Wiadukty kolejowe rosną przy stacji Warszawa Zachodnia

Region

Trzy wiadukty kolejowe obok Warszawy Zachodniej zapewnią lepsze podróże koleją - bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Podróżni pociągów m.in. z Łodzi i Radomia mogą obserwować postęp prac.

Budowa Warszawy Zachodniej wchodzi właśnie w kolejny etap. W obszarze stacji Warszawa Zachodnia widać prace na torach w kierunku stacji Warszawy Włochy – połączenie linii obwodowej z linią radomską. Kolejarze budują tu trzy wiadukty, które umożliwią bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt już wzmacnia podłoże. Pierwsze betonowe elementy wiaduktów widać już nad torami.

W obszarze stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował już ponad 8 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania (LCS) z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji.

Na stacji Warszawa Zachodnia zapewnione są codzienne podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne około 750 pociągami. Równocześnie ekipy budują nowe podziemne kondygnacje: przejście dla pieszych i tunel tramwajowy. Wykonano strop nad tunelem prowadzącym od linii obwodowej i peronu nr 9 do peronów 1-8 stacji Warszawa Zachodnia. Przejście dla pieszych będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano w nim lokale użytkowe i kasy biletowe.

—Nowa Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Podróżni już korzystają z nowych zadaszonych peronów nr 6, 7 i 8. Docelowo ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana jest do 2023 r – zaznaczają przedstawiciele PKP PLK.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 17

17 odpowiedzi na “Wiadukty kolejowe rosną przy stacji Warszawa Zachodnia”

  1. Brwinowianin pisze:

    teraz wyobraźmy sobie, czy te prace byłyby możliwe za czasów mafii PO(KO) -TRZASK.-2050 ?!
    Podpowiem wam…
    – NIGDY W ŻYCIU @!

  2. Polak pisze:

    Jechałem wczoraj i nie widziałem tego

  3. Jan pisze:

    Brawo dla Rządu PIS!!! W w Warszawie nie ma pieniędzy i nie będzie… gdzie jest 3, 4, 5 i 6 linia metra? Rafau mówi, ze nie ma za co dokończyć 2 lini, pomimo największego budżetu w Polsce… Mamy tego dość…

    • Anonim pisze:

      Cioś Ci się Jasiu popieprzyło w tym partyjnhm komuniacie. My mamy dość tego okradania nas przez pis.

      • Jan pisze:

        O jakim okradaniu mówisz… przestań oglądać reżimową TVN… z resortowymi dziećmi.. tam nie ma żadnego pluralizmu, tam wypraszają ze studia jak ktoś ma inne zdanie.. Rząd Pis obniża co roku podatki, daje 13 i 14 emeryturę, pieniądze na dzieci i ty mówisz o okradaniu… Chyba że mówisz o złodziejskich rządach PO, PSL i SLD, tam ciągle podwyższali podatki, wiek emerytalny itp itd…

        • Matadore pisze:

          No debil, normalnie debil. Podłącz się na leczenie z Macierewiczem.

        • Leo pisze:

          @Jan – wygląda na to, ze nie rozumiesz słów, których używasz. Reżim to jest rząd, władza, system władzy oparty na przemocy. Czy TVN jest związana z władzą? O rozdawnictwie PiS wiesz tyle samo co o reżimie. To rozdawnictwo odbywa się w dużej części poza budżetem, kosztem ukrywanego zadłużania państwa. Ukrywanego, bo zadłużanie ma miejsce poza budżetem, głównie poprzez Bank Gospodarstwa Krajowego i Polski Fundusz Rozwoju, które emitują obligacje (350 mld zł). W Polsce jest to ukrywane, ale w sprawozdaniu przekazanym Unii Europejskiej rząd musiał ujawnić całe zadłużenie, łącznie z ukrywanym.

    • SkromnyPastuszek pisze:

      PRAWDA !!!!!!!!!!!!!

    • Arek pisze:

      Ale po co komentarz o Stolicy ?
      Napisz o tym co sie dzieje we wsi w której placisz podatki .
      żaden okupant nie będzize komentował działań Pana Trzaskkowskiego, napiszesz ile dobra i miejsc pracy zapewnił twój prezydent ?
      Nie napiszesz bo wynik mizerny.

  4. Arnold pisze:

    Ale to w Stolicy, napiszcie co budujecie u siebie.

  5. Dr. Huckenbush pisze:

    Wygląda raczej jakby budowali tunele, a nie wiadukty 😊🙂

    • Obserwator pisze:

      Będzie więcej torów na tej samej powierzchni (bezkolizyjne połączenie Dworca Gdańskiego z Okęciem), co powoduje że zabraknie miejsca na nasypy przed i za docelowymi wiaduktami. Konstrukcje z betonu zajmują mniej miejsca na „placu”, a jak się jeszcze im przyjrzeć, to w środku powstają puste przestrzenie poprzedzielane ściankami, zupełnie tak, jak na jakieś instalacje które normalnie są zakopane w gruncie. Na początku tej betonowej konstrukcji od zachodniego, są już nawet szpilki do montażu słupów trakcyjnych.
      Jeżdżę codziennie i to obserwuję.
      Najciekawsze są miejsca, gdzie dodatkowo wbijali betonowe pale, część wystającą rozebrali do gołego zbrojenia i będą łączyć to zbrojenie z betonową płytą denną.
      Z tego co czytałem, ten odcinek ma być już przygotowany do budowy Kolei Dużych Prędkości, więc standard jest na obecne warunki zawyżony, byleby starczył na docelowy standard KDP.

      • Dt. Huckenbush pisze:

        Widzę że dokładnie śledzisz postępy prac. Jest jakieś miejsce w internecie gdzie są plany tej przebudowy o można czytać o postępach prac? Przy okazji dzięki za wyjaśnienia.

  6. siara siarzewski pisze:

    Muszę Ci powiedzieć Wąski podoba mi śię te PełO

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły