Wahadło w tunelu jednak dłużej

Brwinów

Najprawdopodobniej do końca września potrwają utrudnienia w centrum Brwinowa związane z ruchem wahadłowym w tunelu pod torami PKP. Mimo zapowiedzi przeprawy nie uda się udostępnić wcześniej.

Kilka dni temu na naszych łamach informowaliśmy o tym, że problemy z przejazdem przez centrum Brwinowa zakończą się w połowie września. Okazuje się jednak, że ruch wahadłowy w tunelu pod torami zostanie utrzymany dłużej. – Pojawiły się pewne problemy, które nie zależą od wykonawcy. W trakcie prac związanych z odtworzeniem gzymsu, do którego mają być przymocowane barierki, wyszły pewne kwestie konstrukcyjne które miały związek z tym, jak kiedyś tunel był zaprojektowany. Kiedyś miał dobre odwodnienie, które ktoś kiedyś, nie wiadomo jak dawno temu, zabetonował, zaasfaltował i to mogło być przyczyną tego, że ten tunel się psuł. Pojawiły się też kwestie konstrukcyjne związane z komorą pod chodnikiem. Dlatego te prace przedłużają się. Na pewne rzeczy nie mamy wpływu – wyjaśnia Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.

Jak dodaje, prace prowadzone są intensywnie. – Wykonawca w tej chwili kończy kucie gzymsu i za chwilę przechodzi do zbrojenia. A w nocy z czwartku na piątek (z 12 na 13 września) po przyjeździe ostatniego pociągu i przed odjazdem pierwszego przystąpi do skuwania i frezowania asfaltowego chodnika. Tych prac nie można prowadzić w ciągu dnia, bo uniemożliwilibyśmy przejście z jednej na drugą stronę miasta. W czasie prac będą robione przerwy po to, żeby jeśli potencjalnie np. o 2 w nocy ktoś będzie chciał przejść, żeby mógł to zrobić – dodaje włodarz Brwinowa.

Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Normalny ruch w tunelu zostanie przywrócony najprawdopodobniej pod koniec września.

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 18

18 odpowiedzi na “Wahadło w tunelu jednak dłużej”

  1. Marek pisze:

    Jak się wszystko wydłuża to może warto ograniczyć ruch pieszych na przejściach drogi prowadzącej do tunelu -samochody stoją mimo zielonego światła bo idzie pieszy, który może spokojnie przejść innymi pasami. Może warto skrócić też zwężenie o 5m z kazdej strony to oszczędność czasu przejazdu aut i wiecej miejsca na samochody osobowe daje to w cyklu 2 minutowym 2 auta czyli 60 aut wiecej na godzinę jakby nie liczyć 600 aut osobowych w ciągu 10godzin wzmożonego ruchu w ciagu dnia. Trzeba to usprawnić nie siedzieć szanowni urzędnicy i rozkładać ręce.

  2. Brwinowianin pisze:

    Skoro Kosiński tak bardzo pogrążył nam miasto źle planując czas remontu i ogranizację ruchu …to może niech przy okazji tej demolki zrobią nowe asfalty w centrum Brwinowa, tj, przy zajezdni autobusowej i koło piekarni !?

    • Wilku Starszy pisze:

      Partyjny propagandzista Brwinowianin w swojej wojence z Kosińskim znowu rzuca kupą w nadziei, że się coś przyklei, tzn. ktoś uwierzy w jego kłamstwa.
      Obecnie remontowana droga w tunelu jest drogą wojewódzką, więc za zaplanowanie remontu odpowiada województwo,a konkretniej MZDW.

  3. Brwinowianin pisze:

    tek własnie będize jeśli paszkowianka nie będzie droga w standardzie drogi ekspresowej, tj. z bezkolizyjnymi rozjazdami, żadnych skrzyżowań ze światłami…ale taki projekt przy obecnej przypadkowej i totalnie nie kompetentnej administracji w samorządach w większości z PO-KO to nie możliwe. Jeśli już coś powstanie to tanio i doraźnie

    • Wilku Starszy pisze:

      Paszkowianka jest drogą wojewódzką, a drogi wojewódzkie nie mogą być drogami klasy S, co wynika bezpośrednio z rozporządzenia ministra transportu..
      No chyba, że rząd pokaże, że kocha nasz region i agencja rządowa GDDKiA budująca drogi krajowe przejmie budowę Paszkowianki?

  4. Morf pisze:

    Może ktoś jednak wpadnie na pomysł że pchanie całego ruchu tranzytowego przez Brwinów to zły pomysł. Brak elementarnej wiedzy z zakresu zarządzania ruchem i brak jakiejkolwiek strategii wyniesienia ruchy tranzytowego z Brwinowa. Jesteśmy na trasie bursztynowego szlaku :-). Słodkie gadanie które wszystkie lemingi łykają jak pelikany za to na najwyższym poziomie.

  5. Qbuś pisze:

    Burdel jakich mało…

  6. hehexd pisze:

    Biorąc pod uwagę przebieg remontu linii kolejowej wypadałoby zapytać do końca września którego roku?

  7. Kuć pisze:

    Studzienki poprawcie odrazu w ulicy bo tez farsa jest z ta nawierzchnia tam

    • Guns pisze:

      Niestety nie ma na to szans – zarządcą drogi jest MZDW i bez rozpisania przetargu (oraz rezerwacji środków finansowych na ten cel) nie jest to możliwe.

  8. Guns pisze:

    Od dawna powtarzam, że Brwinów powinien mieć obwodnicę (najlepiej w układzie 2×2). Tunel wraz z abstrakcyjnym układem komunikacyjnym na jego obu końcach jest na chwilę obecną niewystarczający a będzie jeszcze gorzej bo z każdym dniem samochodów przybywa.

    • Wilku Starszy pisze:

      Tez mnie to dziwi. Brwinow powinien miec juz zaplanowana nowa przeprawe przez tory.
      Wszyscy mowia ze sprawe zalatwi Paszkowianka, ale z tej drogi bedzie tez korzystal Pruszkow.
      Zeby sie nie okazalo ze ta droga od poczatku bedzie zapchana.

  9. major bień pisze:

    szkoda iż przeprawa na ul Przejazowej została ograniczona do ruchu pieszego i rowerowego, za dawnych lat można było przejechać saochodem

  10. 21a pisze:

    1 przejazd na takie miasto jest wystarczający – famous last words burmistrza po miesięcznym paraliżu

  11. dsada pisze:

    W takim razie sugerowałbym ustawić porządne zarządzanie ruchem w tym miejscu, znakami i kierującym ruchem policjantem bo całe rondo jest sparaliżowane. A nie musi być, wystarczy porządnie zarządzić tam ruchem

    Prace prowadzone są intensywnie? Tam nikogo nie ma przez cały dzień i wieczór???

    • emily pisze:

      A nie można sygnalizatorów na każdym wlocie ronda? Byłoby płynniej gdyby tylko 1 wlot miał zielone a potem kolejno następne wloty

      • Wilku Starszy pisze:

        Takie rozwiazanie eliminuje zalety ronda.

      • des pisze:

        wystarczy porządne oznakowanie objazdu i zakaz wjazdu na rondo dla pojazdów które nie mają zamiaru jechać pod tunel. Bo to one najbardziej blokują ruch.
        No i postawić tam jakiegoś sierżanta bagietę, który będzie temperował wymuszających i przejeżdzających na czerwonym oraz przede wszystkim sterował ruchem pieszym, którzy wchodzą prosto pod koła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły