Pruszków szuka nowego przewoźnika

Pruszków

Od marca trwa postępowanie przetargowe na wybór nowego przewoźnika, który obsłuży pruszkowskie linie autobusowe. Umowa z PKS Grodzisk Mazowiecki kończy się 30 czerwca.

Pruszków szuka przewoźnika, który przez najbliższe cztery lata zajmie się obsługą dziewięciu linii autobusowych. Szacuje się, że w tym czasie autobusy na trasach przejadą 4,3 mln wozokilometrów. Co więcej Pruszków zabezpieczył w umowie możliwość rozszerzenia zamówienia o kolejne 50 proc. podstawowego zakresu usług. To zabezpieczenie pozwoli np. zwiększyć częstotliwość kursów na liniach cieszących się największą popularnością wśród pasażerów.

Od lipca na pruszkowskich (i nie tylko) drogach ma się pojawić dziewięć linii autobusowych m.in. do Piastowa, Ożarowa Mazowieckiego czy Komorowa. Warto tu jednak zaznaczyć że posiadacze Pruszkowskiej Karty Mieszkańca oraz Karty Dużej Rodziny pruszkowską komunikacją będą mogli poruszać się za darmo.

Jak zatem prezentują się linie autobusowe, którymi będą mogli poruszać się mieszkańcy? Standardowo już linia nr 1 połączy Osiedle Staszica ze stacją PKP Pruszków. Autobusy linii nr 2 będą obsługiwać trasę Osiedle Staszica – Komorów, a „trójka” będzie kursować na linii Pruszków ul. Przejazdowa – Piastów ul. Warszawska. Autobusy linii nr 4 połączą Osiedle Staszica z Gąsinem oraz stacją WKD Pruszków. „Piątka będzie kursować na trasie WKD Pruszków – Malichy, a linia nr 6 pozwoli na połączenie Osiedla Staszica z Ożarowem Mazowieckim. Linia nr 7 będzie kursować na trasie PKP Pruszków – PKP Piastów, natomiast „ósemka” połączy Osiedle Staszica z WKD Pruszków. Linia nr 9 będzie umożliwiać dojazd do szkoły podstawowej Pruszków Jarzynowa – Pruszków Jarzynowa (szkoła).

Jak prezentują się wymogi dotyczące pojazdów, które będą obsługiwać poszczególne linie? Wszystkie pojazdy nie mogą być wyprodukowane wcześniej niż w 2020 r. i spełniać normę emisji spalin Euro 6. Zamawiający dodatkowo wymaga posiadania od wykonawcy minimum dwóch autobusów rezerwowych wyprodukowanych nie później niż w 2015 roku. Dodatkowo przewoźnik będzie odpowiedzialny za emisję i dystrybucję biletów komunikacji miejskiej.

Do obsługi dziewięciu linii przewoźnik musi przeznaczyć 15 autobusów niskopodłogowych lub częściowo niskopodłogowych. Trzy z nich to standardowe pojazdy o długości od 11,5 do 12,5 m. Powinny być w stanie przewieźć 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Pozostałe autobusy muszą mieć długość od 8,2 do 9,2 m, a podróżować nimi będzie mogło 60 pasażerów (22 na miejscach siedzących).

Wszystkie pojazdy mają być klimatyzowane, wyposażone w wyświetlacze z numerem linii, trasą przejazdu oraz datą i godziną. Dodatkowo w pojazdach ma się znaleźć system umożliwiający zapowiedzi głosowe.

A co z biletami? Jednorazowy 90-minuytowy bilet ma kosztować 4 zł, ulgowy 2 zł. Bilet normalny miesięczny będzie kosztowa 120 zł, a ulgowy połowę tej kwoty. Pasażerowie nie zapłacą natomiast za przewóz wózka dziecięcego, roweru dziecięcego, bagażu czy zwierząt. Warto tu jednak zaznaczyć że posiadacze Pruszkowskiej Karty Mieszkańca oraz Karty Dużej Rodziny pruszkowską komunikacją będą mogli poruszać się za darmo.

Oferty zainteresowanych firm mieliśmy poznać już 6 kwietnia. Niestety termin zapoznania się z propozycjami przewoźników był przesuwany już… siedem razy! Ostatnie przesunięcie spowodowane jest odwołaniem złożonym przez jednego z oferentów. – W związku ze złożonym w dniu 16marca odwołaniem i stawianym w treści zarzucie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i postanowień SIWZ oraz z oczekiwaniem na decyzję Krajowej Izbie odwoławczej zamawiający ustala termin składania ofert na 28 maja – wyjaśnia urząd.

Jeśli nie będzie kolejnego przesunięcia terminu to jest szansa, że wybrany w przetargu przewoźnik na trasy wyjedzie jeszcze w lipcu.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 5

5 odpowiedzi na “Pruszków szuka nowego przewoźnika”

  1. Tomek pisze:

    Szkoda ze nie ma już żadnego połączenia żbikowa z sokołówem

  2. Stanisław pisze:

    Koniec z rupieciami ?

  3. Wacek pisze:

    Proponuję żeby wszystkie pojazdy były wyprodukowane w roku 2030 i spełniały normę Euro 16.

  4. iam pisze:

    Ciekawi mnie kiedy pojawi się połączenie Piastów – dworzec kolejowy do Pruszkowa – WKD Śródmieście?

  5. obywatel@biedny szary pisze:

    Pompki i rowery.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły