To dobra wiadomość dla wszystkich podróżnych, którzy z niecierpliwością wyczekują uruchomienia połączenia autobusowego do stolicy. Pojawia się jednak pytanie czy częstotliwość kursów oraz ich liczba będą wystarczające.
W środę wójt Raszyna Andrzej Zaręba podpisał umowę z wojewodą mazowieckim Zdzisławem Sipierą na dofinansowanie linii autobusowej z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Wspomniany fundusz to nowe narzędzie do wspierania komunikacji autobusowej. Gminy mogą wystąpić o dofinansowanie do funkcjonowania połączeń autobusowych o ile te nie funkcjonowały przez okres co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy o utworzeniu funduszu.
Raszyn skorzystał z tej możliwości i otrzymał środki na uruchomienie nowego połączenia autobusowego, które ma połączyć Pruszków, Reguły, Michałowice i Raszyn z Warszawą. To oznacz, że również Pruszków i Michałowice zyskają połączenie ze stolicą.
Znamy również przebieg proponowanej trasy: PRUSZKÓW (Osiedle Staszica Pętla) – Jasna – Ołówkowa – al. Wojska Polskiego – Kościuszki – Hala Znicz – Piastów: Norwida – Reguły: al. Powstańców Warszawy (Urząd Gminy) – Topolowa (Cmentarz) – Michałowice: Partyzantów – Polna –Sportowa – Opacz Mała –Raszyn: Pruszkowska – Młyn – Warszawa: Na Skraju – Stoicka –Szyszkowa –P+R AL. KRAKOWSKA. Powrót przez Warszawę – Raszyn – Opacz Małą- Michałowice – Reguły – Piastów – Pruszków. Kształt trasy ma być jeszcze dopracowany.
Pojawia się pytanie co w tej sytuacji ze staraniami miasta Pruszków dotyczącymi uruchomienia autobusowego połączenia ze stolicą.
– Absolutnie nie rezygnujemy z tego pomysłu. Konsultacje społeczne trwają. Czekamy na decyzję mieszkańców. Jeśli wybiorą linię do stolicy biegnącą przez Raszyn to będziemy ja bardziej rozwijać. Jeśli uznają, że lepsze będzie połączenie kursujące po innej trasie to będziemy robić wszystko, by uruchomić drugą linię – deklaruje Paweł Makuch, prezydent Pruszkowa.
Jedyne co może nie spodobać się podróżnym to liczba kursów. Gmina Raszyn chce, by autobus miał dziewięć kursów dziennie i kursował w dni powszednie przez pięć dni w tygodniu. Jednak i tu prezydent Pruszkowa uspokaja. – Poczekajmy na uruchomienie linii. Dziś trudno jest powiedzieć czy liczba kursów jest za mała lub za duża – zaznacza Makuch.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Brednie te Wasze wypowiedzi !!!
strata czasu i pieniędzy , typowy pomysł, robić żeby robić, żeby myśleli, że coś robimy. kiedyś ludzie jeździli autobusami , ponieważ nie było pociągów , teraz są co 10 min. Może jeszcze tramwaj i metro , samolot i lotnisko ??
bardzo dobry pomysł, autobus Grodzisk-Warszawa cieszył się dużą popularnością
Nie wiem skąd pomysły, że Piastów chce do Warszawy. Zaraz wprowadziliby nam na siłę LGBTyzację dzieci w szkołach, tak, jak to jest w Warszawie. Popytajcie, tam dyrektorzy szkół nie mają nic do gadania, mają LGBTyzować i już. U nas przynajmniej ktoś się pyta rodziców, czy chcą.
Tak,masz rację.
Ludzie piszecie tak, jakby Pruszków był odcięty od świata. Mamy piękne połączenia z Warszawą . Chyba Sipiera chce się wykazać. Może niech się zajmie remontem dworca i przejściem na peron.
takie piękne , że mam 2 km do PKP i 2,5 km do WKD Pruszków i muszę jezdzić z komorowa.
Bez Warszawy nie istniejecie.
Jaka różnica czy wsiade w WKD żeby dojechać do wawy i potem przesiadka do Krakowa czy do grodziska i też przesiadka. Pruszkow i tak leży posrodku. Piniadze w błoto poszły…
Milcz podszywie i nie wypowiadaj sie w moim imieniu
przywrócić ZP ale z dojazdem do centralnego lub śródmieścia.
To nie jest autobus na dojazdy do pracy tylko dla np. odciętych od świata mieszkańców Michałowic, których jedynym środkiem transportu jest WKD oddalona od domu 4 km. Michałowice rozbudowuja sie, ale komunikacyjnie są daleko w tyle.
Proszę mnie oświecić Pruszków czy Raszyn jest białą dziurą komunikacyjną. Jak dobrze zrozumiałam Fundusz Rozwoju Komunikacji Autobusowej miał na celu zapewnienie transportu w miejscach gdzie go nie ma…Nawet po sąsiedzku są takie tereny należące do gminy Michałowice np wioski Suchy Las Pęcice …No ale teoria nie zawsze pokrywa się z praktyką….szkoda
Michałowice mają tylko WKD, dla mieszkających daleko od stacji pozostaje tylko samochód. Ursus położony jest w bliskiej odległości i nie ma tam czym dojechać. Osoby starsze i kobiety z małymi dziećmi są wykluczone komunikacyjnie. Jak tylko zepsuje się winda na kładce w Al. Jerozolimskich to do Ursusa z dzieckiem w wózeczku nie dostaniesz się, trzeba iść kilometr w błocie wzdłuż Alej, żeby dojsc do pasów koło Lidla. Osoby z Opaczy Malej nie mają dojazdu do Urzędu Gminy albo kościoła. Ten autobus to powonien być dopiero początek zmian komunikacyjnych na terenie osiedla Michałowice.
Chyba, że przejdą 4 km do 717.
transport autobusowy? Lepiej metro dociągnąć do pruszkowa, a co
Autobus do Warszawy? oczywiście TAK! Natomiast proponowana trasa bez sensu. Przez długie lata było połączenie (realizowane przez PKS Grodzisk i firmę Wnuk), która cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem mieszkańców Pruszkowa: Oś Staszica, Powstańców, Woj.Polskiego i dalej Al. Jerozolimskimi do Dworca Zachodniego i dalej do Śródmieścia…
Zgadzam się
Prościej dołączyć Pruszków do Warszawy. Genialne, co ? Można ? Można !
Najważniejsze to jest czytanie ze zrozumieniem. To nie jest trasa autobusu na który swego czasu Pruszków robił ankietę. Wójt gminy Raszyn dostał środki i uruchamia połączenie wygodne dla jego mieszkańców, a że Pruszków też skorzysta to chyba dobrze?
Wydaje mi się, że mylący jest tytuł artykułu – sugeruje, że linia autobusowa jest „wytworem” władz Pruszkowa. Natomiast faktycznie, z punktu widzenia Raszyna taka trasa ma sens.
Ta trasa nie nadaję się na dojazdy do pracy.
Dlaczego Piastów (który też leży na trasie SKM) ma regularną linię na Zachodni a Pruszków nie może mieć?
Odpowiedź jest prosta.
Kiedyś Warszawa chciała włączyć do soebie Pruszków tj. zrobiono to z Ursusem. Pruszków aby nie został włączony zaczął rozbudowę miasta tzn. większa ilość mieszkań itp przez co odpowiedział wprost „my nie chcemy być włączeni” i teraz Warszawa robi wszystko aby Pruszków nie miał autobusu. Z SKMką jest inna sprawa ponieważ do Grodziska jest za daleko aby zawrócić a Pruszków to jedyne miejsce gdzie można to robić. Piastów natomiast dalej liczy na włączenie do Warszawy co już dawno zostało powiedziane.
No mamy, wy też powinniście mieć
Co za porażka! To po co było głosowanie mieszkańców odnośnie potencjalnej trasy skoro i tak nie uznano głosy większości? A potem zdziwienie że komunikacja autobusową jeździ mało osób…
Zgadzam się. Trasa z czapki. Najlepsza trasa była za czasów kursowania ZP.
A po co dwie linie jadące w 80% tą samą trasą?
Najlepsza opcja to z Pruszkowa Alejami do Leroy Merlin, a później Żywiecka, Szyszkowa do pętli na Okęciu. Od Leroy Merlin w ciągu 10 minut bez korków dojeżdżamy na Okęcie i jedziemy dalej tramwajem do Centrum. Trasa do Zachodniego to nieporozumienie, rano korki, a po południu totalny koszmar – godzina stania w korku do Ronda Zesłańców Syberyjskich.
Tylko wariaci tym czyms beda jezdzic! Koszmarna trasa ! Wole SKM lub WKD !
Ja też wolałbym.
Chciałabym, żeby jechał przez Żbików i przez osiedle Niedźwiadek w Ursusie
Można byłoby dociągnąć nasze prawie bezużyteczne Piastowskie P-2. Napisałbym petycję. Przecież teraz autobusem jeżdżą albo 3 osoby, albo powietrze.
” (Osiedle Staszica Pętla) – Jasna – Ołówkowa – al. Wojska Polskiego – Kościuszki – Hala Znicz –” ze jak? Ktos mnie oswieci?”
– to są nazwy przystanków
Chyba raczej ulic
” (Osiedle Staszica Pętla) – Jasna – Ołówkowa – al. Wojska Polskiego – Kościuszki – Hala Znicz –” ze jak? Ktos mnie oswieci?
To są nazwy przystanków
czego nie rozumiesz. to nazwy przystanków. autobus jedzie z pętli na staszica, potem plantową, skręca w powstańców, do wojska polskiego, koło maka i dalej prosto, kolo znicza i dalej jerozolimskimi
dziekuje!
Dobrą trasę miał ZS1 a tak to się nie żdziwie że zainteresowanie tą linią będzie słabe.
Zgadzam się
9 kursów dziennie w jedną stronę, czy w obydwie??
W jedną! Z powrotem buta dla sportu!
Ciekawa jestem, ilu mieszkańców Pruszkowa i pozostałych gimn jest zainteresowanych trasa do P+R Al. Krakowska 😛
Wbrew pozorom pewnie sporo. Szczególnie z „lewobrzeżnej” (patrząc z perspektywy Al. Wojska Polskiego) Pruszkowa. Taki dojazd do P+R Krakowska to niegłupia alternatywa dla mieszkańców Ostoi, Lipowej, Kraszewskiego i okolic.
Linia bardzo praktyczna.
Natomiast 9 kursów to za mało.
Niestety, pomysł dobry , wykonanie średnie, bo małą ilość kursów…….
Będzie ten autobus jechał przez Piastów?
Nie, niestety sąsiedzie nie. (Nie obraź się.)
O nie, ten autobus w ogóle nie rozwiązuje problemu. My, mieszkańcy Pruszkowa zainteresowani linią do Warszawy oczekujemy takiego przebiegu trasy, jaki wygrał w ankiecie. Osiedle Staszica- Dw. Zachodni.
Taki przebieg trasy w znakomitej większości pokrywa się z obecnymi przebiegami tras SKM (od stacji Gąsin) bądź WKD (od stacji Komorów/Pruszków). Może lepiej byłoby zorganizować komunikację lokalną, żeby dowieźć potencjalnych pasażerów do pociągów, zamiast uruchamiać długą linię autobusową?
I co z tego, że linia pokrywa się z pkp? Pociągi i skm-ki są już niewystarczające dla rozrastającego się Pruszkowa. Mieszkańców przybywa a pociągi są przeładowane, dodatkowo od lat trawią niekończące się remonty. Alternatywne połączenie z Warszawą jest potrzebne
Dostanie się na dworzec i oczekiwanie na pociąg to strata ok 30 min, a w godzinach wieczornych (z Warszawy) nawet godzinę. ZP to był luksus, w porównaniu do pociągu.
A weekendy?
A wiadomo, ile czasu ma trwać kurs podaną trasą? Bo mam wrażenie, że chciano „zrobić dobrze” jak największej liczbie lokalnych interesantów politycznych, zapominając o głównej roli transportu w obecnych czasach – ma być szybko i sprawnie.
Wbrew pozorom ta trasa jest dość szybka. Czasem jeżdżę podobną trasą w kierunku Okęcia w szczycie, by ominąć korki przy skręcie z S2. Natomiast puszczanie 9 kursów dziennie mija się z celem. Nikt nie pojedzie na PR.Al.kę, żeby spóźnić się 2 minuty na autobus i 90 minut czekać na kolejny kurs. Niezmiennie czekam na wspólny bilet na WKD!
To kiedy wsiądę w autobus? Mi akurat autobus pasuje. PKP nigdy nie skończy remontów. Pewnie biorą dotacje, kończą remont na papierze i rozpoczynają następny z kolejna dotacją. Potem będzie bankrut z milionami u prezesa.