Każdy z nas, częściej lub rzadziej, znajduje się na drodze w roli pieszego. Wówczas bardzo ważne jest, by inni uczestnicy ruchu drogowego nas widzieli. Właśnie dlatego na terenie Powiatu Pruszkowskiego zrealizowano inwestycje mające na celu poprawę widoczności pieszych.
W 2021 roku doszło do 4571 wypadków z udziałem pieszych. To stanowiło 20% wszystkich wypadków. Zginęło w nich 517 osób, a 4316 zostało rannych. Najwięcej wypadków z ich udziałem było w listopadzie i grudniu (dane za: „Wypadki drogowe w Polsce w 2021 roku”, Komenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego, Warszawa 2022). Można uznać, że wpływ na te statystyki mają złe warunki atmosferyczne w tym czasie i szybciej zapadający zmierzch. Właśnie dlatego tak ważne jest oświetlenie miejsc, gdzie pojawiają się piesi.
Starostwo powiatu pruszkowskiego postanowiło podsumować inwestycje związane z bezpieczeństwem pieszych z 2021 i 2022 roku. Były to budowy sygnalizacji świetlnych oraz doświetleń przejść dla pieszych. Z pewnością przyczynią się one do wyraźnej poprawy bezpieczeństwa pieszych. Poniżej prezentujemy listę tych inwestycji:
1. Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 3138W ul. Długiej i drogi gminnej ul. Mostowej w Pruszkowie oraz doposażenie sygnalizacji świetlnej w doświetlenie 4 przejść dla pieszych. Koszt inwestycji: 258 792,00 zł ( w tym 207 033,60 zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg).
2. Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 3114W ul. Powstańców Warszawy i drogi gminnej ul. Granicznej w Regułach oraz doposażenie sygnalizacji świetlnej w doświetlenie 2 przejść dla pieszych. Koszt inwestycji: 263 220,00 zł (z czego 210 576,00 zł dofinansowanie z RFRD).
3. Budowa sygnalizacji świetlnej z doświetleniem 2 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu drogi powiatowej 3113W ul. Pruszkowskiej i drogi gminnej DG 310618W ul. Godebskiego w Raszynie. Koszt inwestycji: 327 918,00 zł (z czego 240 000,00 zł dofinansowanie z RFRD).
4. Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 3145W Al. Krakowskiej i drogi powiatowej nr 3117W ul. Leszczynowej w Sękocinie Nowym oraz doposażenie sygnalizacji świetlnej w doświetlenie 3 przejść dla pieszych. Koszt inwestycji: 510 450,00 zł (z czego 316 057,00 zł dofinansowanie z RFRD).
5. Doposażenie sygnalizacji świetlnej w doświetlenie 2 przejść dla pieszych na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 2860W ul. Nad Utratą i drogi gminnej ul. Stawowej w Walendowie. Koszt inwestycji: 129 150,00 (z czego 103 320,00 dofinansowanie z RFRD).
6. Budowa doświetleń przejść dla pieszych:
– skrzyżowanie drogi powiatowej nr 3127W ul. Sportowej i drogi gminnej nr 311414W ul. Żwirowej przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Brwinowie,
– droga powiatowa nr 3129W ul. Dworcowa przy parkingu P+R/postoju TAXI w gminie Piastów.
Koszt inwestycji: 176 221,85 zł (z czego 140 977,40 zł dofinansowanie z RFRD).
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Rondo Kaczorowskiego w Piastowie to bardzo niebezpieczne miejsce dla pieszych, a powiat odmawia jakichkolwiek zmian poprawiających tam bezpieczeństwo.
Jakiemuś „mądremu” radnemu powiatu się wydaje, że jak nastawia co 100 metrów świateł to że co, że go za to pochwalą albo docenią wyborcy? !
Jedynie straci na sondażach .
Lepiej przebudujcie skrzyżowanie w Żbikowie na wjeździe na autostradę zmieniając je na rondo !
Kiedy jest tam awaria sygnalizacji to raptem nie ma korków !
To tylko pokazuje, że rondo jest najlepszym rozwiązaniem .
Te doświetlone przejścia latarniami LED które zużywają bardzo mało energii robią bardzo dobra robotę.
Teraz jeszcze tylko jazda i parkowanie na chodnikach i pieszy będzie bezpieczny :))))
Pieszy nigdy nie będzie bezpieczny. Brak strefy kontrolowanego zgniotu oraz karoserii która go chroni, dodatkowo poduszek i pasów. Zawsze znajdzie się jakiś „wariat” na drodze. A i sam pieszy nie raz potrafi być „bezmyślny”, Przynajmniej raz dziennie widuje pieszego/rowerzystę który uważa się za „boga” na przejściu dla pieszych. zapominając o tym ze ma obowiązek upewnić się czy może bezpiecznie z tego przejścia skorzystać.
A kiedy starostwo do spółki z miastem zlikwidują miejsca parkingowe przed przejściami. Co także znacznie wpłynie na bezpieczeństwo pieszych. Wystarczy zlikwidować po jednym miejscu a nie tak jak jest w ustawach przed przejściem ma być 10 m pola widoczności. Nawet jadąc ustawowe 50 jest szansa że ktoś cię strzeli w tyłek jak nagle zahamujesz bo będziesz chciał przepuścić pieszego
Ustawowe 50 km/h w terenie zabudowanym nie oznacza że masz taką prędkość stale utrzymywać. To jest maksymalna prędkość jaką masz prawo osiągnąć. Nie zapominaj że Ustawa ma też inny wymóg.
Prawo o ruchu drogowym Dz.U.2022.988 t.j.
Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych]
1.
Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście, z zastrzeżeniem ust. 1a.
Szczegolna ostroznosc mozna zchowac jezeli ma sie odpowiedbia widocznosc. A nie zasłonę chodnik stojacymi samochdami. Rozomuem ze wtaczasz sie na przejace dla pieszych jdac 3 km/h
Włącz myślenie i przestań pisać głupoty. Szczególną ostrożność masz zachować za każdym razem kiedy zbliżasz się do przejścia dla pieszych. Nie ma znaczenia czy masz „odpowiednia widoczność czy nie. Znasz pojazd którym jedziesz, znasz jego drogę hamowania. tym samym wiesz ile możesz jechać by wyhamować w 10 metrach. Do tego zapominasz ze siedząc na miejscu kierowcy widzisz na znacznie większą odległość niż 10 metrów, Jeśli chcesz wiedzieć dokładnie to też można wyliczyć jeśli nie opuściłeś lekcji geometrii.
Czy naprawdę musisz robić z Siebie takiego sierotę że potrzebujesz zmieniać ten przepis o dozwolonej odległości parkowania od przejścia/skrzyżowania? Z twoich wywodów wychodzi że jesteś „panem drogi” i każdy ma Tobie ustąpić bo Ty zawsze jeździsz mając na blacie 50 km/h w terenie zabudowanym. Co z tego że jest jeszcze inny przepis mówiący o dostosowaniu prędkości do panujących warunków drogowych., to te warunki mają dostosować się do Ciebie.
A misiaczku co powiesz na to
Art. 14. Zabronione zachowania pieszego
Zabrania się:
1)
wchodzenia na jezdnię:
a) bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych,
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;
2)
przechodzenia przez jezdnię w miejscu o ograniczonej widoczności drogi;
8)
korzystania z telefonu lub innego urządzenia elektronicznego podczas wchodzenia lub przechodzenia przez jezdnię lub torowisko, w tym również podczas wchodzenia lub przechodzenia przez przejście dla pieszych – w sposób, który prowadzi do ograniczenia możliwości obserwacji sytuacji na jezdni, torowisku lub przejściu dla pieszych.
I bardzo dobrze że są takie przepisy. Czego w nich nie rozumiesz? I w czym one przeszkadzają w trakcie korzystania z przejścia dla pieszych przed którym w odległości 10 metrów stoi zaparkowany pojazd?
Tobie też polecam uruchomić myślenie. Pieszy chcąc skorzystać z przejścia dla pieszych powinien upewnić się czy może to uczynić w bezpieczny sposób. Widząc zbliżający się pojazd zatrzymuje się i dopiero ocenia czy kierujący nim ustępuje pierwszeństwa, czy może jest w takiej odległości ze nawet jak by hamował to i tak nie jest wstanie zatrzymać się przed przejściem.
Proste i logiczne, niestety dla wielu ludzi najwidoczniej bardzo trudne i nie zrozumiałe.