WKD z dofinansowaniem na budowę drugiego toru

Region

Udało się. Warszawska Kolej Dojazdowa otrzymała dofinansowanie na realizację jednej z kluczowych inwestycji, czyli budowy drugiego toru na odcinku Podkowa Leśna-Grodzisk Mazowiecki.

To ważna informacja, bo władze „wukadki” nie ukrywały, że bez zewnętrznego wsparcia przedsięwzięcie będzie bardzo trudne do zrealizowania. Teraz spółka może już bez większych obaw prowadzić przygotowania do rozpoczęcia zasadniczych prac. – W związku z zakończoną oceną wniosków o dofinansowanie projektów złożonych w ramach konkursu dla działania 5.2. Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T (kolej miejska – infrastruktura), ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucję Pośredniczącą POIiŚ) we wrześniu 2018 roku, projekt WKD pn. „Modernizacja infrastruktury kolejowej WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego” został jako jeden z dwóch wybrany do dofinansowania, uwzględniając wszystkie projekty spełniające kryteria wyboru i osiągające wymaganą liczbę punktów – informuje przewoźnik.

Całkowita wartość inwestycji to prawie 108 mln zł. Dofinansowanie Unii Europejskiej wynosi 74,6 mln zł, czyli 85 proc kosztów.

Drugi tor na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego jest obecnie na etapie projektowania. Dokumentacja ma być gotowa w lipcu 2020 r. Następny krok to prace budowlane. Wstępny termin ich zakończenia do pierwsza połowa 2023 r.

Przedsięwzięcie obejmuje budowę drugiego szlaku na siedmiokilometrowym odcinku, przebudowę dwóch stacji i sześciu przystanków. Pojawią się nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zasilanie, perony, przejazdy kolejowe.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 21

21 odpowiedzi na “WKD z dofinansowaniem na budowę drugiego toru”

  1. Wikdu pisze:

    Szacun dla władz Podkowy i Grodziska.
    Żółta kartka dla władz Pruszkowa i okolic.
    1. Czemu nic nie robicie ze wspólnym biletem wkd-km-skm do Pruszkowa?
    2. Czemu nie ma jakiegoś łącznika rozjazdu w Pruszkowie albo Michałowicach gdzie mogą się minąć kolejki w razie awarii.
    3. Czemu władze Pruszkowa nie reagują na przelatujące nad miastem przez cały dzień i po 23.30 samoloty?!

  2. fo pisze:

    Brawo! W końcu 🙂

  3. Kowal zPodkowy pisze:

    7km za 108 mln. Przekret gigant

    • fo pisze:

      odezwał się ekspert

    • Wilku Starszy pisze:

      „Przedsięwzięcie obejmuje budowę drugiego szlaku na siedmiokilometrowym odcinku, przebudowę dwóch stacji i sześciu przystanków. Pojawią się nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, zasilanie, perony, przejazdy kolejowe”

      Popatrz sobie na zakres. To troche wiecej niz polozenie dwoch szyn na drewnianych deskach.

  4. WPR Rado pisze:

    Droga sprawa i cel smieszny !!!

  5. Wilku starszy pisze:

    Bez sęsu! Lepij piniadze winni dać na dopracowanie tych niebieskich tablic co to ciągle się psują, wskazują jedynie odjazdy jak wszystko jest ok, nigdy jak jest awaria. Po 2 terminale w kasach, w XXI wieku wypadałoby, ćwierć wieku po wprowadzeniu kart płatniczych do polszy. Po 3 wspólny bilet…

  6. BrwinowskajaPrawda pisze:

    WPR24 zaczał mnie „CENZUROWAĆ”. Napisałem co sądzę o tym że za czasów Uni Wolności, która następnie przemianowała się na PO – KO zlikwidowano w PL tysiące kilometrów lokalnych linii kolejowych, a teraz trzeba je reaktywować co kosztuje skarb państwa podwójnie? Bo przypomnę, że już kiedyś były dwa tory na tej linii WKD !!!
    Czy Panie/Pani WPR24 to już koniec wolności słowa na WPR24 ???

    • Wilku Starszy pisze:

      „Bo przypomnę, że już kiedyś były dwa tory na tej linii WKD !!!”

      Dlaczego kłamiesz Brwinowianin? Kolejny raz zresztą. Między Podkową, a Grodziskiem NIGDY nie było drugiego toru. Przy okazji budowy linii zostawiono tylko rezerwę na drugi tor w przyszłości.

      „aczkolwiek na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim ma tylko jeden tor – pomimo rezerwacji miejsca na drugi jego budowa nie doszła do skutku.”
      https://pl.wikipedia.org/wiki/Warszawska_Kolej_Dojazdowa#Geneza_i_początki_działalności_(1918–1939)

      Czy ty masz nas wszystkich za debili? Ściemniasz w sprawie, którą można sprawdzić w 15 sekund. Na tym właśnie próbujesz żerować, na ludzkiej niewiedzy. Wymyślisz każdą bzdurę licząc na to, że nikt jej nie sprostuje i ktoś w nią uwierzy.
      Uważajcie, jeśli kłamie w takich drobnych sprawach, to w poważniejszych też będzie kłamał i ściemniał.

    • bolo zwyczajny pisze:

      Nikt ci tyle bieda ci PiS zabierze… ogarnij się propagandzisto nie wierz w bajki tylko fakty ale tych w TVPiS nie znajdziesz

  7. Kolejarz pisze:

    Tyle hajsu na tory w kierunek w którym już dojeżdża WKD…….

  8. Pruszkowianin pisze:

    Dopoki nie zostanie przebudowana Wawa Srodmiescie, nie da sie wcisnac wiecej pociagow. To raz. Dwa – dlaczego WKD zrezygnowala z dobudowy rozjazdow przy stacji Michalowice? Dzieki temu podczas awarii WKDki nie musialyby jezdzic jednym torem co 70 minut.

  9. Bob pisze:

    Wkd ma monopol na tą trasę i raczej nie opłaca się wspólny bilet skoro może zarobić więcej. Podobnie jak niby przetarg na terminale – śmiechu warte – czy chociażby to aby móc aktywować bilet ztm na stacji wkd Komorów. Jak nie było tak nie ma.

  10. Jarosława Kaczyńska pisze:

    Ach ta zła unia.
    Prawdziwi Polscy patrioci będą musieli jeździć torami sfinansowanymi przez niemieckiego okupanta.
    Producentem będzie pewnie jakiś Żydowski potentat torowy.
    Ach och jakie to straszne.

    Ból „D” za 3…2…1…

  11. młody_gniewny pisze:

    Może by tak zarząd WKD wypowiedział się, czy w tym roku zostanie wprowadzony wspólny bilet WKD-ZTM na całą II strefę tak jak ma to miejsce w KM, które maja tego samego właściciela, czyli samorząd? Dlaczego zatem w KM można, a w WKD nie? Dlaczego bilet miesięczny na 5 minut (!) jazdy – jedna stacja – kosztuje tyle co bilet nieograniczonej jazdy czasowo i odległościowo na wszystkie środki komunikacji miejskiej Warszawy łącznie z całą II strefą?

    • tomek pisze:

      To akurat bardzo proste, nie będzie drugiej strefy, bo było by za dużo pasażerów a więcej pociągów nie uruchomią ze względu na Śródmieście. Maksymalna przepustowość linii, to pociągi co 7 min na odcinku Warszawa – Komorów

      • Wilku Starszy pisze:

        A przepustowość nie poprawi się dopóki nie zostanie przebudowana stacja końcowa w Śródmieściu

        • stary kocur pisze:

          A stacja końcowa „Śródmieście” planowana jest pod ziemią blisko Marszałkowskiej. No nic, tylko puszczać race na „vivat”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Grill gazowy