Czy masz dobry bilet?

Raszyn

Bilet jest niezbędny, aby poruszać się komunikacją miejską. Jego brak równoznaczny jest z karą finansową. Warto pamiętać jaki bilet jest niezbędny w autobusach linii „L”.

Podróżujący linią L23 mogą przemieszczać się między Pruszkowem a Raszynem. Teoretycznie wystarczy wsiąść i mieć przy sobie bilet, aby bez problemu pokonać trasę. Jednak warto pamiętać, że jest to linia „L”, w której obowiązują nieco inne zasady niż w innych autobusach obsługiwanych przez Zarząd Transportu Miejskiego.

Ostatnio przekonał się o tym jeden z pasażerów L23. Mężczyzna wsiadł do autobusu i skasował bilet 20-minutowy. W czasie podróży pojawił się kontroler, który stwierdził, że musi pasażerowi wystawić mandat. Powód? Niewłaściwy bilet. Mężczyzna nie ukrywał zdziwienia i pytał, dlaczego tak jest. O wyjaśnienia poprosiliśmy ZTM. – Kontroler biletów postąpił zgodnie z obowiązującymi przepisami – autobusami linii „L” można podróżować na podstawie biletów ZTM (od dobowego wzwyż) obowiązującymi w 1. i 2. lub w 2. strefie biletowej. Dodatkowo w autobusach linii lokalnych obowiązują bilety emitowane przez obsługującego je przewoźnika – informuje Magdalena Potocka z biura prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.

Niektórzy twierdzą, że nie posiadają wiedzy o biletach emitowanych przez przewoźnika. – Informacje o zakresie honorowania biletów ZTM są ogólnodostępne – na stronie ZTM, na przystankach, w pojazdach komunikacji miejskiej – wylicza Potocka. I dodaje: – Pasażer, który nie zgadza się z wystawionym wezwaniem do zapłaty może oczywiście złożyć reklamację.

Reasumując. Podróżni korzystający z usług L23 muszą pamiętać, że w autobusie honorowane są bilety dobowe, 30-dniowe oraz 90-dniowe. Bilet upoważniający do jednorazowego przejazdu należy zakupić u kierowcy.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 1

Jedna odpowiedź do “Czy masz dobry bilet?”

  1. Daniel pisze:

    Bzdura. Na tej linii nie da się skasować biletu 75 minutowego. Uniemożliwia to specjalny kod potrzebny do uruchomienia kasownika w pojeździe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne artykuły