Trzy wiadukty kolejowe obok Warszawy Zachodniej zapewnią lepsze podróże koleją - bezpośrednie połączenie linii radomskiej z linią obwodową. Podróżni pociągów m.in. z Łodzi i Radomia mogą obserwować postęp prac.
Budowa Warszawy Zachodniej wchodzi właśnie w kolejny etap. W obszarze stacji Warszawa Zachodnia widać prace na torach w kierunku stacji Warszawy Włochy – połączenie linii obwodowej z linią radomską. Kolejarze budują tu trzy wiadukty, które umożliwią bezkolizyjny przejazd pociągów. Ciężki sprzęt już wzmacnia podłoże. Pierwsze betonowe elementy wiaduktów widać już nad torami.
W obszarze stacji Warszawa Zachodnia wykonawca przygotował już ponad 8 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy – elementy torów, bardzo ważne dla sprawnego i bezpiecznego prowadzenia ruchu. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania (LCS) z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu na zmodernizowanej stacji.
Na stacji Warszawa Zachodnia zapewnione są codzienne podróże aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne około 750 pociągami. Równocześnie ekipy budują nowe podziemne kondygnacje: przejście dla pieszych i tunel tramwajowy. Wykonano strop nad tunelem prowadzącym od linii obwodowej i peronu nr 9 do peronów 1-8 stacji Warszawa Zachodnia. Przejście dla pieszych będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano w nim lokale użytkowe i kasy biletowe.
—Nowa Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Podróżni już korzystają z nowych zadaszonych peronów nr 6, 7 i 8. Docelowo ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia” wart jest ok. 2 mld zł netto. Realizacja przewidziana jest do 2023 r – zaznaczają przedstawiciele PKP PLK.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
teraz wyobraźmy sobie, czy te prace byłyby możliwe za czasów mafii PO(KO) -TRZASK.-2050 ?!
Podpowiem wam…
– NIGDY W ŻYCIU @!
Chrzanisz jak potłuczony
Za PO juz by połowę materiałów rozkradli a podwykonawcy by babkrutowali i jeszcze robotnicy by dostawali 3 złote na godzinę
Jechałem wczoraj i nie widziałem tego
Brawo dla Rządu PIS!!! W w Warszawie nie ma pieniędzy i nie będzie… gdzie jest 3, 4, 5 i 6 linia metra? Rafau mówi, ze nie ma za co dokończyć 2 lini, pomimo największego budżetu w Polsce… Mamy tego dość…
Cioś Ci się Jasiu popieprzyło w tym partyjnhm komuniacie. My mamy dość tego okradania nas przez pis.
O jakim okradaniu mówisz… przestań oglądać reżimową TVN… z resortowymi dziećmi.. tam nie ma żadnego pluralizmu, tam wypraszają ze studia jak ktoś ma inne zdanie.. Rząd Pis obniża co roku podatki, daje 13 i 14 emeryturę, pieniądze na dzieci i ty mówisz o okradaniu… Chyba że mówisz o złodziejskich rządach PO, PSL i SLD, tam ciągle podwyższali podatki, wiek emerytalny itp itd…
No debil, normalnie debil. Podłącz się na leczenie z Macierewiczem.
Sam jesteś peowskim kretynem
@Jan – wygląda na to, ze nie rozumiesz słów, których używasz. Reżim to jest rząd, władza, system władzy oparty na przemocy. Czy TVN jest związana z władzą? O rozdawnictwie PiS wiesz tyle samo co o reżimie. To rozdawnictwo odbywa się w dużej części poza budżetem, kosztem ukrywanego zadłużania państwa. Ukrywanego, bo zadłużanie ma miejsce poza budżetem, głównie poprzez Bank Gospodarstwa Krajowego i Polski Fundusz Rozwoju, które emitują obligacje (350 mld zł). W Polsce jest to ukrywane, ale w sprawozdaniu przekazanym Unii Europejskiej rząd musiał ujawnić całe zadłużenie, łącznie z ukrywanym.
PRAWDA !!!!!!!!!!!!!
Ale po co komentarz o Stolicy ?
Napisz o tym co sie dzieje we wsi w której placisz podatki .
żaden okupant nie będzize komentował działań Pana Trzaskkowskiego, napiszesz ile dobra i miejsc pracy zapewnił twój prezydent ?
Nie napiszesz bo wynik mizerny.
Ale to w Stolicy, napiszcie co budujecie u siebie.
Wygląda raczej jakby budowali tunele, a nie wiadukty ??
Będzie więcej torów na tej samej powierzchni (bezkolizyjne połączenie Dworca Gdańskiego z Okęciem), co powoduje że zabraknie miejsca na nasypy przed i za docelowymi wiaduktami. Konstrukcje z betonu zajmują mniej miejsca na „placu”, a jak się jeszcze im przyjrzeć, to w środku powstają puste przestrzenie poprzedzielane ściankami, zupełnie tak, jak na jakieś instalacje które normalnie są zakopane w gruncie. Na początku tej betonowej konstrukcji od zachodniego, są już nawet szpilki do montażu słupów trakcyjnych.
Jeżdżę codziennie i to obserwuję.
Najciekawsze są miejsca, gdzie dodatkowo wbijali betonowe pale, część wystającą rozebrali do gołego zbrojenia i będą łączyć to zbrojenie z betonową płytą denną.
Z tego co czytałem, ten odcinek ma być już przygotowany do budowy Kolei Dużych Prędkości, więc standard jest na obecne warunki zawyżony, byleby starczył na docelowy standard KDP.
Widzę że dokładnie śledzisz postępy prac. Jest jakieś miejsce w internecie gdzie są plany tej przebudowy o można czytać o postępach prac? Przy okazji dzięki za wyjaśnienia.
Muszę Ci powiedzieć Wąski podoba mi śię te PełO