Jest przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia

Region

Stacja Warszawa Zachodnia zmieni swoje oblicze. PKP PLK ogłosiły właśnie przetarg na modernizację stacji. Jak zapowiadają kolejarze to pierwszy element przebudowy linii średnicowej.

Kolejarze jeszcze nie zakończyli prac na podmiejskiej linii 447, a już zabierają się za kolejną inwestycję. Chodzi tu o modernizację stacji Warszawa Zachodnia – największej pod względem ruchu pasażerskiego w Polsce. To nie lada wyzwanie dla kolejarzy, bowiem „Zachodni” w ciągu doby obsługuje około 1000 pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżnych.
. Dla podróżnych będą perony z windami i schodami ruchomymi, zadaszenie chroniące przed złą pogodą, wygodne przejście podziemne, dobre połączenie kolei z komunikacją miejską. Sprawny ruch pociągów zapewnią nowe tory, rozjazdy, urządzenia sterowania i sieć trakcyjna.

– Ogłoszenie przetargu na modernizacje Warszawy Zachodniej to początek przebudowy linii średnicowej. Wcześniej niezbędne było przygotowanie m.in. Mostu Gdańskiego oraz linii obwodowej, z której już korzystają mieszkańcy, a także reaktywacja Warszawy Głównej. Konsekwentnie postępują prace przy zwiększeniu możliwości i standardu podróżowania koleją w Warszawie – zaznacza Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

Nowe perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, ruchome schody, windy dodatkowy peron od ul. Tunelowej, hala peronowa pod dachem, czytelne oznakowanie, przebudowane przejście podziemne oraz połączenie z tunelem, w którym docelowo podróżni będą mogli przesiąść się do tramwajów – to główne zmiany jakie pojawią się na nowym „Zachodnim”.

– Nowa Warszawa Zachodnia będzie dostosowana do rosnących potrzeb pasażerów i zwiększy role kolei w systemie komunikacji. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego obejmują m.in. poprawę komunikacji w aglomeracjach i tworzenie sprawnych wyjazdów na sieć kolejową w kraju i za granice – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zgodnie z zamierzeniem, kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. Nowy układ umożliwi przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską i stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023.

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 14

14 odpowiedzi na “Jest przetarg na modernizację stacji Warszawa Zachodnia”

  1. sda pisze:

    hahah jeden remont który jest niedorobiony i nie widać nawet jego końca, a tu planują kolejny. Powodzenia PKP

  2. Anonim pisze:

    JUż widzę jak się ludzie tratują na tych ruchomych schodach zastawionych gdy trzeba będzie pędzićć peronu 3 na 6 na przykład bo pani przez megafon ogłosi że pociąg wjeżdza nie tu gdzie powinien

  3. Poznaniak pisze:

    Oj zawodowi Narzekacze ;). Trzeba mimo wszystko doceniać zmiany, jakie zachodza na kolei. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej, a w poźniejszych etapach Śródmieścia i tunelu średnicowego, to dobre posunięcie. Ruch pociągów przez centrum Warszawy wykorzystuje maksymalnie przepustowość torów. Modernizacja poprawi stan rzeczy, a i pojawią się udogodnienia dla podróżny,chociażby w postaci trasy tramwajowej, przebiegającej pod torami kolejowymi.

    • Dr.Huckenbush pisze:

      Nie chodzi o narzekanie dla narzekania. Wszyscy którzy korzystają codziennie z kolei, wiedzą jak ona naprawdę funkcjonuje. I kolejne remonty i modernizacje niewiele pomagają w jakości i komforcie codziennego podróżowania. Szczególnie mocno widać zapaść kolei w momencie przyjścia jakichkolwiek mrozów. Za komuny funkcjonował taki wierszyk ” Nam nie trzeba Bundeswery, nam wystarcza minus cztery”. Mimo upadku komuny 30 lat temu – wierszyk cały czas aktualny.

      • Poznaniak pisze:

        Hmmm czy aby na pewno nie ma poprawy? Tak, problemow jest sporo, to fakt, ale zjeździlem kraj koleja (przez wiele lat) i widze golym okiem, ze idzie ku lepszemu. Moze zwyczajnie komentujacym w przesmiewczy sposob wszystko, co zwiazane z koleja, brakuje perspektywy, albo zwyczajnie zawsze sie smiali i inaczej nie potrafia? Pytanie, co zrobic, bylo lepiej? Zawsze mam momcne wrazenie, ze My jako narod, to juz tylko potrafimy zartowac i wysmiewac – pisze z wielkim smutkiem – bo chociaz komuna upadla 30 lat temu, to obywatele dalej daja sie manipulowac, prowadzic, sterowac i glownie z mysla przewodnia „co ja moge, na nic nie mam wplywu”…

  4. gość pisze:

    zajmijcie się slumsem na stacji WKD Pruszków. czekam na wielki skok rozwojowy Pruszkowa a la McKuch

  5. Adi pisze:

    Ale stacja „Warszawa Zachodnia” jest stacją w Warszawie, więc po co artykuł we wsi ?
    Zajmijcie się swoim pruszkoskim peronem.

  6. romadur pisze:

    To już wiem, co miał na myśli jasnowidz Jackowski mówiąc, że armagedon nadchodzi.

  7. Sigma pisze:

    Prace na stacji planowane są od 2020 do 2023. Realny czas wykonania inwestycji przewidywany od 2020 do 2050.

  8. Anonim pisze:

    Słuszny kierunek, ale jak zwykle PKP PLK nie pomyślała o pasażerach. Dach nie jest na całej długości peronów – pasażerowie będą moknąć. Nie ma ścian bocznych – po peronach będzie hulać wiatr, co oznacza, że pasażerowie będą marznąć. PKP PLK nie ogrania ochrony przed deszczem, wiatrem i mrozem. Później wielkie zdziwienie, że pasażerowie uciekają do samochodów.

    • chwila pisze:

      Oni nie ogarniają zwykłego sprzątania peronów i utrzymywania w czystości swojej infrastruktury, więc o czym tu mówić.

  9. Dr. Huckenbush pisze:

    A linia 447 pozostanie rozgrzebane już na zawsze. A potem Zachodnia rozgrzebane, bo zaczną kolejny remont na linii Srednicowej. A potem już linie 447 trzeba będzie remontować od nowa, i nikt już się nie zorientuje, że poprzednim razem nie została ukończona. W ten sposób nasi dzielni kolejarze maja zagwarantowaną pracę do końca świata i o jeden dzień dłużej.

  10. Seba pisze:

    A perony w Pruszkowie tez spotka remont ????

    • Anonim pisze:

      Sądząc po jakości wykonania poprzedniego, nie jest to wykluczone.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły