Blisko rok temu zakończył się remont trasy S8. Jednak wraz z poprawą komfortu jazdy, zmniejszył się komfort mieszkańców gminy Nadarzyn.
Trasy szybkiego ruchu są niezwykle lubiane przez kierowców. I nie ma się co dziwić. Węzły zamiast skrzyżowań, minimum dwa pasy ruchu w jednym kierunku oraz możliwość szybkiej jazdy sprawiają, że poruszanie się takimi drogami jest niezwykle wygodne. Jednak nie każdy jest z tego zadowolony.
W ubiegłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przebudowę trasy S8 między Radziejowicami a Paszkowem. Kłopot w tym, że oddanie do użytkowania nowej trasy dało się we znaki okolicznym mieszkańcom. Ci głównie skarżą się na hałas dobiegający z trasy.
Okazuje się, że władze gminy Nadarzyn doskonale znają ten problem. Co ważniejsze chcą pomóc mieszkańcom. – Otrzymujemy sygnały od mieszkańców, prosimy ich o pisanie wniosków. Sami również opracowaliśmy już pismo do GDDKiA. W najbliższy czwartek mam wideokonferencję w dyrektorem GDDKiA. Przekażę mu nasze uwagi – zaznacza wójt gminy Nadarzyn Dariusz Zwoliński.
Władze Nadarzyna podobnie jak mieszkańcy zaznaczają, że wzdłuż trasy powinno być więcej ekranów dźwiękochłonnych. Jednak o ewentualnej zasadności takiej inwestycji może zadecydować pomiary hałasu, które GDDKiA musi wykonać po roku od oddania drogi do użytku.
Wójt Zwoliński zaznacza, że z dyrektorem GDDKiA będzie rozmawiał nie tylko o uciążliwościach trasy S8. W trakcie wideokonferencji poruszy również temat dróg serwisowych i ich utrzymania.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Dużym problemem jest to władze miasta są kojarzone z PO i PSL, i burmistrz Zwoliński nie ma dobrych relacji z rządem. Nadarzyn bardzo na tym traci, przez to nie rozwija się tak jak trzeba. Przez głupie zachowanie burmistrza, który zaprosił Rafała do otwarcia P+R. Nadarzyn dopłaca ogromne pieniądze do biletu ZTM , czyli Rafała… Ci co wybierają tego burmistrza i jego kolegów, proszę żeby teraz nie marudzili…
Bzdury piszesz. Nadarzyn to wieś a Zwolinski to wójt.
Poprzednio to była bajka w piątki korki od Janek do Nadarzyna a w niedzielę w drugą stronę no po prostu cud miód.
Nauczyciel nie powinien zarządzać takim miastem.. Kto zezwolił na wybudowanie Niemieckiego Lidla w centrum Nadarzyna? Kto upolitycznił to miasto zapraszając Trzaskowskiego na początku kampanii. Wstyd!
rozumiem, że piszesz z polskiego komputera lub telefonu i także polskim samochodem jeździsz. A Niemcom, Czechom i Litwinom powinno się zabronić kupowania paliwa z sieci orlen.
tak tankuję na polskim orlenie , i wspieram polskie sklepy takie jak Dino, żabka, Warus lub Topmarket. Nadarzyn jest źle zarządzany przez ludzi związanych z PO i PSL.. Pan nauczyciel powinien uczyć w szkole, a miastem zarządzać człowiek który się zna na zarządzaniu… Kto pozwolił na Niemiecki supermarket w centrum Nadarzyna. W Niemczech jest to niemożliwe, żeby w centrum stał zagraniczny supermarket…
Żaden z wymienionych przez Ciebie sklepów nie jest polski. Paliwa też wyobraź sobie nie są… polskie.
Jak na razie, Nadarzyn nie jest miastem, erudyto.
Jak na razie Nadarzyn jest źle zarządzany, ale Ty tego nie rozumiesz lemingu..
Nawet nauczyciel WFu może być wójtem jeśli ma dobrych doradców :))). Mucha i Rajcio to czempioni na miarę naszych czasów.
Nie widzę dobrych decyzji, a doradcy muszą być dobrze zarządzani, a miasto to nie boisko… Wstyd mi za Nadarzyn.. Tutaj nic nie jest dobrze przemyślane..
A pamięta pan Prezydenta USA Reagana – on był aktorem i był jednym z lepszych Prezydentów. Jeżeli ktoś dobrze zarządza to jego zawód nie ma znaczenia. Marudzenie jest wadą. Więcej optymizmu
Znam też przykład prezydenta który z zawodu był elektrykiem, i doskonale wiemy jak Polska straciła kilka lat. Myślę że porównywanie Regana do nauczyciela Wfu jest śmieszne. Nadarzyn jest tragicznie zarządzany a Lidl w centrum miasta jest tego doskonałym przykładem. Ogólnie w Nadarzynie nic się nie dzieje. Nie ma gdzie wyjść z dzieckiem czy ze znajomymi…
BARDZO NIEBEZPIECZNY jest zjazd do Nadarzyna z S8 jadąc od Warszawy . Nie widać ograniczenie do 50km/h na łuku. Ktoś kto ufa tylko znakom może przecież zjechać w ten łuk z prędkością 100km/h (bo nie widać znaku) i nieszczęście gotowe.
Potrzebujesz znaku żeby dostosować prędkość do warunków? Mama też ci musi o wypróżnieniu przypominać?
Przebieg trasy jest w śladzie dawnej DK8 na której ruch był zbliżony do obecnego. Dodatkowo postawiono liczne ekrany akustyczne., ale niektórym się nigdy nie dogodzi.
Tu nie chodzi o dogadzanie. Brak ekranów na wysokości 3M i Mago, oraz betonowa nawierzchnia. Hałas o poranku słyszalny 200m od trasy przez zamknięte okna. To są fakty.
Ja mam hałas dokładnie 1,9 km od trasy w Starej Wsi. Latem musimy spać przy zamkniętych oknach. Przez to że przy Scani nie ma ekranów i jest nawierzchnia betonowa.
A czy wójt poruszy również kwestię oznakowania rond na węźle Nadarzyn? To, które jest obecnie, kompletnie nie przystaje do rzeczywistości. Wszystkie ronda powinny być turbinowe. Miały zostać wykonane badania – wiadomo coś o nich? Kolejny temat to rondo przy kościele i potem skrzyżowanie z DW720 (Błońską?). To chyba nie jest temat do dyskusji z GDDKiA tylko województwem, ale czy coś się dzieje w tym temacie?
Któregoś poranka wybrałem się do lasu w Suchym Lesie. Niestety to nie był dobry pomysł. Zamiast ciszy był wieki huk od ekspresówki. Było głośniej niż u mnie na osiedlu w Pruszkowie.
Zaczynam dostrzegać ogromny problem, jakim jest ciągły hałas. Zanieczyszczamy nasze miasta światłem i hałasem.
To wyjezdz to zrozumiesz że mogą być większe problemy niż troszkę światła do i odgłos samochodu.
To po co się tam osiedlali? Przebieg trasy był w planach zagospodarowania przestrzennego od ponad 30 lat, wystarczyło Topkek
Pijesz nie pisz. Nie pijesz, wypij ale też nie pisz.
@nad czy w twoim wpisie o piciu chodzi o to że każdy normalny wie że polski Janusz osiedli się albo 10 m of digital drogi albo na regularnie zalewanym terenie bo „Halina to jest tylko 80 zł z metra a wszędzie dookoła chcą dwieście” a potem płacz i likwidyjcie autostrady bo mnie uszu bolą w tym domu za pół ceny.
nie może być tak, że interes jednostki jest ważniejszy od interesu ogółu, nie popieram mieszkańców, mogą sprzedać tanio swoje posesje i pobudować się w spokojniejszym miejscu.
To co mają powiedzieć mieszkańcy Holandii , gdzie jest najwięcej autostrad na 1m/Kw !?
Jak ktoś mieszka w namiocie i żyje z grzebania w śmieciach, to rzeczywiście jest to łatwe rozwiązanie. Jak rodzina ma dom w tym samym miejscu od pokoleń, to radę „tanio sprzedaj i kup sobie coś innego” możesz zachować dla siebie. Drogi są dla wszystkich i dla mieszańców mniejszych miejscowości też. A w Holandii autostrady są obsadzone żywopłotami lub ekranami i omijają miasta z daleka.
Bo ludzie w Holandii sprzedawali i przesiedlali się.
Dlaczego tak uważnie wsłuchuje się Pan w głosy mieszkańców w sprawie drogi, a od lat nic nie robi w sprawie uciążliwości Hetmana. Równi i równiejsi, czy jednak jeśli nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o mamonę?
Jak już o mamonie mowa to warto przypomnieć kto zarobił na handlu maszynami z hetmanem… Tak to Pan o nazwisku zaczynającym się na M a sympatyzujący z dwoma kandydatami wspieranymi przez pis…
Ten boi się jeździć na trzeźwo?
kiedy ekrany wzdłuz alei jerozolimskich które przebiegają przez gęsto zamieszkane tereny mieszkalne?
Nie może być tak, że za mój komfort jazdy po S8 cierpią mieszkańcy jakiegoś miasta. Jak najbardziej popieram mieszkańców Nadarzyna. Brawo dla wójta za dbanie o interes mieszkańców.
Może być tak. Jak nie chcesz mieć za oknem drogi tylko stertę wysypanych kamieni to masz budy grzybek czy inne wiochy do mieszkania.