PKP Polskie Linie Kolejowe do 26 listopada będą analizować wnioski złożone w ramach programu Kolej Plus. Na liście znalazł się m.in. pomysł budowy linii Grójec-Nadarzyn-Warszawa.
Celem Programu jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia. Program jest skierowany przede wszystkim do jednostek samorządu terytorialnego/związków metropolitalnych, które byłyby zainteresowane rozwojem infrastruktury kolejowej na swoim terenie, przy uwzględnieniu potrzeb komunikacyjnych mieszkańców. Program zakłada realizację inwestycji liniowych – tj. modernizację istniejącej lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe, jak np. budowa nowych przystanków, mijanek czy łącznic kolejowych.
Do programu zgłoszono dziewięć inwestycji z województwa mazowieckiego. Dla naszego regionu najciekawszy jest wniosek złożony przez gminę Grójec. Gmina chciałaby aby powstał 40 km odcinek torów na linii Warszawa Lotnisko Chopina – Nadarzyn – Grójec.
Do 26 listopada PKP PLK będzie sprawdzać i oceniać wnioski, które trafią do drugiego etapu.
Inwestycje, które trafią do realizacji będą mogły być sfinansowane w 85 procentach ze środków programu, a w 15 procentach ze środków pochodzących z samorządów. Program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2028 roku.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Do Lesznowoli niech dojeżdża
pewno jakies Pisiory tam maja działki !
DAREK, takie praktyki to były modne za czasów komunistycznych nierządów PO(KO) Trzasko
Żadnego Okęcia nie zlikwidują.
Tu nie ma czego analizować , to jest wręcz nieuniknione, ale linia powinna być poprowadzona dalej do Żelechowa i zostać połączona z tą już istniejącą linią Mszczonów -Tarczyn, a która również powinna zostać reaktywowana(obecnie jeżdżą tam jedynie pociągi towarowe) ponieważ w okół region się rozwija bardzo dynamicznie.
Nalepiej przez Komorów.
skoro okęcie ma być do likwidacji to jaki sens budować tam kolej?
PÓKI NIE MINIE PANDEMIA NIKT NIE ZACZNIE TAKICH INWESTYCJI JAK CPK 🙂
KOLEJ = ROZWÓJ