Najprawdopodobniej do końca września potrwają utrudnienia w centrum Brwinowa związane z ruchem wahadłowym w tunelu pod torami PKP. Mimo zapowiedzi przeprawy nie uda się udostępnić wcześniej.
Kilka dni temu na naszych łamach informowaliśmy o tym, że problemy z przejazdem przez centrum Brwinowa zakończą się w połowie września. Okazuje się jednak, że ruch wahadłowy w tunelu pod torami zostanie utrzymany dłużej. – Pojawiły się pewne problemy, które nie zależą od wykonawcy. W trakcie prac związanych z odtworzeniem gzymsu, do którego mają być przymocowane barierki, wyszły pewne kwestie konstrukcyjne które miały związek z tym, jak kiedyś tunel był zaprojektowany. Kiedyś miał dobre odwodnienie, które ktoś kiedyś, nie wiadomo jak dawno temu, zabetonował, zaasfaltował i to mogło być przyczyną tego, że ten tunel się psuł. Pojawiły się też kwestie konstrukcyjne związane z komorą pod chodnikiem. Dlatego te prace przedłużają się. Na pewne rzeczy nie mamy wpływu – wyjaśnia Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.
Jak dodaje, prace prowadzone są intensywnie. – Wykonawca w tej chwili kończy kucie gzymsu i za chwilę przechodzi do zbrojenia. A w nocy z czwartku na piątek (z 12 na 13 września) po przyjeździe ostatniego pociągu i przed odjazdem pierwszego przystąpi do skuwania i frezowania asfaltowego chodnika. Tych prac nie można prowadzić w ciągu dnia, bo uniemożliwilibyśmy przejście z jednej na drugą stronę miasta. W czasie prac będą robione przerwy po to, żeby jeśli potencjalnie np. o 2 w nocy ktoś będzie chciał przejść, żeby mógł to zrobić – dodaje włodarz Brwinowa.
Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Normalny ruch w tunelu zostanie przywrócony najprawdopodobniej pod koniec września.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Jak się wszystko wydłuża to może warto ograniczyć ruch pieszych na przejściach drogi prowadzącej do tunelu -samochody stoją mimo zielonego światła bo idzie pieszy, który może spokojnie przejść innymi pasami. Może warto skrócić też zwężenie o 5m z kazdej strony to oszczędność czasu przejazdu aut i wiecej miejsca na samochody osobowe daje to w cyklu 2 minutowym 2 auta czyli 60 aut wiecej na godzinę jakby nie liczyć 600 aut osobowych w ciągu 10godzin wzmożonego ruchu w ciagu dnia. Trzeba to usprawnić nie siedzieć szanowni urzędnicy i rozkładać ręce.
Skoro Kosiński tak bardzo pogrążył nam miasto źle planując czas remontu i ogranizację ruchu …to może niech przy okazji tej demolki zrobią nowe asfalty w centrum Brwinowa, tj, przy zajezdni autobusowej i koło piekarni !?
Partyjny propagandzista Brwinowianin w swojej wojence z Kosińskim znowu rzuca kupą w nadziei, że się coś przyklei, tzn. ktoś uwierzy w jego kłamstwa.
Obecnie remontowana droga w tunelu jest drogą wojewódzką, więc za zaplanowanie remontu odpowiada województwo,a konkretniej MZDW.
tek własnie będize jeśli paszkowianka nie będzie droga w standardzie drogi ekspresowej, tj. z bezkolizyjnymi rozjazdami, żadnych skrzyżowań ze światłami…ale taki projekt przy obecnej przypadkowej i totalnie nie kompetentnej administracji w samorządach w większości z PO-KO to nie możliwe. Jeśli już coś powstanie to tanio i doraźnie
Paszkowianka jest drogą wojewódzką, a drogi wojewódzkie nie mogą być drogami klasy S, co wynika bezpośrednio z rozporządzenia ministra transportu..
No chyba, że rząd pokaże, że kocha nasz region i agencja rządowa GDDKiA budująca drogi krajowe przejmie budowę Paszkowianki?
Może ktoś jednak wpadnie na pomysł że pchanie całego ruchu tranzytowego przez Brwinów to zły pomysł. Brak elementarnej wiedzy z zakresu zarządzania ruchem i brak jakiejkolwiek strategii wyniesienia ruchy tranzytowego z Brwinowa. Jesteśmy na trasie bursztynowego szlaku :-). Słodkie gadanie które wszystkie lemingi łykają jak pelikany za to na najwyższym poziomie.
Burdel jakich mało…
Biorąc pod uwagę przebieg remontu linii kolejowej wypadałoby zapytać do końca września którego roku?
Studzienki poprawcie odrazu w ulicy bo tez farsa jest z ta nawierzchnia tam
Niestety nie ma na to szans – zarządcą drogi jest MZDW i bez rozpisania przetargu (oraz rezerwacji środków finansowych na ten cel) nie jest to możliwe.
Od dawna powtarzam, że Brwinów powinien mieć obwodnicę (najlepiej w układzie 2×2). Tunel wraz z abstrakcyjnym układem komunikacyjnym na jego obu końcach jest na chwilę obecną niewystarczający a będzie jeszcze gorzej bo z każdym dniem samochodów przybywa.
Tez mnie to dziwi. Brwinow powinien miec juz zaplanowana nowa przeprawe przez tory.
Wszyscy mowia ze sprawe zalatwi Paszkowianka, ale z tej drogi bedzie tez korzystal Pruszkow.
Zeby sie nie okazalo ze ta droga od poczatku bedzie zapchana.
szkoda iż przeprawa na ul Przejazowej została ograniczona do ruchu pieszego i rowerowego, za dawnych lat można było przejechać saochodem
1 przejazd na takie miasto jest wystarczający – famous last words burmistrza po miesięcznym paraliżu
W takim razie sugerowałbym ustawić porządne zarządzanie ruchem w tym miejscu, znakami i kierującym ruchem policjantem bo całe rondo jest sparaliżowane. A nie musi być, wystarczy porządnie zarządzić tam ruchem
Prace prowadzone są intensywnie? Tam nikogo nie ma przez cały dzień i wieczór???
A nie można sygnalizatorów na każdym wlocie ronda? Byłoby płynniej gdyby tylko 1 wlot miał zielone a potem kolejno następne wloty
Takie rozwiazanie eliminuje zalety ronda.
wystarczy porządne oznakowanie objazdu i zakaz wjazdu na rondo dla pojazdów które nie mają zamiaru jechać pod tunel. Bo to one najbardziej blokują ruch.
No i postawić tam jakiegoś sierżanta bagietę, który będzie temperował wymuszających i przejeżdzających na czerwonym oraz przede wszystkim sterował ruchem pieszym, którzy wchodzą prosto pod koła