Gmina Brwinów otrzyma ponad 4 mln zł unijnego dofinansowania w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Fundusze zostaną przeznaczone na budowę ścieżek rowerowych.
Szykują się duże inwestycje związane z infrastrukturą rowerową w gminie Brwinów. Kilkumilionowa dotacja zostanie spożytkowana na budowę 11 odcinków dróg rowerowych w Brwinowie, Grudowie, Mosznie Wsi, Otrębusach, Tereni i Żółwinie. Łącznie w ramach projektu powstanie ponad 6,5 km dróg rowerowych.
Burmistrz Brwinowa zaznacza, że na początku najważniejsza będzie budowa drogi rowerowej w kierunku Milanówka. – Najważniejsza na tym etapie jest budowa ścieżki rowerowej, która połączy Brwinów z Milanówkiem wzdłuż torów kolejowych. Myślę, że mieszkańcy Brwinowa i Milanówka będą zachwyceni. Z drugiej strony ta ścieżka rowerowa połączy system rowerowy ścieżek Milanówka, Grodziska, Żyrardowa z systemem, który funkcjonuje z Brwinowa do Pruszkowa – mówi Arkadiusz Kosiński, burmistrz Brwinowa.
Potem przyjdzie czas na kolejne ścieżki. – Druga ważna ścieżka to ta, która powstanie wzdłuż ul. Słonecznej w Żółwinie. Jest to połączenie między Podkową a miejscowością Stara Wieś do istniejących dróg rowerowych. Zatem znowu tworzymy szkieletową sieć połączeń rowerowych na terenie Mazowsza – podkreśla Kosiński. – Trzecia istotna ścieżka wybudowana zostanie wzdłuż torów przy ul. Pruszkowskiej w Brwinowie, od ronda do ronda. Mieszkańcy tego regionu doskonale wiedzą jak potrzebna jest tam droga rowerowa – dodaje.
To nie wszystko. Rowerzyści będą mogli korzystać z trzech parkingów ze stojakami i wiatami rowerowymi w Brwinowie, Otrębusach i Żółwinie. W tych dwóch ostatnich miejscowościach powstaną też punkty samoobsługi serwisowej. W Żółwinie przewidziane jest wyznaczenie strefy uspokojonego ruchu „tempo 30”.
Dzięki powstałej infrastrukturze zwiększyć się ma ruch rowerowy na obszarze Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. Inwestycja przyczyni się też do zmniejszenia natężenia ruchu samochodowego. I jak zwykle to bywa przy budowie dróg rowerowych, poprawi się także jakości życia i zdrowia mieszkańców dzięki ograniczeniu zanieczyszczenia powietrza i hałasu.
Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.
Rozumiem że Domaniew i Domaniewek nie zaliczają się do gminy Brwinów wg. przyjętych założeń budowy nowych dróg rowerowych? Nic nowego…
P. Burmistrzu co z chodnikiem wzdłuż ul Powstańców W. od ul. Wygonowej do mostku w kierunku Moszny. Ten odcinek jest b. niebespieczny dla rowerzystów oraz pieszych.
Ścieżka Kanie – Nowa Wieś tu powinna powstać
Mogła by powstać droga rowerowa Kanie – Nowa Wies
Wszystko pięknie, ale mnie interesuje p. Burmistrzu dlaczego brakuje fragmentu chodnika wzdłuż ul. Powstańców Warszawy od ul. Wygonowej do mostku w stronę Moszny.
jeden kilometr wąskiej ścieżki rowerowej, często nierównej z jedną cieniutką warstwą asfaltu kosztuje blisko 1mln.zł :)?!
Należałoby się temu przyjrzeć. Niemniej jeśli w grę wchodzi wykup gruntów pod ścieżkę, kilometrowy pasek terenu w mieście będzie ileś tysięcy kosztował.
Niech się burmistrz wypowie, skoro już tu jest.
Benedykciński, Kosiński – ci od lat, Pachecka – od niedawna. Kiedy do listy tej wielkiej czwórki dołączy prezydent Pruszkowa…?
Ciekawe jest też połączenie z systemem Brwinów-Pruszków i szczególnie że przejściem przez tunel nie wolno jeździć a dołem też super szczególnie jak wszystko stoi.Ladnie to wszystko brzmi ale rzeczywistość jest taka że tu żadnej ciągłości ścieżek nie ma
W ramach tego dofinansowania otrzymaliśmy również środki na budowę ścieżki rowerowej z Moszny do Pruszkowa, wzdłuż ul. Pruszkowskiej w Brwinowie (odcinek od ronda do ronda), z Grudowa do Milanówka, …
PS. Przepraszam za uciążliwość związaną z koniecznością przeprowadzenia roweru na dł. ok. 150 m pomiędzy rynkiem a rondem w brwinowskim tunelu, spowodowaną licznymi kolizjami i wypadkami, kiedy to rowerzyści najeżdżali na pieszych wychodzących z peronu przystanku PKP Brwinów. Sam jeżdżę rowerem i nie widzę problemu w tym, że na pewnym odcinku muszę zejść z roweru i go przeprowadzić.
Jakie połączenie z żyrardowem jak przy stacji pkp w Milanówku jest koniec jazdy i dalej trzeba się przeprawiać przez tory kładką albo wiaduktem żeby gdziekolwiek dojechać bo w Milanówku mają burdel gorszy niż w Brwinowie przez ten remont stacji
Wreszcie!
A co ze ścieżką wzdłuż WKD od Kani do Nowej Wsi? Kładki od lat brakuje, a jest to odcinek mocno eksploatowany
Super!
taa a w domaniewie spokojnie po drogach nie mozna jezdzic bo nie ma funduszy na wykupienie kawałka działki pod dróżkę
Aga, ale o czym Pani/Pan pisze? – wykupienie kawałka działki pod dróżkę? Przecież w Domaniewie i Domaniewku mamy typową ulicówkę ze stosunkowo wąskim pasem drogowym (nie ma miejsca na chodnik z obydwu stron jezdni). Budowa ścieżki to konieczność wywłaszczenia kilkudziesięciu nieruchomości oraz konieczność przebudowy wielu płotów a nawet rozbiórki budynków.
Chyba dawno Pan przez Domaniew nie jechał Burmistrzu?
Po jednej stronie drogi domy są znacznie oddalone od drogi i jest martwy niezagospodarowany pas zieleni
Spojrzałem w Google Street View i to nie jest zwykły „pas zieleni” tylko rów (obecnie płytki i zarośnięty) i pewnie jego istnienie jest konieczne w myśl przepisów.
Drogi Panie
Dla chcącego nic trudnego nawet na chodniku można wuzbsvzyc strefę rowerową ale…ten chodnik musi być. A zarówno Domaniew i Domaniewek i stan drogi oraz chodnika wołają o pomstę do Boga. Ciekawe co Państwo powiecie gdy zdarzy się nieszczęście bo nasze dzieci jeżdżą na rowerach do Pruszkowa… z uwagi na brak komunikacji w odpowiednich godzinach!!!
Wow super, kolejne drogi rowerowe o długości takiej że nie opłaca się zjechać z głównej jezdni z najtańszego wyboistego asfaltu czy kostki. Nie mogę się doczekać!
Uvf,
w ramach dofinansowania wybudujemy 11 odcinków ścieżek rowerowych: 10 o nawierzchni asfaltowej i 1 ścieżkę o nawierzchni z kostki betonowej – ta ostatnia powstanie wzdłuż ul. Pruszkowskiej w Brwinowie przy ekranach kolejowych – na terenie PKP, które zgodziło się na jej lokalizację pod warunkiem, że będzie wykonana z nawierzchni rozbieralnej, ponieważ pod spodem mają w tym miejscu kable energetyczne i telekomunikacyjne.
A Pruszków?
Pruszków pewnie tak jak zwykle, z tyłu.