WKD ściszyła swoje sygnały

Region

Dobra informacja dla mieszkańców, którzy skarżyli się na zbyt głośne trąbienie kolejek WKD. Wszystkie składy przeszły modernizację urządzeń emitujących sygnały. Będą one cichsze.

To finał wielomiesięcznych przygotowań i próśb mieszkańców z terenów położonych w bezpośrednim sąsiedztwie torów i przejazdów na szlaku WKD. – Warszawska Kolej Dojazdowa w związku z wystąpieniami kierowanymi przez mieszkańców miejscowości leżących wzdłuż linii WKD, przeprowadziła we wszystkich pojazdach modernizację urządzeń emitujących sygnał dźwiękowy „Baczność” (tzw. makrofonów). Modernizacja miała na celu obniżenie natężenia podawanego sygnału, który jest niezbędny dla ostrzeżenia innych uczestników ruchu o zbliżaniu się pociągu do przejazdu kolejowego – informuje przewoźnik.

Jak zaznacza spółka, przeprowadzone przed zmianą kontrole natężenia dźwięków na szlaku nie wykazały nieprawidłowości, a kolejki trąbiły w zgodzie z przepisami. Mimo to podjęto decyzję o ściszeniu sygnałów do dolnej granicy zapisanej w obowiązujących przepisach. – W zakresie realizacji zadania, w październiku 2018 roku nawiązana została współpraca z producentem makrofonów, firmą „Zöllner Signal GmbH” z siedzibą w Niemczech. Po przeprowadzeniu serii testów, w ramach których osiągnięto założony, odczuwalny spadek głośności wraz ze zmianą barwy dźwięku, prace zrealizowano na wszystkich 21 eksploatowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych WKD. Sukcesywna realizacja na kolejnych pojazdach została sfinalizowana z końcem maja tego roku – czytamy w komunikacie „wukadki”.

Jakie są Wasze wrażenia? Zauważyliście zmianę? Piszcie w komentarzach!

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 26

26 odpowiedzi na “WKD ściszyła swoje sygnały”

  1. Tom pisze:

    Ściszyli ze 120db na 117db. Śmiech na sali. Ktoś powinien się wreszcie zabrać za to dziadostwo WKD. Zaorać tory, wylać asfalt i puścić ciche autobusy elektryczne w odstępach co 5min, zamiast tego hałaśliwego bydgoskiego złomu

  2. Imboot pisze:

    Dzis w nocy 4;40 przerazliwy glosny sygnal dzwiekowy uzyty ok 5 sekund przy stacji Kazimierowka. Jakas wielka sciema z tym wyciszeniem i zmiana sygnalu. Nic sie nie zmienilo.

  3. Rafał pisze:

    Bzdura, ryczy tak głośno jak ryczyla. Mój dzieciak moczy się ze strachu za każdym razem jak nadjezdza. Tyłki bym skop…l tym bezmozgim maszynistom

  4. mam_dość pisze:

    Do q….y nędzy. Kiedy w końcu zostanie przedłużony wspólny bilet do Pruszkowa? Kto odpowiada za to, że go nie ma?
    Mam już dość oglądania tych obleśnych gęb kanarów, których widzę praktycznie codziennie. W dodatku tylko na odcinku Opacz-Reguły!!!! Reszty juz nie pilnują? W dodatku wciąż wyglądają jak ostatnie obrzępały, jakby ich ktoś przed chwilą skaperował z jakiejś pruszkowskiej mordowni. Chyba trzeba powiesić sobie bilet na szyi, żeby go wciąż nie wyciągać. Kiedy ta p…WKD wyjdzie w końcu z czasów opresyjnego komunizmu.

  5. Grodzisk pisze:

    Witajcie mieszkańcy Grodziska. Czy jest ktoś z Was wspolmieszkancow wstanie wytłumaczyć powód używania sygnałów dźwiękowych w godzinach nocnych 23, 2 nawet 3 przez pogotowie?
    Może o tym zrobić artykuł?

  6. PU29 pisze:

    Pioter narescie scisuli wukade

  7. Gość pisze:

    W większości składów nadal trąbią tak samo głośno jak wcześniej.

  8. Wilku starszy pisze:

    Teraz co z niebieskimi, ciągle psujscymi się tablicami??? Dalej trza będzie zapuszczac żurawia na tory jak będzie awaria bo tablica nic nie pokaże??? Co z terminalami? A z tym trabieniem, to jeszcze raz mi taki cymbal zatrabi jak będzie na mojej wysokości To jak wezmę kamulca i pocisne mu w szybę!!!

  9. parzniewianin pisze:

    A pociągi dużej kolei jak ryczały tak ryczą w centrum Pruszkowa przed stacją .w Parzniewie w środku miejscowości .JAK DŁUGO JESZCZE ? Panowie burmistrzowie, prezydencji macie swoich wyborców w głębokim powazaniu?.

  10. Quest pisze:

    A kiedy zostaną zamontowane sygnalizatory na przejeździe w Komorowie i w Granicy? Wtedy można nie trąbić.

    • Aapsil pisze:

      Czy sygnalizacja jest czy jej nie ma, motor uczy ma obowiązek przed każdym skrzyżowaniem w poziomie szyn używać sygnału baczność. Jedynie gdy przejazdy droga/tor są na różnych poziomach to nie ma tego obowiązku

      • gość pisze:

        dlatego potrzebe są szlabany jak w Kaniach

  11. Fan Słońca i upału pisze:

    komuś chyba zależy na tym by ludzie ginęli na torach ?
    Głośny sygnał to większe bezpieczeństwo !

    • ignorancie pisze:

      to sprawdź jaka jest głośność dzwonków tramwajów i jakie mają tło akustyczne na skrzyżowaniu marszałkowskiej i alei w porównaniu z WKD trąbiącą w strefach zabudowy jednorodzinnej o 5 rano.

      • Anonim pisze:

        To trzeba było budować dom z dala od Wkd. Tak jak lotnisko te4sz ludziom przeszkadza i ruch samolotów nad domami. Kto kazał się osiedlać przy torach i lotnisku
        Rozumiem, bardzo stare domy. Ale kto nakazuje budowę domu w pobliżu lubi kolejowej lub lotniska

        • parzniewianin pisze:

          Trąbią bo zgodnie z prawem mogą to robic od 2005 roku. Tj z chwilą wejścia do eurokołchozu.

        • qwer pisze:

          daj spokój, tory prowadzą przez miasto, więc można założyć że mieszkają tu ludzie.

      • Fan Słońca i upału pisze:

        to nie ma znaczenia w jakim obszarze, czy to na łące, czy to w obszarze zabudowanym. Jak ktoś zbudował dom koło torów to chyba powinien się z tym liczyć ?
        Jezus mówił,. nie budujcie domów na piasku

        • gość pisze:

          to musisz teraz jeden z drugim koniecznie zacząć wysyłać pisma do WKD i urzędów, żeby podgłośnili. z pewnością udowodnisz, że sciszenie doprowadziło do serii wypadków. daj znać jak ci idzie. oszołomie.

        • oszołomnie pisze:

          jak ci się nie podoba ściszenie sygnałów WKD to sie wyprowadź. nikt ci tu nie każe mieszkać, jak ci za cicho

    • Sąsiad WKD pisze:

      W Pruszkowie bez zmian – maszyniści nadużywają sygnału – szczególnie w momencie ruszania ze stacji w stronę Komorowa co zdolniejsi „trabią” na maksa nawet dwie sekundy, paraliżując wszystkich w okolicy. Proponuję aby ci frustraci zamontowali sobie w domu takie trąbki jako domofony.
      W pociągach KM coraz częściej stosuje się klaksony samochodowe co przy ruszaniu jest wystarczającym ostrzeżeniem.

    • As pisze:

      Hahaha tak jak nie będzie trąbić to ludzie masowo będą ginąc pod kołami pociągu… Człowieku w dzisiejszych czasach pociąg to normalka dla ludzi nie jakiś symbol potęgi państwa i nie musi trąbić oznajmiając że jedzie. W ogóle powinni znieść te przepisy sprzed prawie 100 lat o trąbieniu przy byle przejeździe również na PKP.

  12. Fan ciszy i spokoju pisze:

    „przeprowadzone przed zmianą kontrole natężenia dźwięków na szlaku nie wykazały nieprawidłowości, a kolejki trąbiły w zgodzie z przepisami” – kolejny przykład jak kretyńskie są przepisy. Stare składy en94 trąbiły przez wiele lat bez takiej uciążliwości jak te nowe. Temu kto zatwiedził poziom hałasu sygnałów w tych nowych powinno się taki sam sygnał emitować na codziennie na przebudzenie. 😀

  13. gość pisze:

    można? można! choć nadal wydaje mi się, że te białe trąbią głośniej niż te czarne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły