Komorowska przejdzie zmiany również od Armii Krajowej do Pogodnej

Pruszków

Pruszkowskie starostwo ogłosiło zapytanie ofertowe dotyczące wykonania dokumentacji technicznej dla przebudowy ul. Komorowskiej na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Pogodnej. Co dokładnie się zmieni?

Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że zarząd powiatu pruszkowskiego podpisał umowę z firmą Efekt na przebudowę odcinka ul. Komorowskiej oraz skrzyżowania ul. Pruszkowskiej i ul. Lawendowej. Sama ul. Komorowska przejdzie zmiany na fragmencie od ronda na ul. Brzozowej do przejazdu WKD przy ul. Warszawskiej. Jednak to nie koniec planów na zmianę wizerunku Komorowskiej. Powiat zamierza przebudować tę ulicę na odcinku między al. Armii Krajowej a ul. Pogodną.

Póki co ogłoszono zapytanie ofertowe na wykonanie dokumentacji projektowej. Zwróciliśmy się do starostwa z pytaniami o założenia związane z przebudową. Co takiego zmieni się na ul. Komorowskiej? – Projektem przebudowy zostanie objęty cały pas drogowy ul. Komorowskiej na tym odcinku. Projektant ma za zadanie przedstawić koncepcję zagospodarowania z uwzględnieniem optymalnych i możliwych do zastosowania rozwiązań w istniejącej szerokości pasa drogowego, godzących zarówno bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, jak również płynne poruszanie się samochodów – poinformowała nas Monika Pawełczyńska-Ślusarczyk, inspektor w Zespole Komunikacji Zewnętrznej Powiatu Pruszkowskiego.

Chcieliśmy dopytać o szczegóły, np. czy będzie więcej miejsc parkingowych?. Jednak inwestycja jest na zbyt wczesnym etapie, by o nich mówić. – Na obecnym etapie trudno jest mówić o szczegółach. Wyjdą one dopiero po dokładnej analizie dokonanej przez projektanta. Jeżeli po wrysowaniu chodnika i ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego uda się wygospodarować dodatkowe miejsca parkingowe to zostaną one uwzględnione – wyjaśnia Pawełczyńska-Ślusarczyk.

Dowiedzieliśmy się również, że dokumentacja ma zostać opracowana w tym roku. Natomiast o czasie realizacji prac budowlanych będą decydować możliwości finansowe. Zatem trudno teraz „ubrać” całą inwestycję w ramy czasowe.

Zapytanie ofertowe dotyczące tego zadania znajdziecie tutaj.

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 12

12 odpowiedzi na “Komorowska przejdzie zmiany również od Armii Krajowej do Pogodnej”

  1. szymek pisze:

    Odczepcie sie od Developera! Firmy Longbridge! To nr 1 developer w Pruszkowie i Poznaniu. Gdzie postawil cudne osiedle

  2. alien pisze:

    Czy to w ogóle nie jest kretyński pomysł że maszynista w WKD sprzedaje bilety ? Dobrze że jeszcze nie każą mu parzyć kawy i robić hot dogów.

  3. Michal pisze:

    100% zgody – niech płaci deweloper osiedla „Przy Pałacu” – droga została zniszczona podczas budowy ostatnich etapów.

    A mówiąc realistycznie – przydałoby się rondo na skrzyżowaniu z ceramiczną a jeżeli to nie jest możliwe to jakieś ograniczenie fizyczne (słupki?) przed skrzyżowaniem. Nie ma dnia żeby nie było tam samochodów zaparkowanych praktycznie na samych pasach przed ceramiczną.

  4. Anonim pisze:

    Dlaczego za inwestycje nie zapłaci deweloper tylko jak zwykle miasto? Zniszczył ulicę, chce podnieść standard osiedla niech płaci.

    • gość pisze:

      Dokładnie tak. Niech deweloper płaci.

  5. bubu24 pisze:

    A kiedy rogatki na tym przejeździe WKD przy którym nie ma przystanku i WKD-ka musi zwalniać do 10 km/h oraz uruchamiać sygnały dźwiękowe. W Kaniach gdzie przystanki są przed przejazdem postawiliście rogatki które w godzinach szczytu są przez 40% czasu zamknięte (ok. 4 min. na 10 min.). Zamykają się, gdy pociąg wyjeżdża z Otrębus lub przejeżdża przez most na Zimnej Wodzie, są zamknięte przez cały czas postoju na przystanku (często długo bo maszynista sprzedaje bilety z powodu awarii biletomatu), a otwierają się dobre 20 sekund po przejeździe pociągu. A na Komorowskiej gdzie jest ewidentnie niebezpiecznie jakoś nikt o tym nie myśli.

    • none pisze:

      Na Komorowskiej nie było żadnej kolizji z WKD od bardzo dawna. Rogatki są niepotrzebne. Jak sam napisałeś – zamknięcie takiej uczęszczanej drogi na 40% czasu groziłoby paraliżem, potem rozbiórką rogatek „w czynie społecznym”, a na koniec publicznym linczem osób odpowiedzialnych za taką decyzję.

  6. Wilku Starszy pisze:

    Zaczęliście linkować do Biuletynu Informacji Publicznej ze szczegółowymi informacjami od zamawiającego. Brawo, tak trzymać.

  7. dsaz pisze:

    Może mi ktoś wyjaśnić, po co w takim miejscu droga rowerowa? Jest asfalt, droga mało uczęszczana, jednokierunkowa, zero niebezpieczeństw. BĘC WSADZIMY DDR Z KOSTKI BO SZWAGIER MA FIRME BRUKARSKĄ

    • Rowerzysta pisze:

      Jak nie zrobią DDR-a , to nie dostaną dotacji. Rządzi kasa a nie rozsądek.

    • Anonim pisze:

      Bo ktoś musi zarobić na projekcie i wykonaniu, a przy okazji kasa z UE jest „darmowa”, więc można ją trwonić bez konsekwencji. Przy okazji odbierze się argumenty rowerowym terrorystom (piszę o niektórych stowarzyszeniach, nie o zwykłych rowerzystach).

    • zenon pisze:

      Napiszę Ci, albo nie..szkoda mojego czsu, bo i tak nie zrozumiesz..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły