Co z przenosinami urzędu?

Pruszków

Władze Pruszkowa jakiś czas temu zaprezentowały pomysł przeniesienia Urzędu Miasta do nowego obiektu. Mowa tu o powstającym budynku przy ul. Armii Krajowej. W lutym tego roku władze Pruszkowa zaprezentowały pomysł przeniesienia Urzędu Miasta do budynku powstającego przy ul. Armii Krajowej, w którym pierwotnie zaplanowane były lokale mieszkalne. Radni już wtedy podkreślali, że pomysł przeniesienia urzędu jest bardzo dobry. Teraz wizja ta zaczyna nabierać kształtu.

– Mamy już konstrukcję inżynierii finansowej tego przedsięwzięcia. Jesteśmy przekonani, że to dobre rozwiązanie dla obu stron: zarówno dla Urzędu Miasta, jak i dla Towarzystwa Budownictwa Społecznego „Zieleń Miejska”, które odpowiada za budowę wspomnianego obiektu przy ul. Armii Krajowej. Model finansowania tej inwestycji pokazuje, jak niewielkim kosztem dla budżetu miasta można przenieść urząd do nowej siedziby już w przyszłym roku – zaznacza Konrad Sipiera, wiceprezydent Pruszkowa.

Jak zatem ma wyglądać spłata budynku? Otóż miasto planuje przekazać TBS łącznie trzy grunty: dwie działki przy ul. Potulickiego oraz jedną przy ul. 3 Maja. Ich szacowana wartość to ponad 4 mln zł. Pozostała kwota miałaby zostać spłacona w ratach. – Szacujemy, że dostosowanie budynku przy ul. Armii Krajowej na potrzeby urzędu, i wykonanie wszystkich prac, to koszt 20 mln zł. 4 mln to grunty, pozostałą kwotę z niewielkimi odsetkami spłacilibyśmy w 120 równych ratach. Oczywiście dojdą również koszty wyposażenia nowego obiektu, ale to już oddzielna kwestia – zaznacza Konrad Sipiera.

Dwie pieczenie…
Dla miasta taka transakcja jest zdecydowanie korzystna. Powód? Istniejąca siedziba urzędu przy ul.  Kraszewskiego wymaga generalnego remontu, zaczynając od konieczności wymiany całej instalacji elektrycznej, teletechnicznej, przez montaż nowych wind, remont zapadających się stropów, aż po termomodernizację. Te prace pochłonęłyby łącznie kilkanaście milionów złotych, a i tak nie poprawiłoby to warunków obsługi mieszkańców i pracy urzędników.

„Zamiana” z TBS wydaje się dla miasta bardzo korzystna. Otóż Urząd Miasta już za rok mógłby pracować w nowym obiekcie, a spłacane raty nie byłyby wygórowane; poza tym TBS, na otrzymanych gruntach, będzie mógł wybudować kolejne zaplanowane mieszkania dla pruszkowian.

Pojawia się jednak pytanie, dlaczego miasto nie chce zaprojektować nowego budynku od podstaw? – Budowa od podstaw absolutnie nie wchodzi w rachubę. To byłaby niezwykle kosztowna inwestycja. Za pieniądze, które pochłonęłaby budowa nowego obiektu, można zrealizować inne ważne dla mieszkańców naszego miasta inwestycje – zaznacza Sipiera.

Co z Kraszewskiego?
Już w lutym wiele pytań budziła kwestia istniejącego budynku Urzędu Miasta przy ul. Kraszewskiego. Dziś wiadomo już, że nieruchomość ma pozostać w rękach miasta. – Budynek przy Kraszewskiego nadal może spełniać funkcje biurowe. Mamy straż miejską i Centrum Usług wspólnych, które, mogłyby tutaj działać. Odległość do nowego urzędu również byłaby niewielka. Pozostałą wolną powierzchnię moglibyśmy wynajmować. Rozważamy najlepsze rozwiązania w tej kwestii – dodaje wiceprezydent Sipiera.

Na co czekamy?
Skoro pomysł władz Pruszkowa zyskał aprobatę radnych, to pojawia się zasadnicze pytanie: na co jeszcze czekamy? – Jesteśmy na etapie przygotowania odpowiedniej uchwały Rady Miasta, którą w najbliższym czasie przedstawimy Państwu Radnym.

Nowa jakość
Jak zatem ma wyglądać nowy urząd? – Na parterze ma znaleźć się sala obsługi dla naszych mieszkańców. Zamiast wycieczek od pokoju do pokoju, mieszkańcy mogliby załatwić wszystkie sprawy przy jednym okienku. To istotna różnica w porównaniu z możliwościami obecnego urzędu. Dodatkowo do budynku przy ul. Armii Krajowej miałby zostać przeniesiony Urząd Stanu Cywilnego. O ile ceremonie nadal odbywałyby się w Pałacu Ślubów, o tyle wszystkie dokumenty i archiwa oraz cała urzędowa obsługa, znajdowałaby się już w budynku przy Armii Krajowej. Na kolejnych piętrach znalazłyby się pomieszczenia pracy dla urzędników. Natomiast na ostatniej kondygnacji zaprojektowano salę konferencyjną, w której odbywałyby się posiedzenia Rady Miasta. Dziś obrady rady prowadzone są w wynajmowanych na zewnątrz salach. Byłoby to godne i odpowiednie miejsce dla prac Rady Miasta Pruszkowa. Oceniając całościowo: będzie to dla naszych mieszkańców zmiana nie tylko ilościowa, ale przede wszystkim jakościowa.

 

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 15

15 odpowiedzi na “Co z przenosinami urzędu?”

  1. paca pisze:

    Może na pływalnię ? Podobno nie oplaca sie go otwierać nawet przy 100% frekwencji. Można by zrobić w basenie boksy i przechadzając się po brzegach patrzeć na urzędników z góry.

  2. lolek pisze:

    Zakupcie jeszcze leżaki , parasole , grille i baseny dmuchane balkonów jest dostatek.

  3. Superb pisze:

    Czy nie lepiej odkupić jeden z budynków w centrum leczenia w Tworkach. Następnie adaptować go do potrzeb. Koszty adaptacji myślę, że znikome. Termin realizacji błyskawiczny. Otoczenie i lokalizacja -wyjątkowa.

  4. Anonim pisze:

    Drogie smieci w tym Pruszkowie, kosmiczne czynsze w PSM, obskórne bloki i przyzwolenie na to wszystko. Nazwożone graty do śmietników z sąsiedniej gminy a Ty płać. Radnych nic nie obchodzi. O linii z os staszica alejami do Wawy tez chyba nożna zapomnieć. Tylko stąd uciekać,

    • Grabarz pisze:

      Nie ma przymusu mieszkania w Pruszkowie. Nikt tu nikogo nie zapraszał. Z pewnością w Siedlcach, Radomiu czy Kielcach odbiór śmieci jest dużo tańszy.

  5. Kingdom pisze:

    Urzędasy muszą mieć wielki pałac żeby się pomieścić mogli

  6. yaro pisze:

    Jaki dojazd będzie, gdzie parking?Jedna z głównych ulic w mieście i skręt w lewo od Prusa,szykują się korki.

  7. pruszkowiak pisze:

    Brawo ! Następny urząd w centrum Pruszkowa, a gdzie parking dla interesantów.
    Starostwo Powiatowe też w centrum bez parkingu.
    Jak często rejestrujemy auto, odbieramy dowód osobisty, paszport, prawo jazdy czy inne sprawy.
    Czy to musi być w centrum Pruszkowa ? Pruszków jest już zakorkowany, śmierdzący i brudny.

  8. Piotrek pisze:

    Znowu Urząd byle jaki i to za cenę tylu gruntów. Ktoś się obłowi.

    • Gaja pisze:

      Piękny budynek Urzędu Gminy Michałowice kosztował 16 mln zł, budynek odpowiednio zaprojektowany i przystosowany do funkcji jaką ma pełnić. A tu budynek mieszkalny, z balkonami i logiami do niczego nie potrzebnymi. I to wszystko „tylko” za 20 mln zł. W dodatku metraż chyba nie większy niż w starym budynku. Szkoda słów.

  9. Radek pisze:

    A Palac Potulickich na ul.B.Prusa ? Mial byc remont i przenosiny Urzedu + Muzeum ! Czekamy…

  10. paca pisze:

    Jak nazwać powrót do pomysłu przenosin kosztującym miliony w momencie ogłoszenia horrendalnej podwyżki opłat dla mieszkańców ? Niezręczność ? 😉 To oczywiście szyderstwo. AROGANCJA to właściwe ale chyba zbyt łagodne określenie.

  11. Artur pisze:

    Budynek przy Armii Krajowej od początku był projektowany jako budynek mieszkalny. Przerabianie go na urząd sprawi, że będzie to budynek niefunkcjonalny. Nowy urząd powinien powstać za budynkiem obecnego urzędu, a następnie stary budynek powinien być rozebrany.

  12. paca pisze:

    Wydamy wasze miliony dla waszego dobra. Poprawa jakości obsługi mieszkańców najważniejszym celem. Jeśli ktoś uważa że wladza powinna być skromna i służebna wobec obywateli to znaczy że naczytał się jakichś bzdur. Obecnie obsługa mieszkańców odbywa się w hallu na kilku metrach kwadratowych. Można ? Można. Nikt nie narzeka.

  13. Boguś pisze:

    Jestem ciekaw jak poradzono sobie z wysokościami pomieszczeń z mieszkalnych na uzyt. publicznej? Pierwszy urząd z balkonami i loggiami. Napewno część placu zabaw zostanie zlikwidowana od przedszkola. Masakra przystosowanie tego bedzie ciężkie finansowo i umysłowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły