Zabytkowa lokomotywa własnością Piastowa

Piastów

Już niebawem w Piastowie stanie pomnik-zabytek. Rada miejska Piastowa zgodziła się przeznaczyć ponad 75 tys. zł na zakup zabytkowej lokomotywy.

Jak podkreśla Konrad Rytel – pełnomocnik burmistrza miasta Piastowa – w „Rynku Kolejowym”: Chodzi o uczczenie faktu, że Piastów jest pierwszą za Warszawą stacją na linii kolejowej warszawsko-wiedeńskiej. Będzie to też element nowego centrum przesiadkowego.

Miasto Piastów nabyło w drodze licytacji, od spółki Intercity, parowóz Ty2-220 z 1943 roku. Do tej pory lokomotywa stacjonuje w Tłuszczu. Jak czytamy w „Rynku Kolejowym”: Parowóz jest uznawany za atrakcję turystyczną Tłuszcza, choć zdjęcie pokazane na stronie urzędu tego miasta może wprowadzić w błąd co do stanu lokomotywy.

Parowóz został wyprodukowany Elsässische Maschinenbau-Ges. (SACM – Societe Alsascienne de Constructions Mecaniques Grafenstaden) w Mühlhausen z numerem fabrycznym 7875. W PKP „służył” od 1945 do 1989 roku w Iłowie oraz Skierniewicach. Później skreślono go z inwentarza, choć źródła (strona Ilostanu Taboru Kolejowego) podają, że służył jako grzałka.

Kupno parowozu to jedno. Aby uświetnił węzeł przesiadkowy w Piastowie, miasto musi wybudować specjalny tor do wystawienia taboru. Największym kosztem jednak będzie prawdopodobnie jego odnowienie. Taką samą lokomotywę kupił niedawno Lublin. Za jej renowację zapłacił – bagatela – około 600 tys. zł brutto.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 22

22 odpowiedzi na “Zabytkowa lokomotywa własnością Piastowa”

  1. Sęk pisze:

    prześledziłem sesję i dyskusję na temat lokomotywy, burmistrz nie przyznał się, że wylicytował ją dla dobra miasta, gdy radni opozycji usiłowali przenieść te środki na łatanie dziur w ulicach to się okazało, że nie można tego zrobić ponieważ łatanie dziur to nie inwestycja, w „rynku kolejnictwa” wynika, że licytacja odbyła się w maju br. – czyli od maja do końca sierpnia burmistrz bił się z myślami o poinformowaniu radnych o swoich planach i kupieniu lokomotywy, – czyli działał na własną rękę tak jakby dziecku kupował kolejkę PIKO- taka miła niespodzianka dla dziecka…………

  2. ToTylkoJa pisze:

    Burmistrz postawi obok swojego chlewika, ale będzie atrakcja.

  3. G pisze:

    Igrzyska zamiast chleba.

  4. turirek pisze:

    Ulice podziurawione jak nigdzie indziej w Polsce, a tu …… niespodzianka !!! Lokomotywa w „dobrej” cenie, haha 😉 żałośni ci piastowscy (bez)radni

  5. MR pisze:

    A na naprawę nawierzchni boiska SP1 brakuje pieniędzy. Dzieci mają zakaz wchodzenia na nie… 🙁

    • WPR pisze:

      Krakowska/Toruńska dziursko jak lej po granacie od kilku miesięcy aż strach, a tu lokomotywa za 700 tysięcy i odnowienie następne z 30 tysięcy.

  6. mieszkaniec pisze:

    fanaberie urzędników i Rady Miasta za nasze pieniądze ,kolejne pieniądze wyrzucone w błoto

  7. Adi pisze:

    To jest miś na skalę naszych możliwości !

  8. Bez komentarza pisze:

    Szanowni Państwo to RADNI czyli Państwa Przedstawiciele zatwierdzają budżet (we wszystkich gminach, miastach, etc.) tak jest. Może w takim razie skupmy się na „opluwaniu” osób odpowiedzialnych za takie czyny a nie p. Burmistrza czy Prezydenta… Sołtysa!!!! Ludzie zacznijcie myśleć!!!

  9. Anonim pisze:

    Pewnie ten zabytek będzie jako kotłownia dla okolicznych domów….. Bareja miałby niezły ubaw.

  10. Ojo pisze:

    Może by Rada Miasta przeznaczyła środki na budowę ulicy Barcewicza gdzie ludzie chodzą między megakaluzami po błocie jak w XIX w Lokomotywa też z tych czasów, brawo radni Piastowa. Kupcie sobie jeszcze po browarze na otrzeźwienie

  11. dfsgfd pisze:

    Kolejna genialna inwestycja Piastowa. Jak to całe „centrum przesiadkowe”…

  12. olo pisze:

    Mają rozmach…s…….

  13. Anonim pisze:

    nie miała baba kłopotu, kupiła se lokomotywe

  14. Łukasz pisze:

    Taka lokomotywa to kawał historii i dawnej techniki. Chociaż w czasach bananowych mężczyzn… trzeba było tęczowe przejście zrobić, albo pomnik uciemiężonego żydka…

  15. Piastów pisze:

    Problem w tym, że te miasto (Piastów) od lat jest fatalnie zarządzane.
    Najpierw usiłowanie rozjechać Piastów obwodnicą (sprawa nie jest definitywnie zakończona – Sołtys czeka na odpowiednią 0kazję w tym temacie..)
    Później przed wyborami, nagle hurtem „inwestycje”.
    Trudno to nazwać jakimiś inwestycjami: ścieżka rowerowa z 20 przejściami dla pieszych na długości 1km.
    I krzaczki za chyba 6 milinów złotych.
    Nie tak dawno Panattoni dostało zielone światło od sołtysa na dewastacje miasta. Po mimo, były organizowane dwie konsultacje społeczne i mieszkańcy wypowiedzieli się przeciwko ingerencji Panattoni w ulice Piastowa.
    Obecnie mieszkańcy ul. Białego Orła walczą każdego dnia z TIRami, które dewastują totalnie tą ulicę, generując ogromne uciążliwości.
    Skargi na sytuację z tym związaną do Miasta nic nie dają. Miasto mieszkańców odsyła na… policję.
    Policja nie ma w tej sprawie za wiele do powiedzenia.
    Tak wygląda zarządzanie Piastowem.
    Teraz lokomotywa, gdy w Piastowie zaczyna asfaltu brakować.
    Totalna porażka i gigantyczne marnotrawstwo pieniędzy.
    Warto wspomnieć też rozbudowane liceum za grube miliony.
    Bubel budowlany, który przy większym deszczu jest zatapiany. I dlatego od strony ul. Harcerskiej leżą worki z piaskiem już na stałe.
    Kompletny debilizm inwestycyjny.

  16. Denis pisze:

    A edukacja leży. szkoły podstawowe bez nauczycieli bo pieniądze idą na słabe LO Mickiewicza s teraz także na parowóz. Ostatnie miejsce w powiecie w egzaminach ósmoklasistów potwierdza stosunek władz miasta do edukacji

  17. Radek pisze:

    Stefi widziales? Wyglada jak TGV ;))))

  18. lennox pisze:

    Parowóz wyprodukowany w Miluzie /Francja/. Atrakcja Tłuszcza zostanie atrakcją Piastowa.

  19. 🙊🙉🙈 pisze:

    Pierwsza stacja?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły