PKP przeanalizuje budowę linii Warszawa-Nadarzyn-Grójec

Region

PKP Polskie Linie Kolejowe do 26 listopada będą analizować wnioski złożone w ramach programu Kolej Plus. Na liście znalazł się m.in. pomysł budowy linii Grójec-Nadarzyn-Warszawa.

Celem Programu jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego/związków metropolitalnych, które byłyby zainteresowane rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie, przy uwzględnieniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Program zakłada realizację inwestycji liniowych – tj. modernizację istniejącej lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.

Do programu zgłoszono dziewięć inwestycji z województwa mazowieckiego. Dla naszego regionu najciekawszy jest wniosek złożony przez gminę Grójec. Gmina chciałaby aby powstał 40 km odcinek torów na linii Warszawa Lotnisko Chopina – Nadarzyn – Grójec.

Do 26 listopada PKP PLK będzie sprawdzać i oceniać wnioski, które trafią do drugiego etapu.

Inwestycje, które trafią do realizacji będą mogły być sfinansowane w 85 procentach ze środków programu, a w 15 procentach ze środków pochodzących z samorządów. Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 8

8 odpowiedzi na “PKP przeanalizuje budowę linii Warszawa-Nadarzyn-Grójec”

  1. Bbs pisze:

    Do Lesznowoli niech dojeżdża

  2. darek pisze:

    pewno jakies Pisiory tam maja działki !

    • Nietuzinkowy Los pisze:

      DAREK, takie praktyki to były modne za czasów komunistycznych nierządów PO(KO) Trzasko

  3. Jan pisze:

    Żadnego Okęcia nie zlikwidują.

  4. Brwinowianin pisze:

    Tu nie ma czego analizować , to jest wręcz nieuniknione, ale linia powinna być poprowadzona dalej do Żelechowa i zostać połączona z tą już istniejącą linią Mszczonów -Tarczyn, a która również powinna zostać reaktywowana(obecnie jeżdżą tam jedynie pociągi towarowe) ponieważ w okół region się rozwija bardzo dynamicznie.

  5. andrzej pisze:

    Nalepiej przez Komorów.

  6. gość pisze:

    skoro okęcie ma być do likwidacji to jaki sens budować tam kolej?

    • KomsomolskajaPrawda pisze:

      PÓKI NIE MINIE PANDEMIA NIKT NIE ZACZNIE TAKICH INWESTYCJI JAK CPK 🙂
      KOLEJ = ROZWÓJ

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły