Będą światła na skrzyżowaniu Promyka i Robotniczej

Pruszków

Powiat pruszkowski ogłosił przetarg na budowę sygnalizacji świetlnej na feralnym skrzyżowaniu ul. Promyka i Robotniczej. To tam na początku kwietnia tego roku zginęła 9-letnia dziewczynka.

Pytania o bezpieczeństwo pieszych i innych uczestników ruchu drogowego w rejonie Promyka powracają jak bumerang. Mimo zastosowania na tej drodze różnych sposobów spowolnienia kierowców, nadal zdarzają się tam groźne rajdy.

Kolejnym pomysłem aby je ukrócić jest budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Robotniczą. Kilka tygodni temu na naszych łamach działania w tej sprawie zapowiadali przedstawiciele władz powiatu pruszkowskiego. Ogłoszenie przetargu to realizacja tej obietnicy.

– Przedmiotem zamówienia jest Budowa pełnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 3112W ul. Promyka z drogą powiatową nr 3139W ul. Robotniczą oraz zmiana lokalizacji istniejącego Sytemu Dyscyplinowania Kierowców z przejścia dla pieszych na drodze powiatowej nr 3112W ul. Promyka przy skrzyżowaniu z ul. Edmunda Krzywdy Rzewuskiego na przejście dla pieszych w rejonie skrzyżowania z ul. Bagnistą – czytamy w ogłoszeniu.

Na wykonanie tego zadania wybrana w przetargu firma będzie miała 35 dni od momentu wprowadzenia na plac budowy. Na oferty powiat czeka do 23 lipca.

  •  
  •  
  •   
  •  
  •  

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 27

27 odpowiedzi na “Będą światła na skrzyżowaniu Promyka i Robotniczej”

  1. pat pisze:

    Pełna sygnalizacja świetlna jest na tym skrzyżowaniu bardzo potrzebna – w godzinach szczytu nie można wyjechać z ul. Robotniczej skręcając w lewo w ul. Promyka. Kolejne skrzyżowanie do wymiany sygnalizacji świetlnej na pełną to ul. Mostowa/ul. Długa – obecnie jest to nonsens. Przejścia dla pieszych mogą mieć sygnalizację gdy nie znajdują się w obrębie skrzyżowania (np. ul. Promyka przy Budowlance). Przejścia na skrzyżowaniach powinny mieć sygnalizację pełną.

  2. Jan Groszek pisze:

    zamiast kolejnych świateł powinny być objazdy do łatwego, bezkolizyjnego, bez korkowego dojazdu autostrada A2 do al. jerozolimskich, al. jerozolimskie do brwinowa, czyli m.in. obwodnice, wiadukty, tunele.

    Teraz ludzie pędzą promyka aby ominąć korki na poznańskiej.
    Też wyjazd tunelu na działkową zamiast być jakąś obwodnicą to się pcha pomiędzy nowe osiedla, czyli z ograniczeniami prędkości i ilości samochodów

    • Wilku Starszy pisze:

      Wystarczy na wysokości Brwinowa nowy węzeł na A2, żeby odeszło z pruszkowskiego węzła sporo ruchu, zwłaszcza ciężarowego. Przebudowa obecnego skrzyżowania też by pomogła.
      Objeżdżanie korka na Poznańskiej przez Promyka mija się z celem, bo tutaj też na końcu jest korek do ronda, wcale nie krótszy niż na Poznańskiej.

  3. TOMASZ pisze:

    Nie powinni przenieść w rejon Bagnistej tylko Wiśniowej

  4. Brwinowianin pisze:

    @Wilku Starszy _dlatego rondo jest najlepszym rozwiązaniem jak sam zauważyłeś poniżej i chyba wreszcie to zrozumiałeś.
    Mam nadzieję, że Twój ulubiony temat pt.ronda został juz wyczerpany ?
    Ale takich skrzyżowań nie buduje się bo kosztują kilkadziesiąt % więcej niż postawienie sygnalizatora …a że lokalni mieszkańcy utkną w korkach to już sprawa mało istotna .

    • Wilku Starszy pisze:

      Nie jest wyczerpany, trollu internetowy. Są sytuacje, gdzie ronda spiszą się lepiej niż skrzyżowanie ze światłami i są takie, gdzie spisze się gorzej. To, że zachowuję obiektywizm i potrafię dostrzec sytuacje, gdzie rondo zachowuje się lepiej nie oznacza, że nie dostrzegam ich wad i sytuacji, gdzie się ich nie buduje. Pora byś też zdobył sie na taki obiektywizm i przede wszystkim posiadł jakąś WIEDZĘ, a nie zachowywał się jak zacietrzewiony fanatyk, który nie dostrzega żadnych wad rozwiązania, które proponuje. To właśnie taka postawa to ciemnogród, który mi zarzuciłeś w innym miejscu.
      Bo to co prezentujesz, to jest wiara, a nie wiedza i nauka. Ja podpieram się książkami specjalistów od inżynierii drogowej. A ty się podpierasz tym, że byłeś we Francji i widziałeś ronda. Gdzie już nie wiesz, jakie warunki ruchowe miały te skrzyżowania, gdzie zrobiono ronda i skrzętnie pomijasz fakt, że we Francji też są światła.
      Ty byś wstawiał ronda nawet do drogi, gdzie z poprzecznej wyjeżdża 10 pojazdów na godzinę i sprawę załatwiłoby zapalenie zielonego światła w sumie na minutę. Bo rzekomo „rondo to zawsze najlepsze rozwiązanie”.
      Zamiast tego setki samochodów z głownej drogi zmusisz do zwolnienia ZAWSZE do 20-30 km/h żeby przejechać po rondzie, bo na większą prędkość geometria nie pozwoli. Myślisz, że wstawienie takiego spowalniacza analogicznego do progu zwalniającego w warunkach wzmożonego ruchu nie powoduje korków? Tak, z punktu widzenia wiodącej drogi umieszczenie tam ronda działa tak samo, jak gdybyś wstawił na tej drodze progi zwalniające, które tak gorąco krytykujesz. Zasada działania ta sama, zmuszenie kierowcy do zwolnienia do 20-30 km/h.

      „a że lokalni mieszkańcy utkną w korkach to już sprawa mało istotna .”
      Jak to dobrze, że istnieje Google Maps i można podeprzeć się przykładem, gdzie skrzyżowanie ze światłami się korkuje, a na rondzie ruch idzie płynnie. https://i.imgur.com/VkkNkF7.jpg
      A nie, czekaj…
      Jak się do tego odniesiesz brateńku?

      • Połysk Jojoba pisze:

        tyś TROLL , a nie brwinowianin…piszesz głupie głupoty, jak np… „Ty byś wstawiał ronda nawet do drogi, gdzie z poprzecznej wyjeżdża 10 pojazdów na godzinę i sprawę załatwiłoby zapalenie zielonego światła w sumie na minutę.””
        Czyli Ty byś postawił w takim miejscu gdzie przejeżdża 10 aut na godzinę sygnalizacje świetlną !? 🙂 ? 🙂 ?
        To wiesz co „Wilku” ?
        JUŻ SIĘ LEPIEJ NIE KOMPROMITUJ !

        • Wilku Starszy pisze:

          Brwinowianin, nie zmieniaj nickow, nadal widac ze to ty piszesz.

          „Czyli Ty byś postawił w takim miejscu gdzie przejeżdża 10 aut na godzinę sygnalizacje świetlną !? ”
          Widocznie w twoim umysle nie jestes w stanie sobie wyobrazic ze sa takie sytuacje gdzie ruch z ulicy poprzecznej jest znikomy ale te samochody ani piesi nie sa w stanie bezpiecznie wyjechac bo na glownej drodze jest tak duzy ruch. I albo czekaja dlugo albo mamy wypadki bo zniecierpliwiwni kierowcy i piesi zaczynaja nadmiernie ryzykowac probujac wyjechac.
          To jest ksiazkowa sytuacja gdzie wstawia sie swiatla ktore sa aktywowane jedynie przyciskiem badz obecnoscia samochodu wykrywana przez kamere albo petle indukcyjna. Czerwone dla ciagu glownego zapala sie tylko gdy faktycznie jest potrzeba i mamy powiedzmy w sumie 10 minut czerwonego swiatla w ciagu godziny, przez 50 minut natomiast samochody jezdza 50 km/h.
          Twoja natomiast propozycja rozwiazania takiego problemu to ustawienie ronda, bo w koncu ronda zawsze sa najlepsze, ktore to rondo bedzie zmuszalo wszystkich kierowcow jadacych ciagiem glownym do zwolnienia do 20-30 km/h przez 60 minut na godzine. Jadac przez rondo KAZDY musi zwolnic lub sie zatrzymac bo zmusza go do tego geometria, jedzie sie po okregu o malym promieniu. Sily odsrodkowej nie przeskoczysz, nawet gdybys stwierdzil ze fizyka to lewacka nauka i ty jej nie uznajesz.
          Im wieksza dysproporcja poziomu ruchu miedzy droga glowna a poprzeczna, tym mocniejsze uzasadnienie dla swiatel, bo moga dac taka sama swobode ruchu wyjezdzajacym z ulicy poprzecznej jesli jest ich malo, natomiast nie dyskryminuja tak glownego kierunku zmuszajac go na okraglo do zwolnienia.
          Efektem tego sa sytuacje z Google Maps ktore tu juz linkowalem, glowna droga ma 2 kilometry korka do ronda, a poprzeczna nie ma wcale, to nie jest zdrowa sytuacja.

  5. Wilku Starszy pisze:

    Drodzy wlodarze, swiatla to NIE JEST najskuteczniejszy srodek ograniczajacy predkosc. Na zielonym kierowcy dalej beda cisnac ile fabryka dala. Czerwone swiatlo mozna zignorowac.
    Srodkiem ograniczajacym predkosc jest zmiana geometrii skrzyzowania. Taka, ze kierowca MUSI zwolnic, bo inaczej sie rozbije albo urwie kolo na krawezniku. Np. postawienie ronda. Jesli na rondo nie ma miejsca to mozna zwezyc wloty skrzyzowania przez postawienie wysepek badz wysepkami zmuszac do zmiany toru jazdy. Jest troche metod.

    • Anonim pisze:

      Zmień sobie geometrię wejścia do WC i weź jakiś środek na przeczyszczenie.

      • Wilku Starszy pisze:

        A merytorycznie potrafisz czy tylko na prymitywizmy ciebie stac?

        • Anonim pisze:

          @Wilku Starszy: Merytorycznie nie wszyscy rozumieją. Światła są tam niepotrzebne.

          • Wilku Starszy pisze:

            „Merytorycznie nie wszyscy rozumieją.”
            Tak to każdy zapytany może napisać. Czyli nie potrafisz.

            „Światła są tam niepotrzebne.”
            Przecież dokładnie to napisałem, więc czemu się czepiasz?

    • none pisze:

      O ile mnie pamięć nie myli, to potrącenie nastąpiło przez kierowcę karetki, który jadąc do szpitala (bez pacjenta), chciał sobie trochę ułatwić przejazd, więc włączył sygnały i jechał na sygnale. A na feralnym przejściu omijał samochód, który się prawidłowo zatrzymał, żeby przepuścić dziewczynkę. Zastanawiam się, czy jest w ogóle jakiś sposób, żeby takiej sytuacji można było zapobiec w przyszłości, ale poza budową skrzyżowań wielopoziomowych to nie bardzo widzę szansę.

  6. Brwinowianin pisze:

    jak widać poniżej w komentarzach większość społeczeńsytwa nie popiera sztucznie generowanch korków przez urzędników PO. Bo przynajmniej niech będzie Wasza świadomość komu to zawdzięczacie !
    To nie jest tak, że jest to spójne myślenie polityczne, tylko tych, którzy są przy władzy !
    W POwiecie większość ma PO, w Brwinowie PO („dobro wspóne”) .
    To konkretnie oni odpowiadają za to co obecnie się dzieje !
    Nie miejcie pretensji skoro nie chodzicie na wybory, albo chodzicie, ale głosujecie przypadkowo zastanawiając się dopiero przy karcie do głosowania na kogo zagłosować…???
    Nie wiem, może to lobby firm produkujących te sygnnalizatory …jakby nie przestawili się w czasach, jakby nie zrozumieli że większość państw UE przechodzi na bezkolizyjne rozwiązania typu ronda , tunele, wiadukty…

    • Wilku Starszy pisze:

      Tak jakby powiat za czasow PiSu w poprzedniej kadencji nie chcial nigdzie stawiac swiatel.
      Przypomnijmy, swiatla na Pogodnej/Prusa oraz Armii Krajowej/Andrzeja to dziedzictwo przetargow oglaszanych jeszcze przez starostwo kierowane przez Golosia za poprzedniej kadencji. Obecne starostwo tylko dokonczylo plany z poprzedniej kadencji i rzadow PiSu.
      Uwazajcie na co pisze Brwinowianin. Czlowiek ktory zeruje na ludzkiej niewiedzy w tych dosc nudnych dziedzinach, ktorymi malo kto sie interesuje i ucieka sie do przeinaczen albo otwartych klamstw, aby saczyc propagande partyjna liczac na to, ze nikt tego nie sprostuje.

      • Brwinowianin pisze:

        @ Panie Wilku Starszy_ CZYLI –
        BURMISTRZU BRWINOWA Arkadiuszu Kosiński ,
        – Jeśli jest Pan komunistą proszę to zachować dla siebie i nie wyniszczać naszej prawicowej społeczności dzieląc ją jak to robią pańscy kolesie na szczeblu centralnym .
        Wszelkie posty zamieszczane przez @ WILKA STARSZEGO są aż nazdyt precyzyjne a gość jest wtajemniczony we wszelki przetargi w gminie Brwinów, ich kosztorysy itd…
        To jest na 100% B.Kosiński , który w tak pokrętny sposób wyraża swoje frustracje polityczne.

        • Wilku Starszy pisze:

          Na swoj sposob uroczy jestes. I widze ze nieudolnie probujesz podwazac moja wiarygodnosc przypisujac mi tozsamosc swojego politycznego oponenta. Bo w dyskusji merytorycznej nie masz szans i rozpaczliwie sie chwytasz takich zagran.
          Wszystko co pisze jest wiedza ogolnodostepna. Wiesz ze wystarczy interesować sie branza infrastrukturalna, by byc zorientowanym w procedurach przetargowych, miec jakies pojecie o prawie zamowien publicznych, projektowaniu drog i orientowac sie, ktore drogi sa pod czyim zarzadem? Bo obserwujac twoja dzialalnosc tutaj widze, ze taka wiedza juz cie przerasta i uwazasz ja za jakas tajemnice dostepna dla wybranych. Przetargi sa oglaszane w biuletynach informacji publicznej na stronach internetowych samorzadow. W materialach do przetargow zalaczane sa projekty o ile juz istnieja. O kosztach takze wiadomo, bo pisza o nich media. Ktore to media ogolnie informują o inwestycjach. Ot, wielka tajemnica o ktorej wie kazdy pasjonat infrastruktury, ale najwidoczniej nie ignorant drogowy i inwestycyjny o nicku Brwinowianin. Idac twoim tokiem rozumowania jest tu kilku burmistrzow Kosinskich na forum, bo kilka w miare zorientowanych osob tu widzialem.

          Gdybym byl burmistrzem, juz mialbys zalozona sprawe o pomowienie. Zabulilbys 10 tysiecy na dom dziecka i ujawniona zostala twoja tozsamosc, to zmiekla by ci rura. Ale nie jestem, a burmistrz najwyrazniej woli cie ignorowac, co uwazam za blad, bo ludzie sa sklonni uwierzyc w klamstwa, gdy dostatecznie czesto je uslysza. Na to wlasnie liczysz. Zemsci sie to na nim, ale to juz nie moja sprawa.
          I nie przypisuj mi tu swoich własnych uczuc, bo to czytelna projekcja. Frustracja polityczna wycieka z kazdego twojego wpisu, piecze cie Brwinow i powiat, bo nie rzadza tam twoi ludzie. Ciekawe kim jestes. Radnym, niewybranym kandydatem na radnego czy tez moze ktoryms kandydatem na burmistrza, ktory przegral wybory? Albo kims z rodzinki powyzszych?

          Ja jestem pasjonatem infrastruktury, poswiecam swoj czas, by wyjasniac tu zagadnienia branzy ktora sie interesuje, z czego wynikaja pewne rzeczy, z uwarunkowan prawnych, technicznych. Zwyczajnie razi mnie klamstwo, bo w twoim przypadku to juz raczej nie niewiedza, tylko nieprawda pisana z premedytacja. Zbyt wiele razy byles sprostowywany, inny czlowiek by sie zastanowil i poszukal zrodel wiedzy.
          Prostuje takie rzeczy niezaleznie od tego kogo dotycza. Poprzedniego prezydenta Pruszkowa tez bronilem gdy byl obwiniany za inwestycje, za ktore nie odpowiada, mimo ze za nim nie przepadalem i bylem krytyczny wobec jego rzadow. I kazdy kto mnie tu kojarzy to potwierdzi.

    • Grabarz pisze:

      Korek jest skutkiem wywrotowej działalności kapitalistycznych imperialistów z Unii Europejskiej. To oni korkują nasze miasta i wsie. To przez nich najpolski chłop nie może dotrzeć na pole, a jeszcze bardziej polski robotnik do fabryki. Wreszcie to oni wciskają nam swoje technologie i chcą zatrzymać socjalistyczną rewolucję. Nasza partia wyzwoli najpolskiego chłopa i jeszcze bardziej polskiego robotnika spod okupacji Unii Europejskiej. Jesteśmy już blisko prawdy!

  7. none pisze:

    Ten „system dyscyplinowania” to wielka ściema. Nastawiali tego w okolicy pełno, każda sygnalizacja działa jak chce – częściej nie działa, niż działa. Wielu kierowców ignoruje te światła i jedzie niezależnie od koloru z taką prędkością, jak im się podoba. Nikt tych przekroczeń nie egzekwuje, wszyscy olewają temat. A jak teraz takie światła staną na przejściu dla pieszych, gdzie dzieci chodzą do szkoły to nie trzeba będzie długo czekać kolejnej tragedii.

  8. 23 pisze:

    postawcie sygnalizację przy wyjeździe z każdej posesji na promyka. to jest chore

  9. Joanna pisze:

    Powinny być jeszcze kamery, które będą piratów drogowych wychwytywac i powinny być wlepiane mandaty!!!!.. światła do tej pory nic nie dały jak widać. Ile razy widzialam jak co niektórzy przejeżdżaja bezkarnie czerwone światło!!!

  10. Wujek szwagra od świateł pisze:

    Do Pruszkowa zawitała światłoza. Jeszcze więcej ograniczeń prędkości, rond, spowalniaczy i świateł, a przez Pruszków już w ogóle nie będzie dało się normalnie jechać. Kto tak bardzo nie lubi kierowców?

    • Grabarz pisze:

      Nie ma przymusu mieszkania w Pruszkowie. W Parzniewie są piękne swojskie pola, na których nie ma żadnych rond, ograniczeń prędkości, świateł ani spowalniaczy. O Radomiu czy Zwoleniu już nie wspomnę.

      • Wujek szwagra od świateł pisze:

        @Grabarz – mulisz się. Parzniew ma już niejedne światła, a powinien mieć obwodnicę. Jak widać mają tam problem z myśleniem. Co do spowalniaczy – gmina Brwinów z nich słynie.

    • marian pisze:

      rodzice których dzieci się boją przejść przez ulice dzięki takim jak ty!
      na wieś wrcacj jak nie pasuje kultura w mieście

      • Wujek szwagra od świateł pisze:

        @marian: gdyby było więcej takich jak ja, więcej kierowców zatrzymywałoby się przed pasami. Widać, że sam musisz mieć światła by przepuścić pieszego na pasach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły