Warszawa Zachodnia z nadzorem

Region

Nadzór nad wykonaniem robót i zarządzanie finansowe kontraktem modernizacji stacji Warszawa Zachodnia zapewni umowa za 14 mln zł na inżyniera projektu. Jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto, to dla podróżnych komfortowa obsługa i sprawne kursowanie pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych. Projekt ubiega się o współfinansowanie z POIiŚ.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Spółka Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z inżynierem projektu modernizacji stacji Warszawa Zachodnia. Funkcje inżyniera będzie pełniła spółka MGGP. Wartość podpisanej umowy to 14 mln zł netto. Do obowiązków inżyniera projektu będzie należało między innymi nadzorowanie przebiegu wykonywanych robót budowlanych, zarządzanie finansowe kontraktem i ocena zgodności wykonanych prac z projektem.

– Podpisana umowa na nadzór nad realizacją modernizacji stacji Warszawa Zachodnia zapewnia wsparcie inwestycji, która otwiera modernizację warszawskiej linii średnicowej. To jeden z dużych projektów Krajowego Programu Kolejowego, którego zaawansowanie wynosi 85%. PLK już mają projekty do nowej perspektywy finansowej, które będą kontynuacją rozwoju kolei – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Wykonawca modernizacji Warszawy Zachodniej, Budimex S.A., już realizuje pierwsze prace przygotowawcze. Prowadzone są badania geologiczne oraz inwentaryzacja terenu. W realizacji jest porządkowanie zieleni na terenie kolejowym. Wykonawca przygotowuje teren pod zaplecze budowy. Uzgadniana jest też organizacja prowadzenia robót dla budowy kładki dla pieszych. Budowa kładki zapewni dostęp mieszkańcom i pasażerom do peronów podczas przebudowy podziemnego przejścia. Zakończenie inwestycji planowane jest w II połowie 2023 r.

Na Warszawie Zachodniej wszystkie perony zostaną zadaszone. Stacja będzie w pełni dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przewidziano ruchome schody, czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, który ułatwi korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń. Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne – będzie wyższe i szersze oraz połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Przejście zostanie wydłużone do peronu nr 8 przy linii obwodowej.

Inf. Pras.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 10

10 odpowiedzi na “Warszawa Zachodnia z nadzorem”

  1. Anka ot tak. pisze:

    Artykuł dotyczy Stolicy, więc komentarze i rozgłos na wiejskim forum raczej zbędne.

  2. SZELESZCZYCIEL pisze:

    Dlaczego ta budowla jest taka brzydka?
    Z daleka wygląda, jak wiata postawiona z jakichś resztek z budowy, z odpadów, z przypadkowego kawałka.
    Być może dlatego, że współczesny „architekt” jest całkowicie zależny od światowego ciągu w którym Sztuki Brzydkie i Dziwaczne przeważają.

  3. przedskolak pisze:

    przprasiam ze zapytam a czy przebudowa również odbedzie sie na pks zachodni??? czy ten moloch wraz z obskurnymi przystankami bedą straszyć w dzieni w nocy. bo jeżeli mnie pamięc nie myli tunel łączący dworzec PKS z tunelem PKP takze nie został odnowiany

  4. sierżant@z milicji pisze:

    Zarządzanie i FINANSOWANIE scedować na Slawka Nowaka z pomorskiej z PeŁo.

  5. Ktoś pisze:

    2 mld zł na stację która rocznie obsługuje prawie dziesięciokrotnie mniej pasażerów niż przystanek osobowy Poznań Garbary, tymczasem na przebudowę dworca, który w 2019 roku obsłużył prawie 23 mln pasażerów (najwięcej w Polsce – 62tys. Dziennie) PKP „szczodrze” sypnęło 30mln zł. Ale wiadomo, priorytety. Warszafka musi mieć wypasiony dworzec dla 30 pasażerów dziennie. To jest żart po prostu.

    Ja rozumiem, że jest ważną stacją wyprawiajacą pociągi, tylko skoro te pociągi są w większości wyprawiane puste, to nie lepiej skupić się na układzie torowym i systemami sterowania ruchem, a w przestrzeni pasażerskiej zrobić tylko to co konieczne? Przebudowa peronów i przejść oraz modernizacja budynku chyba wystarczyłaby dla takiej liczby pasażerów…

    • cdef pisze:

      Warszawa Zachodnia – 30 pasażerów dziennie? Czy na pewno dobrze się czujesz? 😉

    • Z Piastowa pisze:

      Nie wiem, czy wiesz, ale ten dworzec nigdy nie został dokończony. Jeden peron jest tylko zaznaczony na poziomie gruntu. Zostały rozebrane wierze wind pocztowych, tunel je łączący chyba nie istnieje. Rozebrano tory manewrowe (pociągi do Warszawy dociągały lokomotywy parowe, a przez tunel średnicowy składy przeciągał elektrowóz doczepiany lub odczepiany na Zachodniej). Trzy tunele drogowe przy dworcu Niemcy zamienili na komory gazowe i dopiero w latach 90 -tych udało się je przywrócić do funkcji drogowej (jeden był czynny), bo chyba komunom komory gazowe się spodobały. Dworzec, a właściwie perony (bo budynek z prawdziwego zdarzenia nigdy nie powstał) były na tyle dobrze zaprojektowane i skonstruowane, że oparły się okupantowi i czerwonej zarazie. Od czasu budowy, właściwie nigdy nie remontowany (drobne prace utrzymaniowe i lifting przejścia podziemnego na Euro 2012). Wszystkie instalacje właściwie na wierzchu, część jeszcze przedwojenna. Izolacja na tunelach cieknie jak głupia, podbudowa torowiska w tych miejscach właściwie nie istnieje, bo woda podsypkę wymyła, a dosypywanie zmienia kierunek działania sił w podbudowie i starcza tylko na chwilę, dzięki czemu tory w czasie przejazdu pociągu nawet nieźle podskakują pod ciężarem wagonów.
      Jeszcze jedno, skoro piszesz, że ruch pasażerski na dworcu jest mały, to napisz jak chcesz wprowadzić większy, jeśli może to w tym stanie zagrażać życiu podróżnych? Wystarczy że wjeżdża na stację pociąg z Poznania, Łodzi lub Katowic z kibicami na mecz z Legią, by prze obecnych warunkach peronowych było niebezpiecznie, pół dworca jest sparaliżowane.
      W latach 70-tych, gdy tunel był szerszy (teraz jest obudowany i obetonowany od środka by nie zawalił się) ten dworzec obsługiwał dziennie tylu pasażerów co twój Poznań Garbary obecnie przez miesiąc. Dziś nie wpuścisz więcej podróżnych na teren dworca, bo zagraża to ich bezpieczeństwu. Albo remont z przebudową zanim stanie się zabytkiem, albo zamykamy tory do Bydgoszczy, Szczecina, Poznania, Łodzi, Wrocławia, Krakowa, bo podtorze trzeba wymienić i to bardzo głęboko w rejonie tuneli osobowego i pocztowego.

    • Artur pisze:

      Taka modernizacja już była zrobiona! Tam jest ładny nowy budynek! Teraz trzeba tylko poprawić infrastrukturę traktu. Nie wiem – skąd ten pomysł nagle teraz?

    • Leron pisze:

      10x mniej? czyli Poznań Garbary obsługuje 150mln pasażerów rocznie? iks de … A tak serio to Poznań Garbary obsługuje rocznie około 1mln pasażerów, nijak się to ma do W-wa Zachodniej obsługującej 15mln rocznie i niemal 1tys połączeń dziennie. I to chyba też, nie wliczając w to WKD, która spokojnie dołoży jeszcze 1-2mln i 100 połączeń dziennie. Także tak, „Warszafka” musi mieć ten dworzec… Dodatkowo zakładam, że za 2mld powstanie tam także linia tramwajowa do tej stacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Najczęściej komentowane

Grill gazowy