum, bo jeździ przez wiadukt. Zapominasz w swoich dywagacjach, że ten ruch jeździ na wiadukt na drugą stronę miasta obecnie ulicą Wojska Polskiego – wojewódzką drogą dwujezdniową, poprzecinaną przejściami dla pieszych ze światłami, oddaloną od domów pasem zieleni, innymi słowy stworzoną dla dużego ruchu.
Ty część tego ruchu chcesz sprowadzić na ulicę Kościuszki, ulicę lokalną pod samymi kamienicami, gdzie w sąsiedztwie są dwie szkoły, poczta, lokale usługowe. Wiesz czym się skończy wzmożony ruch samochodów taki, że nie da się przejść na drugą stronę ulicy? Wstawieniem świateł. W dodatku na końcu masz zapchane już obecnie skrzyżowanie Kościuszki z Wojska Polskiego. Nawet nie ma tam lewoskrętu do Warszawy. Ty chcesz to skrzyżowanie dodatkowo dobić dodatkowym ruchem. Ta ulica nie nadaje się do przenoszenia ruchu międzydzielnicowego i kropka.
Rejon Kościuszki, Drzymały, Prusa, to jest ścisłe centrum miasta.
Racjonalne planowanie polega na wyprowadzaniu samochodów stamtąd poza centrum. Jeśli nie można zrobić obwodnicy to wszystko pcha się w jeden ściek komunikacyjny zbierający cały ruch czyli tutaj Wojska Polskiego. A reszta centrum ma odetchnąć od samochodów. A nie robimy z premedytacją ciąg komunikacyjny który do ścisłego centrum pcha nowe samochody.
Chcemy pomóc Gąsinowi jechać do Warszawy? Trzeba rozbudować obecny wiadukt. W stronę Grodziska pojadą zaś tunelem na Działkowej. Żadnego nowego ruchu w centrum.
Ta. Centrum miasta rozjechane na osi NE-SW to rozjedźmy jeszcze prostopadle do tego zamiast wyprowadzić samochody na obwodnice.