Władze Pruszkowa podpisały dziś porozumienie z PKP PLK dotyczące budowy nowej przeprawy nad torami PKP. Chodzi o budowę wiaduktu w ciągu ul. Grunwaldzkiej na pograniczu Pruszkowa i Piastowa.
Na dodatkową przeprawę przez tory kolejowe mieszkańcy Pruszkowa i okolic czekają od lat. Jest szansa, że budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Grunwaldzkiej wystartuje jeszcze w tym roku. Władze Pruszkowa podpisały dziś umowę z przedstawicielami PKP PLK dotyczącą realizacji tej inwestycji. Przeprawa ograniczy ruch samochodów w centrum miesta oraz znacznie usprawni komunikację między dzielnicami. Mieszkańcom Piastowa wiadukt umożliwi sprawniejszy przejazd do Warszawy, Grodziska Mazowieckiego i autostrady A2. – Budowa wiaduktu drogowego w ciągu ulic Broniewskiego i Grunwaldzkiej umożliwi mieszkańcom Pruszkowa i Piastowa szybszy dojazd do Warszawy oraz ułatwi korzystanie z usług polskich kolei. Cieszę się, że tworzenie bezkolizyjnych skrzyżowań we współpracy z samorządami przebiega tak sprawnie. Wspólna inwestycja PKP PLK i miasta Pruszków to kolejny krok w stronę poprawy bezpieczeństwa w ruchu kolejowym – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Dla władz Pruszkowa podpisanie umowy to zakończenie wieloletnich rozmów i negocjacji. – Dzisiejsze wydarzenie to przypieczętowanie naszych wcześniejszych rozmów. Budowa wiaduktu drogowego łączącego ul. Grunwaldzką i ul. Broniewskiego w Pruszkowie ma dla naszego miasta ogromne znaczenie. Oczekiwana była od wielu lat, dlatego tym bardziej cieszy fakt, że już za chwilę stanie się rzeczywistością. Dodatkowa przeprawa przez linię kolejową, która połączy północną i południową część Pruszkowa, będzie służyła także mieszkańcom Piastowa, stanowiąc alternatywę dla mocno obciążonego ruchem wiaduktu w Al. Tysiąclecia – mówi Paweł Makuch, prezydent miasta Pruszkowa.
Projekt obejmie swoim zakresem 300-metrowyo wiadukt drogowy wraz z przyległym układem ulic. Zastosowane rozwiązanie umożliwi poprowadzenie nad torami dwóch pasów ruchu dla samochodów oraz trasy pieszo-rowerowej. Jego budowa ma kosztować blisko 19 mln zł netto, z czego 6 mln zł przekaże na ten cel PKP PLK. – Bezpieczeństwo jest priorytetem dla PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Wiadukt drogowy w Pruszkowie będzie na Mazowszu następnym bezkolizyjnym skrzyżowaniem, które zwiększy poziom bezpieczeństwa na kolei i usprawni komunikację w mieście. Dzięki wcześniejszej inwestycji PLK, mieszkańcy Pruszkowa mogą wygodnie i bezpiecznie przejeżdżać pod wiaduktem kolejowym na ulicy Działkowej – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Podpisanie umowy z wykonawcą robót budowlanych planowane jest w tym roku. Projekt wykonało już miasto. Budowa obiektu ma się zakończyć w 2023 r.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Ci znowu z wiaduktem… i Pruszków przeleje się przez Piastów….
Super 😉
Bittel prze wyborami inaczej śpiewał ☺
Dlaczego cały ruch ciągle kierowany jest przez Pruszków? Mieszkańcy Piastowa niech lepiej zabiegają o to aby mieli swój wjazd na autostradę a nie ciągle podpinają się pod Pruszków. W Pruszkowie przy autostradzie są tak duże korki że nie potrzebne są tu samochody jeszcze z Piastowa.
Mieszkańcy Piastowa nie chcą tej inwestycji, to mieszkańcy Południowego Pruszkowa w tej chwili korzystają z przejazdu przez wiadukt w Piastowie i to im potrzebny jest ten wiadukt (centrum logistyczne MLP). To mieszkańcom Piastowa Pruszków próbuje zrobić objazd Pruszkowa przez Piastów do ulicy Poznańskiej, z podpięciem do nowo budowanego wiaduktu. Poczytaj jak Pan Antoni leje strumieniem dudków burmistrzowi żeby korzystać z wiaduktu przez S2. Wybudujcie na Parzniewie więcej magazynów to i przejazd przy wjeździe na autostradę będzie luźniejszy. Szkoda że nie patrzysz z góry na całość tylko z perspektywy suteryny. Po prostu, Parzniew i Ożarów na tym zyskują, a my tracimy.
za PIS Polska lokalna się rozwija . Dziękujemy Bogu że zdrajcy z PO odeszli w zapomnienie
Weź tabletkę, weź tabletkę,.. (sexmisja)
A kiedy PLK zlikwiduje przejazd na Parzniewie lub przynajmniej ograniczy wycie syren przejeżdżających pociągów.
Są jakieś projekty? Bardzo jestem ciekaw jak to ma wyglądać.
No i b. dobrze. Czekam z utęsknieniem na realizację inwestycji.
Ciekawe jaki będzie dalszy przebieg drogi z wiaduktu do autostrady/obwodnicy.
Czy nadal aktualny przebieg w ciągu ulic Barcewicza, Ogińskiego itd?
Po wybudowaniu tego wiaduktu wjazd na A2 z Pruszkowa to dopiero będzie przeżycie.