O „Paszkowiance” w Nadarzynie

Region

W poniedziałek 29 lipca w Nadarzynie odbyło się spotkanie informacyjne z mieszkańcami. Jego głównym tematem były działania władz gminy dotyczące budowy II odcinka „Paszkowianki”.

Trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji projektowej dla pierwszego odcinka „Paszkowianki”, który ma połączyć autostradę A2 z drogą wojewódzka nr 719. Jednak władze gmin Michałowice i Nadarzyn zastanawiają się co z kolejnym odcinkiem trasy, który ma biec aż do trasy S7.

W połowie czerwca spotkanie na temat drugiego odcinka „Paszkowianki” odbyło się w Michałowicach. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj. W miniony poniedziałek o tej drodze rozmawiano w Nadarzynie. – Władze Gminy Nadarzyn stoją na stanowisku, że w związku z planowanym rozpoczęciem prac projektowych „Paszkowianki” na odcinku od węzła Pruszków na A2 do DW 719 w Kaniach (z odgałęzieniem tej drogi do Brwinowa) należy rozpocząć prace projektowe odcinka „Paszkowianki” od Kań do węzła Paszków na S8. – zaznacza na swoim facebookowym profilu Dariusz Zwoliński, wójt gminy Nadarzyn.

W planach zagospodarowania przestrzennego gminy Nadarzyn jest wytyczony korytarz dla „Paszkowianki”. Według władz gminy droga powinna mieć charakter tranzytowy z brakiem włączeń na drogi lokalne. – W trakcie procedowania będziemy stali na stanowisku, że projekt powinien uwzględniać przebieg tej drogi w maksymalnie możliwej odległości od siedzib ludzkich, a także jak najmniejszą ingerencję w zasoby leśne. Parametry techniczne drogi (2-2 czy 1-1 – liczba pasów ruchu) będzie kwestią uzgodnień z inwestorem (Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego) na etapie koncepcji – zaznacza Zwoliński.

Jednocześnie wójt zadeklarował chęć współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami. Ta współpraca ma się opierać zarówno na pomocy w badaniach natężenia ruchu, wsparcia na etapie koncepcyjnym, jak i w zakresie finansowym.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 29

29 odpowiedzi na “O „Paszkowiance” w Nadarzynie”

  1. Brwinowianin pisze:

    Tak się wczytuję w Wasze komentarze i dochodzę do wniosków że decydenci naszego regionu jakimś dziwnym trafem przypominają mi hitlerowców w 1939 r…!
    Pamietacie haubice postawione wokół Warszawy i wypowiedź Hitlera obserwującego ostrzał stolicy ?
    – mówił tak:
    „To miasto będzie 30 tysięcznym małym miasteczkiem w przyszłosci.”
    I mamy tu taką wlaśnie wypowiedź poniżej osoby , jak można wywnioskować mocno wtajemniczonej w projekt:
    Cyt.
    „”””A sama droga? w układzie 1×2 była by wystarczająca – ponieważ ruch samochodowy nie moze rosnąc w nieskończonośc””””
    I jak Wy to odbieracie?
    Bo ja tak, że…
    – trzecioklasista w podstawówce ma większą wiedzę , a działania lokalnych samorządowców i decydentów drogowych oceniam jako agenturalną

    • Wilku Starszy pisze:

      Jest cos takiego jak prawo Godwina, ktore mowi ze ten kto pierwszy przywola temat Hitlera w dyskusji, z automatu ja przegrywa.
      Teraz nie bede sie piescil. Trzeba byc wyjątkowa gnida, Brwinowianin zeby czlowieka, ktory stwierdza ze w okolicy nie bedzie rosl ruch samochodowy przyrownywac do Hitlera, ktory chcial fizycznej eksterminacji mieszkancow i depopulacji Warszawy. Gdzie Rzym gdzie Krym. I to wszystko po to by dokopac swoim politycznym konkurentom. Ogarnij sie czlowieku, bo przeginasz.
      I pisze to wszystko mimo ze uwazam ze wyjatkowo masz racje w tym, ze ludność aglomeracji bedzie rosla i drogi trzeba budowac na zapas. 2×2 musi byc do Paszkowa.

  2. BrwinowskajaPrawda pisze:

    Wilku Starszy, to jak bronisz Burmistrza tylko potwierdza nasze przypuszczenia kim jesteś, i ta zgodność polityczna, LGBT itp…Nie idź w zaparte ok ? Uważasz większość z nas za debili pisząc o PASZKOWIANCE?
    Przeczytajcie jakie głupoty on wypisuje !

    • Wilku Starszy pisze:

      Nigdy sie nie wypowiedzialem na temat LGBT, wiec czemu to tutaj wplatasz manipulatorze? Znowu chcesz budowac negatywne skojarzenia. Wciagasz mnie w swoje prywatne wojenki polityczne.
      Ja panie kolego po prostu nie trawie ignorancji, niewiedzy oraz klamania z premedytacją w tematach drogowych. Gdybys pisal glupoty i objezdzal tym prezydenta Pruszkowa, tez bym sie stawial. W jednym temacie bronilem PiSu przed oskarzaniem o opoznienia w inwestycjach budowlanych. Jestem w tym obiektywny.
      Ale tak sie sklada, ze piszesz glownie by objechac Kosinskiego, wiec prostujac twoje glupoty drogowe wychodzi na to ze go bronie.

      Z przykroscia stwierdzam ze to ty masz czytelnikow za debili, patrzac po tym jakie absurdalne teorie probujesz sprzedawac jako prawde. Kazdy czlowiek z branzy budowlanej zlapalby sie za glowe, ale tacy zazwyczaj na fora nie zagladaja. Wystarczylo ze ze zajrzał jeden RF i masz potwierdzenie od kolejnej osoby, jakie glupoty wypisujesz.
      Klamiesz uparcie powtarzając to samo, liczac na to, ze zwyklym ludziom, ktorzy sie na tym nie znaja i nie wyczuja klamstwa i w koncu sie to klamstwo utrwali. Starasz sie tez budowac skojarzenia ze swoimi oponentami politycznymi, w przeszlosci probowales obciazyc np. samorzadowcow budowa trasy S8. Cisniesz tylko po Brwinowie i powiecie, bo, co za przypadek, rzadza tam ludzie nie z tej partii co trzeba.

  3. Wilku Starszy pisze:

    BrwinowskajaPrawda podpisujacy sie wczesniej jako Brwinowianin to znany tutaj ignorant drogowy. Posiedz dluzej na WPR24.pl to zlapiesz sie za glowe jakie ma ciekawe teorie na rozne tematy.

    • BrwinowskajaPrawda pisze:

      Wilku Starszy – a wcześniej podpisujęcay się tu jako Burmistrz Brwinowa ! Pamiętamy przedwyborcze obietnice jak kładkę przez tory koło stadionu i nową ulicę Wiejską w Brwinowie ! CZEKAMY NIECIERPLIWIE BURMISTRZU !

      • Wilku Starszy pisze:

        Nie jestem burmistrzem, klamco i ignorancie. Bylem juz tu pomawiany o bycie wlascicielem firmy budowlanej, ktora ma interes w budowaniu drog, o bycie urzednikiem, a teraz o bycie burmistrzem. Nic mnie juz nie zdziwi. Ale rozumiem, ze bardzo ci sie nie podoba, ze twoje rozne klamstwa i bzdurki sa na biezaco obnazane i usilujesz mnie zdyskredytowac. Gdybym nim byl, juz bys mial sprawe w sadzie.
        Nie trzeba byc samorzadowcem by miec jakiekolwiek pojecie o infrastrukturze drogowej.

