Tunel na ul. Działkowej na ukończeniu?

Pruszków

Jednym z najważniejszych pytań, jakie kierują do nas mieszkańcy w kontekście prac przy modernizacji podmiejskiej linii kolejowej, jest to o termin oddania do użytku tunelu w ciągu ul. Działkowej w Pruszkowie. Nieoficjalne informacje wskazywały na pierwszą połowę września jako na moment zakończenia prac budowlanych.

Podziemna przeprawa znacznie ułatwi przedostanie się na drugą stronę miasta. W samym Pruszkowie służy do tego wyłącznie wiadukt w centrum miasta i pobliski przejazd kolejowy znajdujący się już w Parzniewie. Dlatego na nowy tunel tak wiele osób czeka z nieskrywaną niecierpliwością. Tym bardziej, że kolejarze już i tak odnotowali poślizg.

Z informacji udostępnionych w lipcu przez wiceprezydent miasta Konrada Sipierę wynikało, że termin jakiego dotrzymać ma podwykonawca obiektu na ul. Działkowej to 10 października. Tak, tego roku. Zapytaliśmy więc PKP PLK czy jest to realna data zakończenia prac budowlanych i moment, kiedy przeprawa zacznie już czekać tylko na dopełnienie ostatnich formalności.

Na konkretne pytanie otrzymaliśmy jednak odpowiedź wymijającą. – Obecnie w tunelu drogowym na ul. Działkowej i Błońskiej w Pruszkowie wykonywane są prace drogowe. Montowane jest oświetlenie. Układany jest chodnik i krawężniki. Wykonawca rozpoczął budowę pierwszych warstw nawierzchni drogowej. Zakończenie prac zaplanowano na IV kwartał br – mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP PLK.

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 35

35 odpowiedzi na “Tunel na ul. Działkowej na ukończeniu?”

  1. Mieszkanka pisze:

    Czy tunel będzie miał ciąg pieszo-rowerowy?

    • Maleś pisze:

      tak mowili

    • AdamMK pisze:

      Jest chodnik, szedłem nim tydzień temu – jeszcze w trakcie budowy.

  2. X pisze:

    Czy ktoś wie jaką wysokość bedzie miał tunel chodzi o to czy karetka,straż pożarna,i Litwini w tirach przejadą

    • TK3 pisze:

      Przed rozpoczęciem budowy był artykuł w którym ktoś z urzędu miasta potwierdzał, że wysokość tunelu ma być wystarczająca na przejazd karetki na sygnale, ale tir i inne samochody ciężarowe już mają tym tunelem nie jechać.
      Ostatnio czytałem komentarze, że straż pożarna też powinna dać radę przejechać, chociaż nie ma na to oficjalnego potwierdzenia.

    • Wilku Starszy pisze:

      Cicho siedź lamusie. To Polska, a nie Mozambik. spadaj jarać gdzie indziej.

    • zz pisze:

      3m50cm

    • Anonim pisze:

      Wysokość fizyczna to 4,5 metra, a ograniczenie dla kierowców to 3,5 metra. Uprzedzam pytanie: autobusy i wozy straży pożarnej mają wysokość 3,2 metra. Uprzedzam lamenty ludzi z osiedla: można postawić kamerę i nagradzać przekraczających ograniczenie.

  3. Brwinowianin pisze:

    Już dziś wiadomym jest że jeśli cały ruch z przejazdu w Parzniewie przeniasie się na nowo otwarty tunel na działkowej, a droga z Brwinowa będzie poporządkowaną względem działkowej to …tak naprawdę nie wiele się poprawi :)!
    Jedyne rozsądne rozwiązanie to rondo tuż przed tunelem na działkowej.
    A co do zdjęcia to chyba jakaś pomyłka, aż nie wierzę że w takim stanie jest ten przecież nowy obiekt !

    • op pisze:

      Stan igła. a to na ścianach to Banksy.

    • Aleandro pisze:

      DOKŁADNIE, musi powstać tam rondo, inaczej kierowcy będą kombinować przez parking i to osiedle w Parzniewie

    • Wilku Starszy pisze:

      Od Brwinowa to akurat spoko, bo droga do tunelu przez Gomulińskiego i Akacjową prowadzi po samych prawoskrętach.
      Ale w drugą stronę nieciekawie… Tu się akurat zgodzę, na skrzyżowaniu Akacjowej i Działkowej rondo się przyda. Tu akurat będzie ok, bo potoki ruchu powinny się równo rozkładać na wszystkie wloty, co jest podstawowym warunkiem dobrego zastosowania ronda..
      Tak samo powinno powstać po drugiej stronie torów na skrzyżowaniu Błońskiej i Południowej.
      Oczywiście temat przespany przez władze, obudzą się, gdy zobaczą już korki.

    • Wiki pisze:

      No z tego co widać to budują ronda na wlotach do tunelu i od Błońskiej i od Działkowej

      • Wilku Starszy pisze:

        Ciekawe co piszesz bo w projektach dostepnych w necie nie ma zadnych rond.

        • Wiki pisze:

          Projektu przyznam nie widziałem ale to jak układają krawężniki i zdrowy rozsądek na to wskazują

  4. Dr.Huckenbush pisze:

    Estetyka tego miejsca wręcz poraża ,i wbija w fotel oglądającego. PS. Chyba że jest to zdjęcie dawne, sprzed otynkowania tej budowli i jest już nieaktualne.

  5. Gość Niedzielny pisze:

    Tunel zostanie otwarty, a za trochę zamkną Działkową do remontu pewnie. I tak będzie dalej bagno z przedostaniem się na drugą stronę miasta…tak jakby nie można było wykonywać inwestycji równolegle…

  6. Jaktak pisze:

    Koniecznie, ale to koniecznie przed oddaniem tunelu trzeba namalować pasy osi jezdni ulicy Przejazdowej i Żbikowskiej. Ze względu na liczne przydrożne rowy i duże natężenie poruszania się Tirów linie ciągłe skrajne też są potrzebne.

  7. Janusz pisze:

    Wybory się zbliżają. Na poprzednie nie zdążyli to może na te dadzą radę.

  8. wiktoria pisze:

    Muszą teraz zrobić drogę, a jak wiemy kawałek drogi buduje się pół roku.
    Zakład o seks ze mną, ze nie wyrobia sie w tym roku bo beda deszcze albo mroz zaszybko przyjdzie

    • Tomek pisze:

      Ja się zakładam, a jak wygrasz to masz seks ze mną. Tak czy siak jesteśmy umówieni 😉 Daj jakiś kontakt do siebie

      • alicja pisze:

        zboczeniec

        • Tomek pisze:

          Zazdrosna? Przeciez sama zaproponowala. Możesz się dołączyć nie wiem tylko co Wiktoria na to 🤣

    • silver pisze:

      Tonąca brzytwy się chwyta.

  9. Anonim pisze:

    Dobra wiadomość jest taka, że firma EFEKT weszła na teren budowy. Codziennie po kilkanaście godzin dziennie pracuje po 20-30 pracowników. Pracują nawet w soboty po południu. W efekcie niebawem (nawet w ciągu kilku najbliższych dni) będą mogli przystąpić do układania warstwy wiążącej. Gdyby tempo prac było takie jak na Miry (też firma EFEKT), prace mogłyby zakończyć się do końca września.

    • as pisze:

      Zgadza się – mieszkam w pobiliżu i wszystko, za przeproszeniem, rośnie w oczach 🙂

  10. Brwinowianin pisze:

    nawet 100- metrowego tunelu nie potrafimy zrobić pod torami, a co gdyby Polska miała drążyć tunele pod Alpami ?!

    • Wilku Starszy pisze:

      Drazy juz jeden w gorach kolo Rabki i bedzie drugi pod Rzeszowem w ciagu drogi S19.

      • Brwinowianin pisze:

        no popatrz, myślisz że nie wiem o tym?
        W Szwajcarii zbudowali 57 km tunel pod Alpami do Mediolanu… Porównaj sobie skalę tego przedsięwzięcia

        • aa pisze:

          Tatry to nie Alpy. Po co się ścigać na km jak nie ma potrzeby?

          • Brwinowianin pisze:

            aa’ ale chodzi o to że takie mikro tuneliki, a jak sie okazuje nawet nie przystosowane dla ruchu ciężarowego to już DAWNO powinno zostać zakończone !
            Zwłaszcza że nie drążymy w skale tytanowymi wiertłami wielkości domu mieszkalnego.
            To co dzieje się na polskich budoweach zakrawa na kryminał i droge sądowa delikatnie mówiąc

          • Wilku Starszy pisze:

            Brwinowianin, zanim zaczniesz straszyć więzieniem i wietrzyć przestępstwa, proponuję zainteresować się co dzieje się w branży budowlanej, zrozumiesz skąd to się bierze. Fora i portale branżowe budownictwa powinny wystarczyć do lektury.

        • As pisze:

          Ten tunel budowali 20lat.

  11. Siekiebonbo0n pisze:

    No ładny ten tunielik…aż się nie można od zdjęcia oderwać…piękna sprawa…warto było czekać…estetyka wręcz europejska…szkoda że Donald Trampek jednak do nas nie przyjedzie bo moglibyśmy go zaprosić na otwarcie tej fantastycznej budowli infrastrukturalnej..nawet w JU ES EJ nie mają takich

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły