Wielki remont na kolei coraz bliżej

Region

Dokładnie 3 września ma wystartować remont linii kolejowej numer 447 między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą Włochy. Przez 12 miesięcy podmiejska linia kolejowa będzie nieczynna.

O tym, że remonty na kolei są uciążliwe podróżni przekonali się już nie raz. Modernizacja torowiska na przystankach w Warszawa Włochy, Warszawa Ursus, budowa nowego przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek, czy realizowana ostatnio modernizacja linii dalekobieżnej Łódź–Warszawa nie raz odbijały się „czkawką” pasażerom Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej.

Koniec awarii…
Przed nami kolejny i dodatkowo niezwykle ważny remont. Chodzi o modernizację linii kolejowej nr 447, czyli grodziskiej linii podmiejskiej. Na 22 kilometrowym odcinku wymienione zostaną tory, sieci trakcyjne, wyremontowane zostaną perony, modernizacje przejdą przejścia podziemne, pojawi się również nowa stacja, tunel, przeprawy pod torami. Wszystko po to by korzystanie z pociągów było milsze i przyjemniejsze, a przede wszystkim po to by skończyły się ciągłe awarie infrastruktury kolejowej. Praktycznie nie ma dnia, by na stronach przewoźników nie pojawiły się informacje o opóźnieniach, odwołanych pociągach czy ruchu wahadłowym składów. Nie ma znaczenia pogoda: czy deszcz, czy słońce. Podróżni przyznają, że korzystanie z kolei to ruletka: pociąg przyjedzie lub nie. Kolejarze zapewniają, że ta ruletka się skończy tuż po remoncie.

Roboty trwają
Wcześniej czekają nas jednak utrudnienia. Prace na linii 447 już ruszyły. Widać to w Milanówku, Piastowie, Warszawie Ursus czy Warszawie Włochy. Ciężki sprzęt pojawił się również w rejonie przejazdu kolejowego w ciągu ul. Przejazdowej na pograniczu Pruszkowa i Parzniewa. Tam powstaje nowy przystanek kolejowy.

Wrześniowa zmiana
Kluczowy etap modernizacji linii podmiejskiej zaplanowano od września. Zmiany łączą się z wprowadzeniem zastępczej komunikacji autobusowej na 12 miesięcy. Właśnie we wrześniu podmiejska linia kolejowa zostanie zamknięta. To właśnie teraz wykonawca przystąpi do gruntownej przebudowy torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i infrastruktury pasażerskiej. Wstrzymanie ruchu na linii umożliwi skrócenie czasu modernizacji z 31 do 22 miesięcy. – Realnie linia będzie zamknięta tylko przez 12 miesięcy. Najwrażliwsze prace zostaną wykonane prawie o 1,5 roku szybciej niż planowano – zapewniają kolejarze.

Wiele niewiadomych
Choć do zamknięcia linii pozostało zaledwie kilka dni to pozostało jeszcze wiele nie wiadomych. Dotyczy to ważnych dla podróżnych kwestii, m.in. honorowania Warszawskiej Karty Miejskiej w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Chodzi o możliwość dojazdu do Pruszkowa, dziś WKM jest honorowana tylko do przystanku w Opaczy.

W dodatku komunikacja zamieściliśmy najważniejsze informacje dotyczące zamknięcia linii kolejowej, organizacji komunikacji zastępczej i komunikacji miejskiej w Pruszkowie oraz najważniejszych inwestycji. Zachęcamy do lektury.

POBIERZ: DODATEK KOMUNIKACJA

POBIERZ: ROZKŁADY LINII ZP

 

POBIERZ: ROZKŁADY PRUSZKOWSKIEJ KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Najczęściej komentowane

Pruszków ma nowego prezydenta

Pruszków / Wybory 2024
69

Bąk kontra Makuch

Pruszków / Wybory 2024
23
Grill gazowy