Nie będzie częstszych kursów linii B6

Parzniew

Mieszkańcy Parzniewa wystosowali petycję w sprawie zwiększenia liczby kursów gminnej linii autobusowej B6, spotkali się jednak z odmową spełnienia swoich oczekiwań. O powody decyzji zapytaliśmy burmistrza Arkadiusza Kosińskiego.

Pod koniec ubiegłego roku gmina Brwinów rozstrzygnęła przetarg i podpisała umowę na obsługę jedenastu linii autobusowych na swoim terenie. Jesienią o zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów relacji Brwinów Rynek-Parzniew-Pruszków PKP zaapelowali w petycji mieszkańcy osiedla przy granicy Brwinowa i Pruszkowa. Pod dokumentem podpisało się ponad 300 osób, które postulują aby autobusy B6 kursowały co godzinę od poniedziałku do piątku w godz. 6.00-18.00.

Główny argument na rzecz tej zmiany to ułatwienie dojazdu uczniom do Zespołu Szkół nr 2 w Brwinowie. – Dzieci mają bardzo ograniczone możliwości wyboru autobusów, w szczególności powrotnych ze szkoły. Mając na uwadze, że rozkład jazdy konsultowany był z dyrekcją szkoły, zastanawia fakt, że w godzinach od 13.00 do 17.00 autobusy kursują aż co dwie godziny – czytamy w petycji.

W połowie listopada zeszłego roku do sprawy oficjalnie odniosły się władze gminy. W piśmie czytamy, że modyfikacja rozkładu jazdy nie jest brana pod uwagę ze względu na duże koszty utrzymania takich połączeń i spodziewany spadek dochodów gminy w 2020 r.

Odmowa nie ostudziła jednak oczekiwań. – Petycja miała na celu przede wszystkim poprawę dojazdu dzieci z sołectwa Parzniew do szkoły w SP2 w Brwinowie. Na dzień dzisiejszy, autobusy jeżdżą co 2 godziny przez co wielu uczniów musi czekać po 1,5 h na autobus aby wrócić do domu. Burmistrz Kosiński od co najmniej od 2 lat był informowany o tym fakcie, ale jedynie co zrobił to wprowadził jeden dodatkowy autobus o godzinie 8 rano, tak aby dzieciaki nie musiały jechać do szkoły już o godzinie 7.11 chociaż miały lekcje na późniejsze godziny. Chcę zaznaczyć, że tyczy się to uczniów klas 4-8 którzy do zeszłego roku nie miału dostępu do świetlicy (niestety nie przewiduje tego ustawa) – zaznacza jeden z mieszkańców Parzniewa i sygnatariusz petycji.

O to, czy ponowne rozważenie petycji w tej sprawie brane jest pod uwagę, zapytaliśmy burmistrza Arkadiusza Kosińskiego. – Wprowadzając gminną komunikację mieliśmy dużo więcej autobusów. O tym, które kursy zostały, zdecydowali sami pasażerowie. Zrezygnowaliśmy z tych kursów, które przewoziły powietrze. Mieliśmy już sytuację, kiedy pod wnioskiem o dodatkowy kurs podpisało się 400 mieszkańców Żółwina. Uruchomiliśmy to połączenie i okazało się, że korzysta z niego jedna osoba – mówi brwinowski włodarz. – Dodatkowo koszty są bardzo duże. Stąd odpowiedź negatywna. Jednocześnie zwracam uwagę, że dopłacamy miastu Pruszków do linii autobusowej nr 4. Jak autobus wyjeżdża z Pruszkowa na przejeździe kolejowym w ciągu ul. Przejazdowej i wjeżdża do Parzeniewa, to ten przejazd do granicy Pruszkowa finansuje gmina Brwinów. Mieszkańcy Parzniewa mają więc nie tylko autobusy B4, ale też właśnie linię nr 4. A to, co zmieniło się w ciągu ostatnich dwóch lat, to jeszcze uruchomienie przystanku kolejowego i kursy Kolei Mazowieckich – dodaje Arkadiusz Kosiński.

A co z uczniami dojeżdżającymi do ZS nr 2? – We wrześniu ubiegłego roku podczas spotkania z mieszkańcami zgłoszono mi, że jest duża grupa dzieci, które później zaczynają lekcje i pojawiła się prośba o dodatkowy poranny kurs. Uruchomiliśmy go. Tak naprawdę zgłosiło się na ten kurs kilkoro dzieci, które gdyby nie ten autobus musiałyby czekać na rozpoczęcie zajęć w świetlicy. Wiadomo, że każdy chciałby, aby autobusy kursowały jak najczęściej, ale to po prostu zbyt duży koszt. Nie stać nas na to – mówi burmistrz Kosiński.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 16

16 odpowiedzi na “Nie będzie częstszych kursów linii B6”

  1. bubu24 pisze:

    Przed uruchomieniem linii B11, która w praktyce służy tylko pracownikom l’Oreal (3 kursy dziennie ok. 6:00, 14:00 i 22:00), na zebraniu w Kaniach padła sugestia aby uruchomić linie okrężną z Brwinowa przez Kanie, Pruszków (ul. Działkową) i Parzniew do Brwinowa. Takie połączenie nowej linii B11 z linią „Parzniewską” B6 pozwoliłoby na większą częstotliwość kursów, kosztem minimalnie dłuższego czasu przejazdu. Ale niestety l’Oreal jest dla Gminy Brwinów ważniejszy od mieszkańców.

  2. Janusz TDI pisze:

    Na co komu autobus na tym Paździeszewie?
    Kupi se auto jeden z drugim i po temacie.

  3. Mike pisze:

    Burmistrz potrafi się tylko lansować na FB, zero działań na rzecz mieszkańców. Jedyne wyjście to przyłączenie Osiedla Parzniew do Pruszkowa.

    • wjk pisze:

      Możesz podać merytoryczne powody dlaczego miałoby to nastąpić ? Dla dzieci mieszkańców Pruszkowa nie ma miejsc w żłobkach/przedszkolach/szkołach .Czy ludzi kupujący tam mieszkania po zdecydowanie niższych cenach niż w Pruszkowie mieli świadomość tego że administracyjnie będą podlegać pod Brwinów ?

      • Popieram Burmistrza pisze:

        Akurat z przyłączeniem „nowego” Parzeniwa do Pruszkowa pomysł jest bardzo dobry. Ci ludzie i tak nie są związani z Brwinowem i starym Parzniewem. Niemniej trudno się zgodzić, że Burmistrz nie dba o interesy mieszkańców. Przykład? Walka o łącznik przy A2, Działkową, Paszkowiankę i węzeł A2 dla Brwinowa.

      • kani pisze:

        Kupujący tam mieszkania liczą prawie od 10 lat na to, że zostanie wybudowana obiecana szkoła i przedszkole przy ul. Przyszlości. W zamian za to dostają ulicę do nikąd (Wolności) i inne tego typu „prezenty” ;).

        • topkek pisze:

          Kupujący tam mieszkania od lat wiedzą że parzniew to patologiczna dziura bez przyszłości i nigdy nie będzie ani pruszkowem ani brwinowem. No ale mieszkanka tanie, to bierzemy grażyna, a dzieciaki będą zasuwać 5km do szkoły z buta xD

          • kani pisze:

            Taa… patologiczna dziura, z dwoma przystankami PKP, galerią handlową i kinem w odległości 10 minut na piechotę i szybkim dojazdem na autostradę dzięki tunelowi, gdzie mieszkania w ciągu 3 lat sprzedaje się ze zwrotem 100% ;). Brakuje własnie szkoły i autobusu. No ale nie można mieć wszystkiego.

          • Warszawiak pisze:

            Patologiczna dziura, widać że kulturki to nawet poza tą dziura nie uczą, nikt nie kaze zasuwac z buta bo dojazd jest słaby bo jest ale da się. Swoje śmieszne komentarze zachowaj dla siebie. Bo największą patologia to jest Pruszków wielcy miastowi bez kulturki a pochodzenie z gorszych wsi niż ten parzniew

          • xDDD pisze:

            1 przystanek PKP poza strefą ZTM na którym nikt nie wsiada ani wysiada, zrobiony tylko po to żeby był i wydłużał dystans
            Galeria handlowa, kino jest w pruszkowie, a nie parzniewie, i z tej wsi macie jakieś 20-25min na pieszo.
            Szybki dojazd na autostradę dzięki tunelowi – superszybko się też stoi w korku przy wysypisku XDDD
            mieszkanie sprzedasz ze zwrotem? Poczekaj aż skończy się sztuczne zawyżanie cen i sprzedasz co najwyżej za 1/2 ceny. Nikt normalny nie kupi mieszkania w parzniewie za 10k/m2, jak za tyle można w wawie dostać

          • kani pisze:

            @ xDDD z Osiedla Parzniew II do Nowej Stacji jest 1.3 km. 15 minut pieszo wg. Google, samochodem 3 minuty. Realnie mniej.
            Jeśli Ty taki dystans pokonujesz 25 minut to może być mi tylko przykro.
            Co do przystanku w Parzniewie, to rozumiem, że do Brwinowa też już w ogóle nikt wg Ciebie nie dojeżdza bo to poza strefą? 😀
            A jak skonczy się boom to wszystkie mieszkania potanieją ;).

  4. taka_prawda pisze:

    Na autobus dla dzieci nie stać, a na radiowóz dla Pruszkowa stać? o,O

  5. Pasażer pisze:

    Autobus jeżdżący rzadziej niż co 15-30 minut jest nieporozumieniem. Linię, która kursuje co 60-120 minut należy zlikwidować, ponieważ nie spełnia ona oczekiwań pasażerów. Nikt ne będzie tkwił na przystanku 1,5 godziny. Lepiej jest przestać udawać, że jest komunikacja publiczna i zbudować miejsca parkingowe i stacje wypożyczalni rowerów elektrycznych. W lato pasażerowie przesiądą się na rowery, a w zimę do samochodów.

    • Ehhh1234 pisze:

      Nie do końca. Autobusy z Brwinowa do błonia i w druga stronę są rzadko, ale duzo osób nimi jeździ bo wgl są. Widać ze sie przydają, oczywiście fajnie by było gdybyśmy mieli ich wiecej ale trudno, nie ma widocznie az takiego popytu. Ale lepiej ze jakies jeżdżą niż jakby miało wcale nie byc, bo to duże udogodnienie. Nie każdy ma samochod.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły