Powstanie droga rowerowa od Grudowskiej do Podwiejskiej

Milanówek

Milanowski urząd ogłosił przetarg na budowę drogi rowerowej wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 719, czyli ul. Królewskiej. Trasa dla rowerzystów powstanie na odcinku od ul. Grudowskiej do ul. Podwiejskiej.

Zaprojektowana droga rowerowa rozpoczyna się na skrzyżowaniu ul. Królewskiej z ul. Grudowską w Milanówku. Zostanie ona połączona z istniejącą drogą dla rowerów, która prowadzi od Grodziska Mazowieckiego. Zmian wymagał będzie tam również układ chodników i zieleńców. Następnie w przeciwnym kierunku (w stronę Podkowy Leśnej) wzdłuż ul. Królewskiej biegnie projektowany ciąg pieszo-rowerowy. Na początkowym odcinku przewidziano wymianę nawierzchni z ewentualnym poszerzeniem istniejącego chodnika przylegającego do jezdni. Za skrzyżowaniem szerokość ciągu pieszo-rowerowego wyniesie dwa i pół metra, potem zwiększa się do trzech.

W odległości około 280 metrów od skrzyżowania z ul. Grudowską trasa rowerowa przejdzie na południową stronę ul. Królewskiej, gdzie jako trzymetrowy ciąg pieszo-rowerowy oddzielony od jezdni, dochodzi do skrzyżowania z ul. Podwiejską.

Zmieniona zostanie również organizacja ruchu. W celu zapewnienia ciągłości trasy rowerowej na przecinanych ulicach wyznaczone zostaną przejazdy dla rowerzystów. Ulegnie zmianie istniejąca organizacja ruchu na skrzyżowaniu ul. Królewskiej i Grudowskiej. Na wlocie północnym ul Grudowskiej w miejscu istniejącego przejścia dla pieszych powstaną połączone przejście dla pieszych z przejazdem dla rowerzystów. Istniejące sygnalizatory dla pieszych zastąpione zostaną wspólnymi sygnalizatorami dla pieszych i rowerzystów. Podobne zmiany dokonane zostaną na skrzyżowaniu ul. Królewskiej z Podwiejską.

W związku z koniecznością przeniesienia trasy rowerowej na południową stronę ul. Królewskiej zaprojektowano nowe przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów. Ze względów bezpieczeństwa przewidziano tam wykonanie sygnalizacji świetlnej z detektorami w postaci przycisków, których naciśnięcie spowoduje nadawanie sygnału zielonego dla pieszych i rowerzystów

Trasa rowerowa zostanie wybudowana z betonu asfaltowego. Natomiast chodniki dla pieszych z kostki.

Według dokumentacji przetargowej, zadanie to ma zostać zrealizowane do 29 maja.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 11

11 odpowiedzi na “Powstanie droga rowerowa od Grudowskiej do Podwiejskiej”

  1. fifa pisze:

    No proszę, można? Można. A kiedy zapowiadana ścieżka rowerowa z Grudowa do Milanówka, panie Kosiński? Bo na razie robota w połowie przerwana/

  2. Zed pisze:

    Od dnia 06.06.2019 zmianie ulegnie regulamin systemu Warszawskiego Roweru Publicznego.
    Zmiana dotyczy strefy użytkowania, która zostanie rozszerzona o system Pruszkowskiego Roweru Miejskiego.
    Czyli niedługo będzie można jeździć rowerem PRM do Warszawy i odwrotnie. Super!
    http://forum.studzienna.pruszkow.pl/index.php/topic,283.msg471.html

    • none pisze:

      Fajnie, tylko którędy jeździć z Pruszkowa do Warszawy? Wzdłuż al. Jerozolimskich? Trzeba być zawodowym samobójcą, żeby wybrać tą drogę. Wzdłuż torów WKD? Aj sorry, zapomniałem, że tam nie ma żadnej DDR, tylko gruntówki, które po ostatnich deszczach zamieniły się w bagna. To którędy?

      • dsa pisze:

        a co jest samobójczego w jeździe przez al jerozolimskie? Przecież to normalna droga z dopuszczonym ruchem rowerowym, w sam raz do dojazdów do warszawy
        Jak się boisz to jedziesz przez michałowice, opacz, etc i wychodzisz na okęciu

      • Kamil pisze:

        Najsensowniej byłoby własnie zrobić długą ścieżkę rowerową wzdłuż WKD, ale zgadzam się, że wzdłuż Alei to też istotny odcinek, który złączyłby Pruszków z trasami rowerowymi począwszy od Warszawy Zachodniej. Tym niemniej na tym odcinku da się jako tako jechać rowerem. Gorzej jest wg mnie z Brwinowa do Pruszkowa, ponieważ tam trasa 719 jest wąska, ciemna i dość nierówna. Ci co zlecają remonty i przebudowy powinny z duży naciskiem dodawac pasy rowerowe. Bzdura jest robienie jakiegoś odcinka DDR, który kończy się nagle, albo prowadzi do nikąd, jest złączony z ciągiem pieszym (a piszy ma pierwszeństwo!) lub też jest czesto przerywany. Nie dziwota, że nawet amator na rowerze szosowym nie chce się po takiej ścieżce poruszać.

  3. Pbgg pisze:

    Paradoks Polski, rowerzysta planując trasę musi wybierać ulice bez pseudo ścieżek rowerowych

  4. Ogf pisze:

    Nie dzięki, wolę nałożyć trochę drogi i pojechać obok torów po ulicy jak człowiek, a nie po chodniku ze światłami i garbami co 50 metrów

  5. Brwinowianin pisze:

    Kolejny bubel budowlany ?
    Poniżej proszę zobaczcie sobie film co sądzą rowerzyści o tego typu „widzimisie” przypadkowych urzędników społecznych, bo tak ich trzeba określać.
    FILM:
    https://www.youtube.com/watch?v=GD18FIeaMFA

  6. none pisze:

    A może taka ścieżka wzdłuż torów WKD?

  7. ehh pisze:

    Mapaaa!!!

  8. Zed pisze:

    Czy umknęło takie coś jak otwarcie ścieżki rowerowej wzdłuż MLP. Są nawet specjalne mini rogatki na tor kolejowy. Fajnie wyglądają.
    http://forum.studzienna.pruszkow.pl/index.php/topic,267.0.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły

Grill gazowy