Bez rewolucji na szlaku WKD

Kolej

Szykuje się wyjątkowo spokojny rok na szlaku Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Przewoźnik nie planuje dużych remontów, będzie za to kilka mniejszych przedsięwzięć.

Przez ostatnie lata WKD przyzwyczaiła swoich pasażerów do okresowych utrudnień związanych z modernizacją infrastruktury. Wyłączane były pojedyncze tory, kolejki kursowały wahadłowo, podróżni zamiast pociągami jeździli komunikacją zastępczą. W tym roku o tego typu sytuacji nie może być mowy ze względu na remont „dużej kolei”, czyli podmiejskiej linii nr 447 i wstrzymanie ruchu SKM i Kolei Mazowieckich. WKD jeździć musi i to w pełni swoich możliwości. Odpadają więc wszelkie remonty, które zakłóciłyby funkcjonowanie „wukadki”. – W ciągu 2018 roku nie są planowane żadne remonty infrastruktury torowej na szlakach, po których jest prowadzony regularny ruch pasażerski. Spółka w bieżącym roku będzie koncentrować się na modernizacji drogi torowej wewnątrzzakładowej – zaznacza Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy spółki. 

Nie oznacza to jednak, że na linii nie będzie działo się nic. Przewoźnik ma ambitne plany związane m.in. z budową drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego, przyszłorocznym remontem stacji Warszawa Zachodnia i przebudową przystanków. Co zamierza zrobić jeszcze w tym roku? Sprawdziliśmy. 

W tym roku spółka zajmie się pracami na niektórych przystankach. – Planowana jest przebudowa peronów w obrębie przystanku osobowego „Reguły”, zakładająca przeniesienie peronu w nową lokalizację przed przejazdem kolejowym w ciągu ul. Regulskiej dla kierunku z Warszawy. Peron dla kierunku do Warszawy zostanie podwyższony do standardu obowiązującego na linii WKD. W ciągu 2018 roku spółka planuje ponadto modernizację zejścia na stacji Warszawa Śródmieście WKD, od hallu kasowego na peron – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. 

Trwają też przygotowania do największego przedsięwzięcia jakie przewoźnik ma przed sobą, czyli do budowy drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego. – Kontynuujemy prace związane z opracowaniem dokumentacji w ramach studium wykonalności dla budowy drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna-Grodzisk Mazowiecki Radońska (w studium przeanalizowano powiązanie nowego toru z istniejącymi układami torowymi i systemem sterowania stacji Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska) wraz z raportem o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz przygotowaniem materiałów wyjściowych dla zlecenia opracowania projektu budowlanego – tłumaczy Kulesza. 

Całkowity oszacowany w ramach studium wykonalności koszt realizacji tej inwestycji w rekomendowanym wariancie wynosi w przybliżeniu 103 mln zł. 

Co jeszcze WKD planuje na ten rok? – W bieżącym roku będziemy również uczestniczyć w przygotowaniach do zaplanowanej na 2019 rok przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, realizowanej przez spółkę PKP PLK S.A. Założenia na 2018 rok obejmują m.in. wzrost podaży miejsc w ofercie przewozowej poprzez uruchomienie dodatkowych połączeń w ramach rozkładu jazdy. Sytuacja w pociągach kursujących na linii WKD jest na bieżąco monitorowana. Wszelkie modyfikacje obowiązującego rozkładu jazdy zakładające zwiększenie liczby uruchamianych połączeń będą w każdym przypadku ściśle uzależnione od możliwości trwałego zwiększenia zatrudnienia i pozyskania nowych pracowników, szczególnie w zespole maszynistów. Pomimo prowadzonych aktywnych działań w tym zakresie jak dotychczas jesteśmy w stanie zapewnić wymianę nowych pracowników za maszynistów, którzy nabywają uprawnienia emerytalne – zaznacza rzecznik „wukadki”. 

Będzie też otwarcie na nowe technologie. – W dalszej kolejności planujemy również uzupełnienie oferty o nowe aplikacje służące potrzebom dynamicznej informacji pasażerskiej oraz rozwijanie możliwości bezgotówkowego wnoszenia opłat za przejazdy – zapewnia przedstawiciel spółki. 

To jeszcze nie wszystko. – Planujemy również opracowanie projektu wraz z rekonstrukcją zadaszenia starej hali przeglądowo-naprawczej z 1927 roku, a także modernizację centrum sterowania urządzeniami zasilania na linii WKD – wyjaśnia Kulesza. – W ciągu 2018 roku kontynuowane będą działania związane z wykonaniem opracowania projektowego dla kompleksowej modernizacji obiektów małej architektury przystankowej WKD i jej najbliższego otoczenia – dodaje.
 
A jak Wy oceniacie działanie i plany WKD? Piszcie w komentarzach na WPR24.pl oraz za pośrednictwem skrzynki kontakt@wpr24.pl.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Grill gazowy