  4. BrwinowskajaPrawda pisze:

    Piszesz Pan farmazony rodem z PRLU- U !
    „Węzeł ” – paszkowianka koło Maximusa (EXPO) będzie generować olbrzymie korki do tego stopnia, że będą powstawać zatory na samej S8! Tak już bywało na „węźle A2” Pruszków, gdzie światła generują czasami takie korki do zjazdu z autostrady od strony zachodniej, że powstawały korki na A2 !
    Wyobrażacie to sobie ??? Powstają korki na autostradach z powodu źle zorganizowanych zjazdów z trasy !!!
    To samo czeka węzeł Paszków kiedy wybudują paszkowiankę !
    A mówienie że ruch na Mazowszu nie będzie już rosnąć to chyba Pan się gorzej poczuł ??? !
    Owszem, będzie rosnąć i to LAWINOWO ! Bo aglomeracja nie skupia się już w samej Warszawie, dziś ludzie budują domy w Młochowach, Żelechowach itp… i już dziś wiadomym jest że ruch w okolicy będzie rósł …a już pomijam inne kwestie jak migrację do stolicy, gdzie ciągle mamy najwyższe zarobki w kraju i w ogóle charakterystyka polskiego rynku pracy jest taka że stolica będzie skupiać najwięcej osób, a to oznacza że aglomeracja będzie się rozrastać do może i 5 milionów ludzi w przyszłości !!!
    A Pan tu pisze FARMAZONY o PASZKOWIANCE Z JEDNYM PASEM RUCHU bo już ruch nie będzie większy ?
    Trzeba też zaznaczyć że deweloperzy nie pytają się czy mogą wybudować osiedle na 4 tys.ludzi…tylko płacą komu trzeba, i osiedla rosną jak grzyby po deszczu… i lada chwila możemy spodziewać się kolejnych wielotysiącznych osiedli koło paszkowanki ,PASZKOWIANKI
    – Z JEDNYM PASEM RUCHU 🙂 ! BO JUŻ NIE BĘDZIE RUCH ROSNĄĆ 🙂 …

  5. RF pisze:

    Pierniczysz pan głupoty. 1. Nigdy nie miało być pełnego węzła DW721 – powodem byłą własnie budowa łącznika od Magdalenki/ Sękocina do Węzła Janki Małe. Pełny, bezkolizyjny węzeł z JEDNĄ droga 721 na której ruch obecnie jest znikomy było by utopieniem pieniędzy publicznych w fanaberie.
    Korki na tym węzeł generował zwiększony ruch przez brak dróg serwisowych w ostatnich 2 latach podczas budowy S8 Nadarzyn – Przeszkoda oraz spontaniczne imprezy w Paszkowie w EXPO. W tym celu to EXPO powinno wystąpić o zmianę programu sygnalizacji.

    Owe zwały ziemi nie miały niczemu służyć, teren jest prywatny i jest to magazyn gruntu / wysypisko. zwożono tu ziemie nie tylko z placu budowy ale przede wszystkim z budowy metra. Do zbudowania pełnego węzła wystarczył by ułamek tego co tam zgromadzone. Siedziałem przy tym przez parę lat i dobrze wiem a nie „wydaje mi się”.

    Natomiast nikt nie pisze o innym aspekcie paszkowianki, na granicy gminy, przy rzece utrata jest taki pusty teren w środku lasu, zwieziono tam tysiące ton gruzu i odpadów budowlanych podnosząc teren o 2-4 m.

    A sama droga? w układzie 1×2 była by wystarczająca – ponieważ ruch samochodowy nie moze rosnąc w nieskończonośc, już teraz osiągamy wskaźniki usamochodowienia wyzsze niz w większości krajów europy, a zaraz beda najwyższe w Europie. Obecny wojt jest prosamochodowy i DDR zostały zrobione na odwal, nie ma planów ich poprawy ani rozbudowy. Nadal Komiunikacja zbiorowa to żart, a po zrobieniu nowych przystanków, dla mieszkańców Nadarzyna średnia droga do przystanku wydłużyła sie o 300m (5minut). Budowany na tyłach Urzadu centrum komunikacyjne zupełnie wymiecie transport publiczny z okolicy, dając obsluge wylacznie ul. Mszczonowskiej. A pruszkowska? A błońska? A Strzeniówka po za tym odcinkiem przez Komorowska? A połączenie do Otrębus, a Połączenia do Podkowy?

  6. BrwinowskajaPrawda pisze:

    Zobaczcnie, tu cytat:
    – „” Parametry techniczne drogi (2-2 czy 1-1 – liczba pasów ruchu) będzie kwestią uzgodnień z inwestorem (Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego) na etapie koncepcji „” –
    Nie no super ! To wykonawca ma podjąć decyzje czy zbuduje bubel budowlany, czy drogę nowoczesną >? ! 🙂
    To nasz region czeka na tą inwestycje tyle lat, a jeszcze nie ustalono nawet jak ma wyglądać, czy mieć po dwa pasy, czy tylko jeden :)!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kolejnym absurdem jest budowanie łącznika z droga nr.719, która przecież nic nie wnosi do płynności ruchu ponieważ droga ta stała się droga lokalna – ZAKORKOWANĄ. Paszkowanka powinna połączyć S8 w Nadzarzynie z autostradą A2 w Koszajcu , i tu się zgodzę z Kosińskim.
    Ale też jest KOLEJNY absurd, bo nie można nazywać węzłem drogowym czegoś takiego jak w Nadarzynie przy S8 koło dawnego maximusa! Tam powstały korkotwórcze śkrzyżowania ze światłami , a w pierwotnym zamyśle projektowym miała tam powstać bezkolizyjny węzeł drogowy i dlatego pozostały tam zwały ziemi, którą nawieniono w tym celu….ZOBACZCIE PRZY OKAZJI jakie poszły koszty, chociażby transpotu tej ziemi, a potem jakiś urzędasek mówi, – nie będziemy budować węzła, postawimy światła , będzie taniej i szybciej ! KTO ZA TO ODPOWIADA, MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA STRUZIK, KTO ?@?!

    • Wilku Starszy pisze:

      Znowu wygadujesz glupoty z ta ziemia oraz wezlem, mimo ze bylo ci juz tlumaczone o co chodzi. Co 0znacza, ze masz zla wole i klamiesz z premedytacja.
      Generalnie wyzej odpowiedzial ci RF i ja sie pod tym podpisuje. Idac twoim tokiem rozumowania z przeszlosci musi byc burmistrzem Kosinskim bo jest tak dobrze zorientowany.
      Od siebie dodam w sprawie ziemi, ze jej ilosc jest takze poklosiem propozycji wykonawcy budowy trasy S8 by schowac ja w wykopie, a to w celu oszczednosci, by zapewnic te sama ochrone akustyczna bez budowania takiej ilosci ekranow. Generalnie cala budowa zostala tak zoptymalizowana i uzyskano takie oszczednosci, ze wykonawca zaproponowal i zostalo to zaakceptowane przez GDDKiA zeby budowac 3 pasy az do Nadarzyna, no pierwotnie mialo byc tylko do Janek.
      W sprawie wezla, od poczatku mial byc taki jak jest teraz. Jego forma tez jest zgodna z zasadami sztuki (i rozporzadzeniem ministra infrastruktury), bardzo rzadko buduje sie wezly w pelni bezkolizyjne miedzy ekspresowka a droga nizszej kategorii, zwlaszcza gdy jest na niej tak maly ruch jak na DW721.

      • Brwinowianin pisze:

        większych głupot daaaawno nie czytałem, w końcu sam jesteś mieszkańcem okolicznym jak sądzę?, i sam to odczujesz mam nadzieją na własnej skórze że „węzeł” Paszków to przekręt gospodarczy ! A zwłaszcza w tak zakorkowanej okolicy gdzie wokół sa miasta i osiedla po kilka tys.ludzi ten węzeł powinien być bezkolizyjny !
        A już uśmiałem się kiedy wypisujesz głupotę że –
        „bardzo rzadko buduje sie wezly w pelni bezkolizyjne miedzy ekspresowka a droga nizszej kategorii”
        To tak jakbyś miał okolicznym mieszkańców za debili ???
        To pojedź sobie chociażby do Radziejowic, Żabiej Woli, Siestrzenia, Mszczonowa…i dalej aż do Tomaszowa Maz…
        WSZĘDZIE TAM ZBUDOWANO WĘZŁY DROGOWE BEZKOLIZYJNE, pomimo że ruch znacznie mniejszy !

        Jak możesz być takim kłamcą o manipulantem ??????????????????????????

        • Wilku Starszy pisze:

          Przeciez na wszystkich wezlach ktore wymieniles nie ma pelnych wezlow bezkolizyjnych. Zjazd z trasy S8 w drogi poprzeczne jest realizowany lacznicami, ktore lacza sie z tymi poprzecznymi drogami w sposob kolizyjny.
          Bo rondo tez jest zaliczane do rozwiazan kolizyjnych drogowy ignorancie. Od skrzyzowania rozni sie tylko tym ze mozliwych punktow kolizji jest mniej, ale nadal one sa.
          Powtarzam w sposob bezkolizyjny laczy sie przede wszystkim drogi tej samej rangi, ekspresowki, autostrady, czasem krajowki.
          Popatrz sobie na trasy S2 i S8 w Warszawie, w pelni bezkolizyjne jest tylko kilka wezlow.

          Jak mozna byc takim zacietrzewionym fanatykiem, totalnym ignorantem, ktory absolutnie nie przyjmuje zadnych faktow do glowy? Nie jest ci ani troche wstyd?

  7. Anonim pisze:

    Nie ma nad czym dyskutować. Trzeba budować jak najszybciej. To skandal, że nie ma jeszcze gotowego projektu. Gdzie są włodarze gminn? Gdzie jest Starostwo? Gdzie są radni województwa?

  8. dfdf pisze:

    Należy mieć na uwadze, że taka droga to średnio o ćwierć miliona tańszy dom, działka. Czy Wójta Michałowic stać na wypłatę np. 250 000 000 zł odszkodowania za zmniejszenie wartości nieruchomości ich mieszkańców? Czy interes kapitalisty p. PTAKa by mieć szybki dojazd do swojego centrum od strony autostrady winien odbywać się za pieniądze mieszkańców i skarbu Państwa?

    • op pisze:

      Jak dom o wartości 650 000zł będzie kosztował 400 000zł (jak piszesz) to znajdzie się niejeden chętny. A jak będzie popyt to i cena wzrośnie. A odszkodowanie jest przy wywłaszczeniach.

    • john pisze:

      troche poplynales. inwestycja nie jest gminna. korytarz pod droge jest od x lat i nie ma w nim zabudowan. Wojt moze sobie skladac sprzeciwy a droga i tak powstannie. Jesli budowales sie obok korytarza, mogles sie dowiedziec co bedzie budowane obok/jakie sa plany.

    • Obserwator pisze:

      Chciałem Ci dfdf powiedzieć że plany paszkowianki są od lat 80 także trzeba było patrzeć co się kupuje i gdzie

    • Wilku Starszy pisze:

      To jest interes calego powiatu a nie jednej firmy. Ta droga byla planowana od ponad 30 lat, trzeba bylo sprawdzac plany i koncepcje przed dokonaniem zakupu, a teraz wziac odpowiedzialnosc za swoje wybory.

    • Robert pisze:

      Idąc Twoim tokiem myślenia to każdy dom, działka w miejscu bez żadnych dróg czy infrastruktury (prąd, woda, gaz..) powinien być o ćwierć miliona droższy. W ten sposób rozumując wychodzi na to, że najwięcej warte powinny być posiadłości posadowione np. na Saharze, Pacyfiku, Antarktydzie…

    • Xiao7 pisze:

      Należy mieć na uwadze, że jesteś „Egoistą”. Cała inwestycja jest dla dobra wszystkich mieszkających w okolicy. Mniejsze natężenie ruch na drogach lokalnych, a w szczególności mniejsza ilość ciężarówek. Płynniejszy ruch na innych drogach to też mniejsza ilość spalin w danym regionie.
      Do tego masz problem z myśleniem. Taka inwtestycja to niezła gratka dla kombinatorów. Wykupią działki na których ma przebiegać trasa bo ich wartość będzie wyższa w momencie wykupienia ich przez zarządce drogi. może też się uda wzdłuż tej drogi odsprzedać jakąś działkę pod stacje paliw. Ktoś myślący będzie umiał tak się przygotować by strata na tych działkach była jak najmniejsza.
      Zamiast być egoistą, i martwić się o spadek wartości działki to może zacznij pomagać tym do których te działki należą obecnie dostosować się do możliwości zarobku na tych działkach.

  9. Karol pisze:

    Szybciej Chińczycy na marsie wylądują niż powstanie Paszkowianka i obwodnica Grodziska.

  10. Wilku Starszy pisze:

    Pani Anno, pomylka w artykule. 2 etap Paszkowianki bedzie biegl do trasy S8, a nie S7.

    • none pisze:

      A może chcą rozbudowywać Paszkowiankę dalej w stronę Piaseczna – do węzła Lesznowola z S7 🙂

      • Wilku Starszy pisze:

        Ale drugi etap kończy się na S8 tak czy siak. A co do tego czy będą obecną DW721 rozbudowywać – bardzo wątpię. Jest tylko planowana obwodnica Lesznowoli od Piaseczna do Sękocina Nowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły