Piastowski magistrat pozyskał środki zewnętrzne na budowę centrum przesiadkowego w pobliżu dworca PKP. Kwota dofinansowania to 6,8 mln zł. – Prace budowlane chcemy rozpocząć w przyszłym roku – mówi Grzegorz Szuplewski, burmistrz Piastowa.
Inwestycja ta nie tylko pozwoli mieszkańcom dojeżdżać i pozostawiać samochody w rejonie PKP oraz dalej podróżować koleją, ale głównie ma na celu poprawę powietrza. Im więcej osób skorzysta z komunikacji publicznej, która jest niskoemisyjna, tym bardziej ograniczona zostanie emisja zanieczyszczeń powietrza. A zatem, poprzez budowę centrum przesiadkowego urząd zamierza nieco wpłynąć na zachowania komunikacyjne mieszkańców.
Centrum przesiadkowe w Piastowie będzie składać się z wielu elementów. Nie będzie to wyłącznie budowa parkingów, powstaną również inne udogodnienia. – W skład tej inwestycji wchodzi kilka elementów, czyli budowa: dwóch parkingów „parkuj i jedź” po stronie północnej miasta od ul. Poniatowskiego oraz po stronie południowej przy ul. Dworcowej, budowa schodów i wind, które umożliwią połączenie peronów z wiaduktem, powstanie też stacja ładowania samochodów elektrycznych, miejsca parkingowe i punkt naprawczy dla rowerów – podkreśla Szuplewski. – Chcemy, aby prace wystartowały w przyszłym roku. Budowa potrwa kilkanaście miesięcy – dodaje.
Wartość całego projektu to blisko 8,5 mln zł, ale wkład miasta nie będzie duży, bowiem piastowski urząd otrzymał dofinansowanie w wysokości 6,8 mln zł. Wniosek o pozyskanie środków zewnętrznych został zgłoszony w kwietniu. Oceniono go na prawie 93 punkty, w związku z czym trafił na listę rezerwową. Jednak Samorząd Województwa Mazowieckiego zdecydował o zwiększeniu poziomu alokacji.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Widząc jak Piastów jest zaniedbany w stos.do innych okolicznych miast oraz dzielnicy m.st. Ursus to jestem za jego likwidacją i włączeniem do m.st Warszawa lub połączenia z Pruszkowem. Utrzymywanie tego biednego tworu bez centrum i innych funkcji miastotwórczych dalej nie ma sensu.
Sam jesteś zaniedbany obejrzyj dokładnie inne miejscowości tak przez ciebie chwalone przecierz możesz się wyprowadzić do tak chwalonego pruszkowa
Wiele wielkich miast nie ma centrum. Nie po to przez 40 lat Piastów bronił się przed wchłonięciem – żeby teraz lec pod dyktatem napływówki. Być może zyskał Niedźwiadek, po 40 latach całkiem znośnie można tam żyć.
Wnioskuję o stację rowerową w ramach połączonego systemu Veturilo, aby można było było dojechać do/z Pruszkowa, Michałowic itd.
Juz mamy przy Lwowskiej punkt ładowania rowerów elektrycznych który stał się punktem tankowania dla lokalnych pijaczków. ?
należy tu podkreślić że środki pochodzą z nowego programu PiS …Takie rzeczy nigdy nie byłyby możliwe za czasów nierządów PO-KO-KUKIZ15…wtedy wszystko szło na „PRZELEW”
Kiedy Kukiz15 rządził, partyjny łgarzu?
Za PO były analogiczne dotacje do dróg samorządowych.
Środki to pochodzą z naszych podatków albo z Unijnych dotacji . PiS nic do tego nie ma ! Prezes nie przyniósł swojej kasy w teczce
Niestety większość rodaków myśli że tak I dlatego nasza rzeczywistość tak wygląda – Szkoda !
Rowery miejski na kartę Piastowianina i już będzie efekt pozytywny. Wycofać autobus do Ursusa i zwiększyć częstotliwość w mieście , zmienić troszkę trasę żeby przystanek był pod stacją i nie co godzinę w szczycie tylko pod rozkład SKM-ki, nikt niechce chodzić kilka minut na stację z pod kina Baśń czy ronda. Przystanek Rondo – Hallera- Lwowska(przystanek)-Krakowska(przystanek Baśń) stara trasa – wjazd w Matejki (przystanek?)- Siemiradzkiego(przystanek przy targu) i kierunek Warszawska – stara trasa ewentualnie pomysł i dwa autobusy. Teraz po Warszawskiej kursują 3 bez sensu jak jest 716.
To za proste rozwiązania, na tym się nie da zarobić 😉
Czyli zapraszamy kierowców do smrodzenia samochodami w centrum Piastowa żeby w Warszawie poprawić jakość powietrza. Poza tym niech podadzą jakieś parametry inwestycji: ile miejsc parkingowych, po co te windy na wiadukt (może na nim będzie parking?),. Po co chwalić sie punktem naprawy rowerów (pewnie postawią słupek z kluczami)? Ile samochód elektrycznych będzie można ładować? No i w jakim czasie inwestycja zostanie zrealizowana? Bo jak będą się z nią bawić tak jak z parkingiem przy SP1 i z remontem Fałata i kawałek Tetmajera to może lepiej nic nie robić.
Po co windy. A po to. żeby wychodząc ze stacji w kierunku SP3 nie wpaść pod samochód na Dworcowej.
nie wyobrażam sobie jazdy windą na wiadukt tylko po to żeby ominąć przejście z dworcową. potem schodząc z wiaduktu i tak trzeba przejść przez jezdnie (przy stadionie lub po drugiej stroni przy przychodni).
Ale z jaką prędkością poruszają się pojazdy po tych jednokierunkowych jezdniach. To sprawa zasadnicza dla mam z wózkami.
poproszę o autobus do Ożarowa !!!!!!
Centrum przesiadkowe? To jakiś żart chyba. „nieco” określa precyzyjnie jaki będzie efekt inwestycji. No zaUamka
najbardziej powietrze zanieczyszczają mieszkańcy domów, w których pali się śmieciami i innym badziewiem
A może dodatkowe linie autobusowe,nie wszyscy jadą do centrum
A kto to zbuduje ? Dziś inwestorom łatwo jest pozyskać środki. Miliardy unijne czekają żeby je wydać. Tylko szkoda że inwestorzy nie mają rozeznania rynku wykonawców. Dziś namnożyło się firm pt ” dwóch ludzi , trzy łopaty i wywrotka w lizingu ” Tacy wygrywają przetargi , zamiast roku bawią się inwestycją trzy lata zgarniają kasę i nikną z rynku. Wystarczy przyjrzeć się inwestycją kolejowym w naszym regionie. Ile miało kosztować a ile kosztuje ? Kiedy miało być gotowe a kiedy będzie ? etc. etc . Ale wystarczy coś mniejszego choćby nasza nowa przychodnia. Do niedawna potrzebny był pomysł i kasa. Dziś to stanowczo za mało Naprawdę inwestor powinien dobrze znać rynek żeby dobrać wykonawcę . Przetarg gdzie głównym czynnikiem jest cena to stanowczo za mało !
najbardziej śmierdzi dymem pochodzącym ze spalania dziadostwa (śmieci) w domowych piecach. spaliny samochodowe to przy tym pikuś
Obecnie są 3 NIE działające windy na perony a za dwa lata będzie 6 NIE działających wind 😉