Piastowski urząd rozstrzygnął przetarg na zmianę organizacji ruchu na ul. Tuwima w Piastowie. Chodzi tutaj o przekształcenie chodnika w ścieżkę rowerową, a następnie połączenie jej z istniejącą drogą dla rowerów na terenie Pruszkowa.
Pomysł stworzenia drogi rowerowej od Pruszkowa do Piastowa pojawił się już lata temu. Temat ten opisywaliśmy w 2017 roku, w tym artykule. Na ten moment na rowerze możemy dojechać ul. Bohaterów Warszawy do granicy miasta Pruszkowa. Jednak już wkrótce pojedziemy dalej w kierunku Piastowa, ul. Tuwima.
Przekształcony w drogę rowerową zostanie chodnik „biegnący” bliżej torów PKP. Po zmianie oznakowania powstanie tu dwukierunkowa ścieżka dla rowerzystów. Jak czytamy w dokumentacji projektowej: „wydzielenie ruchu rowerowego z jezdni ul. Tuwima na oddzielną drogę dla rowerów wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo ruchu na tym odcinku ulicy”. I trudno się z tym nie zgodzić.
Do przetargu na to zadanie zgłosiły się trzy firmy. Kwoty wahały się od 22 tys. zł do 38 tys. zł. Wybrano najniższą. Złożyło ją przedsiębiorstwo P.T.H.U Pacholczyk.
Termin wykonania zamówienia określono do końca listopada tego roku.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Oby tylko nowa ścieżka rowerowa była pokryta asfaltem, a nie zrobiona z tej kretyńskiej kostki, po której rowerami szosowymi nie da się jeździć.
Dlaczego wykonawca tego przedsięwzięcia zlikwidował przejścia (znaki poziome na ulicy) a nie usunął znaków pionowych, przecież to znaki pionowe decydują o wszystkim,kto to robił wogole,bo wedle prawa nic się nie zmieniło,absurd goni absurd!
Co za absurd. Wyobraźcie sobie urzędasy kogoś jadącego rowerem szosowym czy inaczej mówiąc kolarskim. Po takim chodniku z kostki on nie pojedzie, bo taki rower się do tego nie nadaje. Poza tym chodnik jest za wąski dla pieszych i rowerów. Jeśli już coś takiego ma być, to powinno się przynajmniej go poszerzyć chociaż o te 20-30 cm do ekranów.
no to będzie ciekawie, bo po stronie przeznaczonej dla pieszych parkują samochody zajmując całą szerokość chodnika, a po ulicy praktycznie NIKT nie jedzie z przepisową prędkością, super, nie ma to jak „poprawa” bezpieczeństwa…
brak spójności w budowaniu ścieżek rowerowych. Jedna gmina zbuduje kawałek, który kończy się gdzieś niespodziewanie, druga gmina zrobi inny kawałek po drugiej stronie drogi itp, a jeszcze inna gmina nie zrobi wcale !
Miejsce jest. Po stronie parzystej nr domów w ul Kościuszki, samochody parkują na szarej kostce przy krawężniku i pozostaje 2-4 m dla pieszych oraz rowerów.
Decydenci na rowery, przetestujcie swoją radosną twórczość. Może otworzą się wam jakieś komórki rozsądku. Tworzycie swoimi rozwiązaniami infrastrukturę rowerową nieprzyjazną, wręcz niebezpieczną dla użytkowników.
Po drugiej stronie torów jest droga dla rowerów więc w czym problem?
22 tysiące zł za postawienie znaku? dobry biznes, sprawa dla prokuratura
bez sensu, rowerem do Warszawy i tak nie dojedziemy .Jak ktoś ma taki zamiar to jedyna opcja jest przez Domaniew- Ożarów – i potem w Warszawie na poznańskiej zaczyna się ścieżka. Alejami Jerozolimskimi nie dojedziecie, nie ma ciągu, nie ma składu ani ładu !
Mamy tu znakomity przykład jak rozdrobnienie władzy nie służy idei !
Jak to nie? Ja jezdzilem 3 lata 🙂 prawie ciągle ścieżkami.
Kiedy ścieżka rowerowa w ulicy Kościuszki w Pruszkowie.
Przecież nie ma na nią miejsca!
Nie marudźcie. Chodnik jest po drugiej stronie.
Chyba nigdy tam nie byłeś. Po stornie torów jest najlepsze miejsce dla pieszych.
podszywie ty
Chodnik ze znakiem roweru, to nie droga rowerowa, tylko najgorsze dziadostwo. Oczywiście tutaj jeszcze z dopuszczonym ruchem pieszym, więc nikt nie będzie tym jeździł, nie mając pierwszeństwa przed pieszymi
Nie widzę sensu w rezygnacji jazdy prostym asfaltem i w wybieraniu kostki z ludźmi
Bez przesady. Bardzo fajnie się tam jeździ szczególnie, że ani pieszych ani rowerzystów nie ma zbyt dużo.
Co za bzdura. Masz DDR to masz obowiązek nim jeździć. Nikogo nie interesuje, że Ci tam niewygodnie.
Czyli że będzie tak jak od strony Pruszkowa, że postawili znaki i zabrali pieszym chodnik?? I na to idą miliony przeznaczone na budowę ścieżek rowerowych??
Tutaj to akurat rower na pierwszeństwo. Pieszy jest na dokładkę
Nie ma. Na CPRze pieszy ma pierwszeństwo przed rowerem, nawet jak wlezie mu bezpośrednio pod koła i spowoduje straty
to nie CPR tylko DDR dopuszczonym ruchem pieszych
DDR z postawionym znakiem dopuszczony ruch pieszy staje się automatycznie CPRem
DDR to DDR, na DDR może się znajdować tylko rower lub inwalida.
@qsa: na jakiej podstawie tak twierdzisz? Poprzesz swoją wypowiedź odpowiednim przepisem, czy „tak mi się tylko wydaje”?
Ale to jest CPR, czy DDR z dopuszczonym ruchem pieszych?
Dlaczego zostały polikwidowane pasy na jezdni nie ma jak przedostać się na druga strone ulicy a kierowcy jeżdzą jak piraci dlatego że nie ma pasów to już ałtostrada