2,5 mln zł na rozbudowę ul. Pruszkowskiej w Brwinowie

Brwinów

Gmina Brwinów otrzymała wsparcie z budżetu województwa mazowieckiego na przebudowę ulicy Pruszkowskiej. Wartość inwestycji to ponad 5,5 mln zł, z czego aż 2,5 mln zł stanowi dofinansowanie samorządu województwa.

Ul. Pruszkowska to jedna z ważniejszych dróg w gminie. Z uwagi na duże natężenie ruchu na drogach wojewódzkich DW719 i DW720 trasa ta stanowi najlepszy i najszybszy szlak komunikacyjny z Brwinowa do Pruszkowa i odwrotnie. Pełni również funkcję drogi technicznej dla centralnej magistrali kolejowej Warszawa-Katowice. Dodatkowo droga ta na odcinku Brwinów-Parzniew przebiega równolegle do linii kolejowej PKP i zapewnia pasażerom kolei bezpośredni dostęp do peronów.

Inwestycja obejmuje rozbudowę drogi na ponad kilometrowym odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 720- rondem Wacława Kowalskiego do skrzyżowania z drogą Brwinów-Parzniew-Pruszków-rondem Feliksa Nowosielskiego. Środki z budżetu samorządu województwa mazowieckiego umożliwią m.in. budowę siedmiu skrzyżowań, przejść dla pieszych dostosowanych do potrzeb osób słabowidzących, progów zwalniających, wymianę oświetlenia i budowę kanalizacji deszczowej. Wykonane zostanie również oznakowanie pionowe i poziome. Ponadto przebudowany zostanie zjazd przy budynku OSP Brwinów, co zwiększy bezpieczeństwo podczas włączania się do ruchu wyjeżdżających do akcji wozów bojowych. W ramach projektu wzdłuż torów powstaną też ścieżka rowerowa, miejsca postojowe oraz wejścia na teren stacji PKP.

Byłeś świadkiem wypadku? Stoisz w gigantycznym korku? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie? Poinformuj o tym innych mieszkańców Pruszkowa, Grodziska i okolic. Przesyłaj zdjęcia i informacje do redakcji WPR24.pl na adres e-mail: kontakt@wpr24.pl lub SMS i MMS pod nr tel. 600 924 925.

Komentarze 10

10 odpowiedzi na “2,5 mln zł na rozbudowę ul. Pruszkowskiej w Brwinowie”

  1. Brwinowianin pisze:

    Miała być gruntowna przebudowa ulicy wraz z kanalizacją deszczową i podbudową drogi a tymczasem widziałem że tylko asfalt sfrezowano i zapewne położą kolejną warstwę … ot cała przebudowa !
    Czyli jak zwykle najtaniej , czyli najgorzej .
    Myślę że nie stać nas (POLSKI) na to by wykonywać inwestycje najtaniej .
    Mieliśmy przykład taniości na rondzie koło Dino w Brwinowie, gdzie po roku powstała dziura w asfalcie !

    • Guns pisze:

      Witam naczelnego hejtera! Myślałem, że z powodu koronawirusa zaszyłeś się na kwarantannie bez dostępu do komputera 🙂

      W jakim celu znów powtarzasz kłamstwa? Na przebudowywanej ulicy zostanie wybudowana kanalizacja deszczowa – odsyłam do artykułu na stronie UM (i jednocześnie pozwolę sobie zacytować):

      „Zostanie również zbudowane i przebudowane odwodnienie – kanalizacja deszczowa i studzienki ściekowe. W planach jest też m.in. przebudowa sieci rozdzielczych, oświetlenia ulicznego oraz urządzenie zieleni.”

      Odnośnie budowy ronda – nie sposób się nie zgodzić, że jakość prac pozostawia wiele do życzenia. Musisz jednak pamiętać, że budowa ronda NIE BYŁA realizowana ze środków UM Brwinów a ze środków MZDW.

  2. Bart pisze:

    Znowu sukces burmistza. On sie wprost nie moze odgonic od tych sukcesow. A masa krytyczna bedzie trwala 2 doby zeby te sukcesy podziwiac.

    • Guns pisze:

      Oczywiście, że jest to sukces. Miasto się rozwija i staje bardziej przyjazne nie tylko kierowcom ale również rowerzystom. Ale jak zwykle wszystkim nie dogodzisz.

  3. Komentarz pisze:

    To nie jest droga wymagająca natychmiastowego remontu a ścieżka rowerowa się dubluje z inną która idzie od ronda do pszeczelińskiej.Poza tym spokojnie można by było nią jeżdzić po remoncie rowerem bo mały ruch,ewentualnie namalować pasy dla rowerów a kasę zaoszczędzić

    • Guns pisze:

      Ruch z pewnością wzrośnie po ukończeniu prac remontowych. Do tej pory wiele osób omijało ten „dziurawy jak ser szwajcarski” odcinek z abstrakcyjnie wysokimi progami zwalniającymi.

    • Guns pisze:

      Chyba sobie kpisz? Przecież ta droga jest dziurawa jak „ser szwajcarski”. Moim zdaniem po remoncie ruch samochodowy wzrośnie (dziś wiele osób omija ten odcinek przez fatalny stan nawierzchni) i absolutnie normalne jest, że ruch rowerowy będzie odseparowany od samochodowego.

  4. Karol pisze:

    Boczna droga bez znaczenia dla ruchu.No chyba że wiaduktem połączona by była z ul.Grodziską to inwestycja miałaby sens

  5. andrzej pisze:

    Nie zapomnąć o policjantach. Droga z Parzniewa do Brwinowa to jak słychać po ryku silników ścigaczy ulubiona trasa dawców organów.

  6. skwara pisze:

    No i co z tego? Struzikowi i tak to już nie pomoże.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły